برنامه یاد بعضی نفرات
 
رونمایی از آلبوم «بزم بی‌جانان» برگزار شد
پدرام درخشانی: پس از 34 سال نوازندگی، این آلبوم سخت‌ترین کار زندگی‌ام بود
موسیقی ما - روز گذشته، پدرام درخشانی که مدت‌ها اثری از او منتشر نشده بود، از تازه‌ترین آلبوم بی‌کلام خود با نام «بزم بی‌جانان» رونمایی کرد. این آلبومِ 9 قطعه‌ای، به لحاظ جنس موسیقی و همچنین تعداد نوازندگان، تفاوت زیادی با دیگر آثار این هنرمند دارد؛ چراکه در آن از موسیقی الکترونیک استفاده شده و برخلاف گذشته که آثارش با تعداد زیادی از نوازندگان اجرا می‌شد، بیش از هفتاد درصد سازها را خودش نواخته و تنها از چهار نوازنده یعنی میلاد درخشانی (عود)، هومن نامداری (کلارینت و ساکسیفون)، رضا تاجبخش و پاشا هنجنی (نی) در این اثر بهره برده است.

این آلبوم، اولین اثر پدرام درخشانی است که به صورت ویژه‌ای بر ساز تخصصی او یعنی سنتور بنا شده است. درخشانی در این مراسم با اعلام اینکه پس از 34 سال نوازندگی، تهیه این آلبوم سخت‌ترین کار در طول زندگی‌اش بوده، درباره «بزم بی‌جانان» گفت: «برخی قطعات این آلبوم حدود 20 سال قبل تولید شده‌اند که به نظر می‌رسد حالا زمان شنیدن آن‌ها فرا رسیده است.»

میلاد درخشانی (آهنگساز، نوازنده و خواننده) یکی از نوازندگان این آلبوم با اعلام اینکه در تمام طول مدت انتشار آن، شاهد زحمات و مشکلات تولید این اثر بوده، موسیقی بی‌کلام را پر از رمز و راز دانست و آن را از انتزاعی‌ترین موسیقی‌ها برشمرد.

امید نیک‌بین (نوازنده، آهنگساز و صدابردار موسیقی) هم که صدابرداری بخشی از آلبوم را برعهده داشته، با اعلام اینکه پدرام اثر بسیار سخت و پرزحمتی را منتشر کرده، او را در زمره کسانی خواند که مخاطبان موسیقی را به دوستی و مودت با موسیقی بی‌کلام رهنمون کرده‌اند.

حسن ختام برنامه، اجرای دو قطعه «چهار باغ بالا» و «سی و سه پل» با همکاری کوارتت زهی رسپینا به سرپرستی آرش اسدنژاد بود که سنتور پدرام درخشانی را همراهی کردند. به گفته درخشانی، این دو قطعه در حال و هوای زادگاهش یعنی اصفهان تولید شده‌اند.

میلاد درخشانی، پاشا هنجنی، رضا تاجبخش، امید نیک بین، سیاوش کامکار، سهیل حسنوی و... از جمله هنرمندان حاضر در این مراسم بودند.

آلبوم «بزم بی‌جانان» به آهنگسازی و تهیه‌کنندگی پدرام درخشانی، توسط نشر و پخش جوان از روز دوشنبه 16 اسفندماه در فروشگاه‌های فرهنگی سراسر کشور قابل تهیه است.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 اسفند 1395 - 13:19

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پدرام درخشانی: پس از 34 سال نوازندگی، این آلبوم سخت‌ترین کار زندگی‌ام بود | موسیقی ما