برنامه یاد بعضی نفرات
 
آلبوم «عطار» با آهنگسازی آرش کامور و خوانندگی وحید تاج منتشر شد
سیری موسیقایی در سروده‌های عطار؛ از مقام طلب تا فنا
موسیقی ما - «آرش کامور» آهنگساز و نوازنده کمانچه همزمان با هشتصدمین سال درگذشت عطار نیشابوری، اثری را با استفاده از اشعار این شاعر بزرگ به خوانندگی «وحید تاج» منتشر کرد. موسیقی این آلبوم از هفت وادی عطار بهره گرفته و اشعار نیز به فراخور مقام طلب تا فنا از دیوان غزلیات انتخاب شده‌اند. این اثر روز دوشنبه ۲۸ فروردین با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و در تالار رودکی رونمایی می‌شود.
 
آلبوم «عطار» با محوریت اشعار عطار نیشابوری شکل گرفته است. طبلای هندی، تارآذری، باغلامای ترکی، دودوک ارمنی، پیانو و سازهای زهی غربی در کنار عود و کمانچه به روایت اشعار عطار پرداخته‌اند و از این منظر در حوزه عطار این اثر را منحصر به فرد می‌سازد‌.
 
در این اثر «حسین عطاپور»، «آرش کامور»، «حامد حبیب‌پور»، «درشن آنند»، «حسین رضایی‌نیا»، «میثم مروستی»، «آتنا اشتیاقی»، «نوید مثمر»، «مریم خدابخش»، «علیرضا دریایی»، «سهیل اله‌دادیان»، «عیسی شکری»، «شایان ریاحی»، «شایان شکرآبی» و «حسین قاسم‌زاده» نواخته‌اند.
 
آلبوم «عطار» توسط نشر و پخش جوان منتشر و راهی بازار موسیقی شده است. در مراسم رونمایی آلبوم به اندیشه‌های عرفانی عطار و قابلیت‌های موسیقی اشعار این عارف نامی اشاره می‌شود. ضمن اینکه در این آیین رونمایی که همراه با شعرخوانی شاعران و عطارشناسان کشور است، گروه «سروشان» قطعاتی از آلبوم را با صدای وحید تاج و تکنوازی کمانچه آرش کامور اجرا می‌کنند. آلبوم موسیقی «فریدالدین عطار» ساعت ۱۵:۳۰ روز دوشنبه ۲۸ فروردین با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی در  تالار رودکی رونمایی می‌شود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1396 - 15:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیری موسیقایی در سروده‌های عطار؛ از مقام طلب تا فنا | موسیقی ما