برنامه یاد بعضی نفرات
 
در ادامه تور این خواننده و شبی که «سیانور» اجرا نشد
محمد معتمدی در کنسرت کویر از «پرواز» و خاطره‌هایش خواند
موسیقی ما - «محمد معتمدی» در ادامه تور کنسرت‌های «کویر» با دوستدارانش در پایتخت دیدار کرد. به گزارش «موسیقی ما» اجرای زنده این خواننده طی روزهای چهارم و پنجم اسفندماه در تالار وحدت تهران برگزار شد. این برنامه استقبال خوب مخاطبانش را به دنبال داشت و فروش بلیت‌های این دو شب در مدت کمتر از یک هفته به پایان رسید. محمد معتمدی در کنسرت کویر رپرتوار متنوعی شامل تک‌قطعات جدید و برخی آثار خاطره‌انگیز و قطعات ساز و آوازی را برای دوستدارانش تدارک دیده بود.

قطعه‌ای که تور کنسرت‌های محمد معتمدی به نام آن است اولین بخش رپرتوار این برنامه بود. او قطعه «کویر» که در تنظیم اصلی‌اش از پیانو و ویلنسل استفاده شده را این بار با رنگ‌ و بویی متفاوت و ایرانی‌تر خواند که تشویق‌های ممتد دوستدارانش را به دنبال داشت. همانطور که معتمدی در گفتگوهای پیش از کنسرت قول داده بود، در این برنامه قطعات ساز و آواز نقش پررنگی داشتند. اولین انتخاب او برای این بخش ساز و آواز، تصنیف «خموشانه» با شعری از «محمدرضا شفیعی کدکنی» بود. او این کار را با همراهی عود خواند و نوازنده جوان این ساز که جواب آوازهای معتمدی را می‌داد و رهبر گروه هم بود به خوبی توانست از پس این اثر سنگین بربیاید.

«شکنم ساغر» اثر بعدی بود که با عود و کلارینت آغاز شد و ریتم آن با نوای دف همراه بود و سپس نوبت به قطعه خاطره‌انگیز «به یاد صیاد» رسید. تصنیف «بیا» هم یکی از کارهایی بود که در آن ویلنسل و سازهای کوبه‌ای خواننده را همراهی می‌کردند و سپس یک قطعه ساز و آوازی دیگر اجرا شد. انتخاب معتمدی برای این قسمت، شعری از حافظ شیرازی با مطلع «دائم گل این بستان شاداب نمی‌ماند» بود. بر خلاف ساز و آواز قبلی، این بار پیانو نقش پررنگ‌تری داشت و عود به نوعی به رنگ‌آمیزی و فضاسازی این اثر کمک می‌کرد. بخش پایانی پارت اول کنسرت هم تصنیف «چون مرده شوم» بود و هم‌نوازی کلارینت و عود و دف در این کار فضای جالب و ریتمیکی خلق کرده بود.

محمد معتمدی در شروع پارت دوم این کنسرت ضمن خوش‌آمدگویی مجدد به حاضرین، میهمانانش را هم معرفی کرد و گفت: «امیدوارم تا اینجای کنسرت لذت برده باشید. مجدداً از همه شما عزیزان تشکر می‌کنم که حضورتان باعث به وجود آمدن اتفاقات خوب برای ما بوده است. از عزیزان هنرمندی که در این کنسرت میهمان ما هستند قدردانی و تشکر می‌کنم.» او شبنم مقدمی، امیرحسین مدرس، نگین صدق‌گویا، معصومه کریمی و بهمن محمدزاده را به حاضرین معرفی کرد.

این خواننده در ابتدای بخش دوم کنسرتش قطعه «پرواز» با شعر بهمن محمدزاده را خواند. قطعه پرخاطره «امید جانم» به آهنگسازی «علی تجویدی» انتخاب بعدی این خواننده بود و او این کار را با حضور پررنگ دف و عود برای دوستدارانش خواند. یکی دیگر از ساز و آوازهای این کنسرت با  دودوک و ویلنسل بود و معتمدی در این قطعه تحریرهای شنیدنی در اجرایش داشت. این خواننده در پایان برنامه‌اش قطعات «به نگاهم بنگر»، «ساز و آواز ضربی» و «رفته ز دل» را خواند. او در ادامه به همراه اعضای گروهش به جلوی صحنه رفت و به ابراز احساسات حاضرین پاسخ داد.

قطعه «سوگند» تیتراژ فیلم‌سینمایی «سیانور» یکی از کارهایی بود که به دفعات نام آن از میان جمعیت برای اجرا به عنوان قطعه بیز شنیده شد. اما محمد معتمدی گفت: «اکنون می‌خواهیم کاری را بخوانیم که همه ما با شنیدن نامش رگ غیرتمان به جوش می‌آید.» معتمدی با این توضیحات قطعه دوست‌داشتنی «ای ایران» را خواند و تمامی حاضرین به صورت ایستاده این کار را شنیدند. در حالی که باز هم نام قطعاتی همچون «سیانور» و «برف» از میان جمعیت شنیده می‌شد، معتمدی این کنسرت را با اجرای مجدد «کویر» به پایان رساند و پیش از پایان هم اعضای ارکسترش را معرفی کرد. ارکستری که همگی از چهره‌های جوان و نوازنده‌های ساکن استان اصفهان بودند. محمد معتمدی که سابقه برگزاری کنسرت با بزرگانی نظیر اساتید «حسین علیزاده» و «محمدرضا لطفی» و نوازندگان سرشناس را در کارنامه دارد برای تور کویر ریسک کرد و به سراغ این چهره‌های جوان رفت. اما بازخورد خوب حاضرین نسبت به نوازنده‌های گروه نشان داد که ریسکش با موفقیت همراه بوده است.

امیرمهدی مقدم (نوازنده عود و رهبر گروه)، داود اسلفی (پیانو)، پویان جمشیدی (پرکاشن)، مسیح مردیها (ویلنسل) و احمد محمدیان (کلارینت و دودوک) نوازندگان همراه محمد معتمدی در این برنامه بودند. کنسرت این خواننده با همت شرکت «آوای آبی رود» به مدیریت خودش برگزار شد.

در ادامه عکس‌های «مسعود ساکی» از این کنسرت را ببینید.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 7 اسفند 1395 - 10:27

دیدگاه‌ها

شنبه 7 اسفند 1395 - 11:17

کنسرت کویر ، اجرایی فوق العاده عالی و دلنشین بود. بسیار لذت بردیم. درود بر محمد معتمدی عزیز خواننده توانا و خوش صدای کشورمون

شنبه 7 اسفند 1395 - 11:44

جانم معتمدي ❤️❤️❤️❤️❤️

شنبه 7 اسفند 1395 - 11:51

من رفتم
يعني كيف كردم
يعني حظ كردم
يعني مگه ميشه؟ مگه داريم؟؟؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمد معتمدی در کنسرت کویر از «پرواز» و خاطره‌هایش خواند | موسیقی ما