برنامه یاد بعضی نفرات
 
مراسم رونمایی از «بزم بی‌جانان» برگزار می‌شود
پدرام درخشانی پس از چهار سال با آلبومی جدید می‌آید
موسیقی ما - پدرام درخشانی، بعد از چهار سال از تازه‌ترین آلبوم خود با نام «بزم بی‌جانان» در شهر کتاب فرشته رونمایی می‌کند.

درخشانی، در سال 91 پس از انتشار آلبوم «رومی3»، مدتی از فضای انتشار آلبوم دوری کرد که خودش دلیل آن را نداشتن حرف و ایده‌ای تازه عنوان کرده بود. او حالا بعد از چهار سال آلبومی آماده انتشار دارد که با آنچه از او سراغ داریم، تفاوت چشمگیری هم دارد.

این نوازنده سنتور درباه تازه‌ترین آلبوم خود به «موسیقی ما» می‌گوید: «بزم بی‌جانان یک آلبوم خاص 9 قطعه‌ای است که وقت بسیار زیادی هم برای تنظیم‌های آن گذاشته‌ام و از این لحاظ کاملاً با آلبوم‌های پیشینم تفاوت دارد. به لحاظ موسیقایی هم صداهای جدیدتری در ترکیب‌هایی که امتحان کرده‌ام شنیده می‌شوند و موسیقی الکترونیک در آن نقش پررنگی دارد.»

پدرام درخشانی برخلاف همیشه که در آلبوم‌هایش تماماً از سازهای آکوستیک استفاده می‌کند و نام افراد زیادی به عنوان نوازنده ذکر می‌شود، در این آلبوم بیشتر به سمت موسیقی الکترونیک رفته و بخش زیادی از سازها را خودش نواخته است. او درباره نوازندگان این آلبوم می‌گوید: «میلاد درخشانی (عود)، هومن نامداری (کلارینت و ساکسیفون)، رضا تاجبخش و پاشا هنجنی (نی) در این آلبوم ساز زده‌اند و باقی سازها هم توسط خودم نواخته شده‌اند. به دلیل شرایط مالی و زمان کم نتوانستم از نوازندگان دعوت کنم و مجبور شدم به سمت نرم‌افزار بروم.»

البته این اولین تجربه درخشانی در حوزه موسیقی الکترونیک نیست و سال‌ها پیش در کنار سعید شنبه‌زاده آلبومی الکترونیک با نام «شب‌های تهران» در خارج از ایران منتشر کرد. او درباره تجربه استفاده از موسیقی الکترونیک می‌گوید: «طبیعتاً این سیستم در این سال‌ها پیشرفته‌تر شده، من اوایل فقط داشتم یاد می‌گرفتم و دوران سختی را هم پشت سر گذاشتم تا بتوانم به روز شوم که این پروسه دو سال زمان برد. سعی کردم در این حوزه بهترین کاری که می‌توانم را انجام دهم. این روزها تکنولوژی تمام وقت مردم را پر کرده و همه تک‌رو شده‌اند و دیگر نمی‌توانند برای هم وقت بگذارند. قبلاً برای دیدن یک نفر مجبور بودی به کنسرت او بروی و برای شنیدن صدایش باید سی‌دی او را می‌خریدی اما الان با فشار دادن یک دکمه می‌توانی تمام این کارها را انجام دهی. سال 78 برای کنسرت آویژه شش ماه تمرین کردیم اما الان واقعاً شش هفته هم نمی‌توان دور هم جمع شد و تمرین کرد. شرایط این روزها تغییر کرده و من هم سعی کردم با شرایط روز پیش بروم.»

مراسم رونمایی از دوازدهمین آلبوم پدرام درخشانی روز جمعه 13 اسفند از ساعت 16 در شهر کتاب فرشته برگزار می‌شود و این موزسین قرار است در این برنامه اجرایی زنده داشته باشد که با تجربیات پیشین او بسیار متفاوت خواهد بود. او برای این برنامه کاراکترهایی چوبی طراحی کرده و خودش هم آنها را ساخته که قرار است حضور پررنگی در مراسم داشته باشند.

تهیه کننده این آلبوم پدارم درخشانی است و مديريت توليد و پخش آن را نيما جوان و عليرضا تهرانی (نشر و پخش جوان) به عهده داشته‌اند.

در ادامه می‌توانید تیزر رونمایی از آلبوم «بزم بی‌جانان» را از سایت موسیقی ما ببینید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 اسفند 1395 - 16:33

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود پدرام درخشانی پس از چهار سال با آلبومی جدید می‌آید | موسیقی ما