برنامه یاد بعضی نفرات
 
در میان استقبال هنرمندان سینما و موسیقی:
رونمایی از «گاهی درخشش آفتاب» در روزهای آخر اسفند
موسیقی ما - مراسم رونمایی آلبوم «گاهی درخشش آفتاب»، دومین اثر گروه ساکن روان به سرپرستی بصیر فقیه‌نصیری و خوانندگی احسان بیرق‌دار، در میان حضور پرتعداد هنرمندان، در فروشگاه فرهنگ برگزار شد.

بصیر فقیه‌نصیری در این مراسم درباره تازه‌ترین اثرش گفت: «در آلبوم جديد گروه ساكن روان (گاهى درخشش آفتاب)، شعر نو نقش محورى و كليدى دارد و همانند آلبوم قبلى گروه، اين اشعار هستند كه پيوند دهنده رويكردهاى گاهاً متفاوت در آهنگسازى آلبوم هستند. ديدگاه آهنگسازى اين آلبوم مدرن است و در خيلى از قطعات ملودى خواننده و تحريرهاى آن رويكردى ايرانى دارد كه هارمونى‌گذارى، سازبندى و همراهى كمتر شنيده شده‌اى آنرا همراهى مي‌كند. «ساكن روان» را مي‌توان خوانش مدرن اشعار فارسى دانست.»

احسان بیرق‌دار هم این اثر را از منظر نگاه ویژه به ریتم، گامی نسبتاً متفاوت در مسیر تجربیات «ساکن روان» برشمرد و ‌پیش‌بینی کرد به همین واسطه ارتباط آن با مخاطب بیشتر از آلبوم قبلی باشد.

 
کارن همایونفر: «گاهی درخشش آفتاب» نگاهی تازه به ادبیات است
کارن همایونفر که در یکی از قطعات آلبوم پیانو نواخته، «گاهی درخشش آفتاب» را اثری شعر محور با نگاهی تازه به ادبیات و شعرخوانی مدرن برشمرد.

حامی حقیقی (صدابردار) یکی دیگر از مهمانان بود که گدرباره این اثر گفت: «گاهی درخشش آفتاب را مانند  «ازما» دوست دارم چون به شدت صادقانه و شخصی است. من به عنوان یک دانش آموخته موسیقی، تجربیات ارزشمندی را در تولید این آلبوم کسب کردم. من همواره خود را عضوی از اعضای این تیم دانسته‌ام و این آثار را به نوعی اثر خود می‌دانم.»
 
حمیدرضا دیبازر: نباید هر صدایی را موسیقی دانست
فرهاد هراتی (سرپرست گروه کر نامیرا) نیز، صدای آواز در این آلبوم را به صدای دل‌انگیز ساز تشبیه کرد.

حمید دیبازر از دیگر سخنرانان این مراسم بود که ضمن اشاره به این نکته که نباید هر صدایی را موسیقی دانست گفت: «ارزش ساکن روان زمانی برای ما صد چندان می‌شود که باور کنیم در جامعه‌ای هستیم که مخاطبان ما نیاز دارند بیش از هر زمان دیگری موسیقی ارزشمند بشنوند تا هر اثر سخیفی را به عنوان موسیقی نپذیرند.»

هنرمندان زیادی مهمان این مراسم بودند که می‌توان به كارن همايونفر، حميدرضا ديبازر، فرهاد هراتى، محمدرضا فروتن، هانا کامکار، مهران نائل، آرش بادپا، فرشاد رمضانى، على جعفرى پويان، ايمان جعفرى پويان، نيلوفر ابراهيمى، يگانه حسينى نيا، رضا مرتضوى، مجيد عليزاده، ُارد انزابى پور و حميدرضا شعبانى اشاره کرد.

آلبوم «گاهی درخشش آفتاب»، که‌ توسط شرکت پیانو‌ هفت به مدیریت بصیر فقیه‌نصیری تولید شده، از روز دوشنبه شانزدهم اسفندماه، توسط‌ نشر و پخش جوان در بازار موسیقی ایران عرضه شده است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 22 اسفند 1395 - 19:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رونمایی از «گاهی درخشش آفتاب» در روزهای آخر اسفند | موسیقی ما