برنامه یاد بعضی نفرات
 
با سخنرانی حسین علیزاده، علی اکبر شکارچی و محمدرضا درویشی
یادبود «احمد محسن‌پور» برگزار می‌شود
موسیقی ما - یادبود استاد «احمد محسن‌پور» به مناسبت نخستین سالگرد درگذشت ایشان با سخن‌رانی اساتید حسین علیزاده، علی‌اکبر شکارچی و محمدرضا درویشی، هفتم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.
 
این مراسم  با حضور استادان موسیقی ایران و اجرای هنرمندان موسیقی ملی و قومی برگزار می‌شود و استادان حسین علیزاده، علی‌اکبر شکارچی، محمدرضا درویشی و... سخنرانی خواهند داشت و گروه‌های موسیقی لیان، گروه شواش (مازندران)، خنیاگری خراسانی، آذربایجانی، مازندرانی، کرمانجی، ترکمنی اجرای موسیقی خواهند داشت.
 
استاد احمد محسن‌پور -آهنگ ساز، نوازنده چیره دست کمانچه، پایه گذار فرهنگخانه مازندران و سرپرست گروه شواش- به دلیل بیماری قلبی و خونی دی ماه سالِ 94 دعوت حق را لبیک گفت. او یکی از ارکان موسیقی مازندرانی است. آثار خلاق، پژوهش‌های ژرف و بازسازی‌های هنرمندانه او در نوین‌سازی، گسترش و معرفی موسیقی مازندرانی، نقشی ارزنده داشته است.
 
«محسن‌پور» در دوره ی کودکی، به کمک پدرش با ساز «للـه‌وا» و بعدها با سازهای «نی لبک» ، «ویلن» و «کمانچه» آشنا شد. در سال1344 به ساز ویلن روی آورد و کتاب‌های دوره هنرستان موسیقی و ردیف صبا را نزد استادان آن زمان آموخت. او چون به طور جدی و پیگیر به موسیقی مازندرانی روی آورد، برای ادامه ی کار موسیقی، ساز کمانچه را به دلیل محلی بودنش برگزید. در سال‌های 53- 1352 عضو گروه موسیقی محلی رادیو ساری شد و سال 1354 به ارکستر ملی فرهنگ و هنر مازندران پیوست و در سال 1356 سرپرست گروه موسیقی محلی اداره فرهنگ و هنر آن زمان شد که تا سال 1357 ادامه داشت.
 
در پانزدهم شهریور 1364 نخستین مرکز آموزش موسیقی و پرورش فرهنگی- هنری را با نام فرهنگ خانه‌ی مازندران در ساری بنیان نهاد. در ادامه ی فعالیتش، به سال 1367 گروه موسیقی محلی مازندرانی«شواش» را تشکیل داد که چند آلبوم صوتی و تصویری و کنسرت های داخل و خارج از کشور ماحصل این گروه است. این استاد بی بدیل موسیقی مازندرانی صبح چهارشنبه 30 دی ماه در سن  70 سالگی درگذشت.
 
مراسم بزرگداشت او هفتم اردیبهشت در سالن هلال احمر ساری برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 فروردین 1396 - 13:34

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود یادبود «احمد محسن‌پور» برگزار می‌شود | موسیقی ما