برنامه یاد بعضی نفرات
 
با اجرای موسیقی توسط حسین صائمی و کیان حامدی‌نژاد
نوزدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود
موسیقی ما - نوزدهمین شب‌ آواز ایرانی روز شنبه 21 اسفندماه با حضور اساتید و هنرمندان عرصه آواز و موسیقی ایرانی ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری برگزار می‌شود.
 
به گزارش «موسیقی ما» به نقل از روابط عمومی مرکز موسیقی حوزه هنری، در سری جدید شب آواز ایرانی در هر برنامه، همانند گذشته 6 گروه به اجرای برنامه خواهند پرداخت که هم‌چون گذشته یک گروه با عنوان میهمان ویژه از چهره‌های شناخته شده آواز و موسیقی اجرا دارند و پنج گروه جوان منتخب دیگر به شکل رقابتی به صحنه می‌روند و اجرای این گروه‌ها توسط هیئت داوران که از اساتید صاحب‌نام عرصه موسیقی و آواز ایرانی هستند ارزیابی می‌شود. در پایان هر برنامه نیز یک گروه به عنوان گروه برتر معرفی خواهد‌ شد.
 
در نوزدهمین شب‌آواز ایرانی حسین صائمی به همراه علی بدری (نوازنده سه‌تار) یکی از گروه‌‌های شرکت‌کننده در مراسم خواهند بود که به اجرای آوازی در مایه سه‌گاه با استفاده از غزل‌های حافظ می‌پردازند.
 
حسین صائمی متولد  1354(شهرستان شهرری) ردیف دوامی را نزد حسن ادیب فراگرفت و هم‌چنین دوره‌های عالی ردیف دوامی را در محضر استاد نصرالله ناصح‌پور آموخته است.وی  شیوه های آوازی استاد طاهرزاده و محمدرضا شجریان را نزد استاد مظفر شفیعی فراگرفته است. صائمی دوره شناخت ریتم و وزن خوانی و سلفژ ایرانی و تجزیه تحلیل ردیف نزد استادحسین مهرانی آموخته  است. از جمله فعالیت‌های هنری صائمی می‌توان به همکاری باگروه‌های رهاوی، نوای مهر، مهرنوا و جانان  و هم‌چنین اجراهای متعدد در سازمان صدا و سیما اشاره کرد.
 
همچنین علی بدری متولد ۱۳۶۰ شهر شاهرود است. موسیقی را با فراگیری نوازندگی ساز سه تار از سال ۱۳۷۷ آغاز نمود .ردیف سازی موسیقی ایرانی را نزد حسن ادیب در سمنان و شیوه های نوازندگی قدیم و جدید ساز سه تار را نزد مسعود شعاری در تهران آموخت. همچنین دوره آشنایی نظری و عملی ردیف موسیقی ایرانی را نزد داریوش طلایی تعلیم دید و وی مقام اول نوازندگی ساز سه تار در اولین جشنواره موسیقی استان سمنان را کسب کرده و تا کنون اجراهای متعددی در کشور داشته است.
 
از دیگر بخش‌های برنامه شب آواز ایرانی می‌توان به اجرای کیان حامدی‌نژاد به همراه ادیب فروزان (نوازنده تار) اشاره کرد که به اجرای آوازی در مایه دشتی با استفاده از شعرهای حسین منزوی می‌پردازد.
 
کیان حامدی‌نژاد متولد 1362 (متولد اراک) ردیف‌های آوازی را نزد آقای میثم اکبری فراگرفته است و هم‌چنین دوره‌های صداسازی را نزد آقای محمدرضا صادقی آموخته است. اجرای کنسرت با گروه موسیقی سایه در اراک و خرم‌آباد در سال‌های 1390و 1392 به سرپرستی ادیب فروزان از جمله فعالیت‌های هنری حامدی‌نژاد محسوب می‌شود. هم‌چنین ادیب فروزان‌ (نوازنده تار) متولد 1368 تار نوازی را نزد اساتیدی چون محمدرضا لطفی، شهرام میر جلالی، مازیار شاهی، معصومه مهرعلیآموخته است. وی مقام سوم گروه‌نوازی جشنواره فجر در بخش رقابتی به همراه گروه موسیقی سایه سار در سال  1393 را داراست . نوازندگی در آلبوم لب خوانی باران به خوانندگی حسام الدین سراج، سرپرست گروه موسیقی سایه، و هم‌چنین اجرای کنسرت‌های مختلف در سراسر کشور به همراه همین گروه از جمله فعالیت‌های هنری وی محسوب می‌شود.
 
در این نشست ماهانه که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان آواز ایرانی، کشف و معرفی چهره‌های جدید شکل گرفته، هنرمندان دیگری نیز اجرا خواهند داشت که علاقه‌مندان برای اطلاع از سایر بخش‌های برنامه می‌توانند‌ به اخبار تکمیلی در وب‌سایت مرکز موسیقی حوزه هنری مراجعه کنند.
 
علاقه‌مندان برای تماشای برخط نوزدهمین شب آواز ایرانی می‌توانند‌ به وب‌سایت موسسه حام مراجعه کنند.
 
نوزدهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر شنبه  21 اسفند‌ماه ساعت 18 در تالار «سوره» حوزه هنری واقع در خیابان سمیه نرسیده به حافظ برگزار می‌شود. ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 اسفند 1395 - 14:31

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نوزدهمین شب آواز ایرانی برگزار می‌شود | موسیقی ما