برنامه یاد بعضی نفرات
 
هدیه‌ی نوروزی این خواننده برای مخاطبان موسیقی
حسام‌الدین سراج: «باغ سرنوشت» برای گسترش مهربانی و صبر تهیه شده است
موسیقی ما - هم‌زمان با فرارسیدن بهار طبیعت، «حسام‌الدین سراج» قطعه‌ی «باغ سرنوشت» را برای گسترش «صبر»، «بخشش» و «رضایت» در جامعه، منتشر کرد. «باغ سرنوشت» قطعه‌ای است که در «همایش ملی صبر» و با حضور مقامات عالی‌رتبه‌ی کشور در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی رونمایی شد.
 
«سراج» درباره‌ی چگونگی اجرای قطعه‌ی «باغ سرنوشت» می‌گوید:‌ «این قطعه برای گسترش مهربانی و صبر در جامعه تهیه شده و هدفش کمک به کسانی است که با اشتباه‌هایشان دچار بُحران شده‌اند. کسانی که می‌توانند توسط شاکیانشان بخشیده شوند و در آستانه سال نو و بهار به جمع خانواده‌هایشان بازگردند. این قطعه به سفارش «ستاد ملی صبر» اجرا شده و این ترانه بخشی از حرکت بزرگی است که برای گسترش صبر و مهربانی در جامعه تلاش می‌کند. ترانه‌ی قطعه‌ی «باغ سرنوشت» را عبدالجبار کاکایی سروده و مضمونی نوع‌دوستانه دارد. ملودی این قطعه را هم خودم ساخته‌ام و تنظیمش را آقای داوود ورزیده انجام داده است.»
 
این خواننده‌ی موسیقی ایرانی با اشاره به لزومِ گسترش صبر و بخشش در جامعه می‌گوید: «کمک به افرادی که ناخواسته و با اشتباه در بحرانی قرار گرفته‌اند در سطح جامعه ضروری است. صدها فرشته بوسه بر آن دست می‌زنند / کز کار خلق یک گره بسته وا کند. دوستانی که در ستاد ملى صبر زحمت می‌کشند و فعالیت می‌کنند تلاششان برای کمک به ترویج فرهنگ صلح و بخشش و بردباری در جامعه و نیز حل مشکل کسانی است که ناخواسته گرفتار بحران‌ها شده‌اند. به قول حافظ: چو غنچه گر چه فروبستگی‌ است کار جهان / تو همچو باد بهاری گره‌گُشا می‌باش.»‌
 
سراج درباره‌ی معضلات امروز جامعه و مقایسه‌ی جامعه‌ی امروز با گذشته، می‌گوید: «جامعه‌ی قدیم ما خلوت‌تر و متکی به اعتقادات و قائل به برکت و رحمت بود و در کل فضای بسیار بهتری داشت. البته جامعه‌ی امروز ما هم اوضاع خوبی دارد؛ اما گاهی خصلت‌هایی در آدمیان نمود پیدا می‌کند که علتش شاید رفتن به سمت مدرنیسم است. حرص اقتصادی در جامعه حاکم شده و افراد سعی می‌کنند در مسائل مادی از هم سبقت بگیرند؛ در حالی که در قدیم مردم در مسائل معنوی از هم سبقت می‌گرفتند. افرادی که علاقه‌مند به فرهنگ رحمت و برکت هستند تلاش می‌کنند که جامعه را به سمت سلامت، خیر و برکت ببرند و همدلی‌ها را زیاد کنند. این تلاش خیرخواهانه است. جامعه ما نیاز دارد که به این سمت برود؛ کمک به زیردستان و کسانی که مشکلات مالی دارند ضروری است.»
 
امید محبی دبیر ستاد ملی صبر نیز معتقد است، موسیقی اصیل و سنتی می‌تواند در خدمت ترویج خصلت‌های اصیل فرهنگی باشد: «قطعاً تلاش براى تعالى و اشاعه رفتارهاى لطیف انسانی همچون صلح، بخشش و صبر، نیازمند ابزاری است که بتواند این ظرافت‌ها را به بهترین شکل بیان کند. بی‌شک هنرِ موسیقی یکی از موثرترین شیوه‌ها برای بیانِ این مفاهیمِ بزرگ است و قطعه‌ی «باغ سرنوشت» هم برای ترویج صلح، بخشش و صبر در جامعه ساخته شده است.»
 
دبیر ستاد ملى صبر از هموطنان دعوت کرد تا همراه با فرارسیدن فصل بخشایش و رویش دوباره طبیعت، با پیوستن به پویش بزرگ اجتماعى #من_میبخشم ببخشند تا شاهد رویش شادى و امید بیشتر در جامعه باشیم.
 
قطعه «باغ سرنوشت» با صدای حسام‌الدین سراج را از «تماشاخانه» بشنوید.
تاریخ انتشار : شنبه 28 اسفند 1395 - 22:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود حسام‌الدین سراج: «باغ سرنوشت» برای گسترش مهربانی و صبر تهیه شده است | موسیقی ما