برنامه یاد بعضی نفرات
 
فعالیت‌های جدید نوازنده گیتارباس در گفت‌وگو با «موسیقی ما»
آرین کشیشی: در تلاشم اولین آلبوم خود را در مادرید ضبط کنم
موسیقی ما - آرین کشیشی، یکی از موزیسین‌های جوانی است که می‌توان گفت، طی سال‌های اخیر جزء نوازندگان پرکار ساز گیتارباس در آلبوم‌ها و اجراهای زنده بوده است. هر چند که این تجربه‌ها بیشتر در حوزه موسیقی تلفیقی و موسیقی ایرانی (همایون شجریان، علیرضا قربانی و محمد معتمدی) بوده اما تجربه‌هایی هم با خوانندگان پاپ داشته و این روزها هم به عنوان نوازنده گیتارباس در ارکستر سیامک عباسی حضور دارد.

هر چند که به تازگی اثر جدید «رگ خواب» با صدای همایون شجریان و تنظیمی از او منتشر شده اما مدتی است تصمیم گرفته دامنه فعالیت‌هایش را با گروه‌های موسیقی کم کند و بیشتر روی کارهای مستقل خودش متمرکز شود.

او که حدوداً سه سال است «پروژه آرین کشیشی» را روی صحنه می‌برد، تصمیم دارد در سال جدید اولین آلبوم خود را که شامل قطعاتی از این پروژه و چند قطعه جدید است منتشر کند.

کشیشی درباره این آلبوم که ضبط آن را از تابستان آغاز خواهد کرد به «موسیقی ما» می‌گوید: «در اجرای زنده، آزمون و خطا وجود دارد و به همین دلیل، قطعات جدید را در کنسرت اجرا می‌کنیم تا ببینیم مخاطبان چه بازخوردی دارند. در تمریناتی هم که با گروه داریم، قطعات پخته‌تر می‌شود و همین مسأله باعث خواهد شد در هنگام ضبط کارها، خروجی بهتری داشته باشیم. به دلیل اینکه این آلبوم اینسترومنتال (بی‌کلام) است، طبیعتاً احتمال سرمایه‌گذاری روی آن ضعیف‌تر خواهد بود اما در تلاشم این آلبوم را در مادرید ضبط کنم که در این صورت اکثر نوازنده‌ها ایرانی نخواهند بود.»

مدتی است که مبحث ضبط یا میکس و مستر آلبوم‌های موسیقی در خارج از ایران باب شده که اکثراً دلیل آن را کیفیت بهتر استودیوها و نوازنده‌های خارجی می‌دانند. اما آرین درباره علت این اتفاق می‌گوید: «اتفاقاً من در ایران با نوازنده‌های خوبی همکاری کرده‌ام اما آلبوم فقط بحث نوازنده نیست و از میکس و مستر تا صدا و رکورد در آن دخیل است. اما سبک جز فیوژن با موسیقی فیوژن دنیا مقایسه می‌شود برای همین وسواسم روی آن که اولین آلبومم هم محسوب می‌شود بیشتر است. در سبک جز فیوژن حساسیت‌ها روی  فرم و سلیقه نوازنده‌ها و کیفیت میکس (که ما اصولاً در ایران برای آن مشکل داریم) بیشتر است. به همین دلیل حساسیت بیشتری دارم و سعی می‌کنم نتیجه استاندارهای لازم را داشته باشد.»

علاوه بر آن، این نوازنده که در آذر ماه سال گذشته پروژه آرین کشیشی را روی صحنه برده بود، قرار است در صورت فراهم شدن شرایط، اجرایی هم در خرداد ماه در قالب جشنواره «بارانا» داشته باشد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 فروردین 1396 - 14:28

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آرین کشیشی: در تلاشم اولین آلبوم خود را در مادرید ضبط کنم | موسیقی ما