برنامه یاد بعضی نفرات
 
توسط «پویا سرایی»
کارگاه مبانی اجرا برای نوازندگان سازهای ملی ایران برگزار می‌شود
موسیقی ما - برگزاری کارگاه «مبانی اجرا برای نوازندگان سازهای ملی ایران» توسط پویا سرایی –آهنگساز و نوازنده‌ی سنتور- در آکادمی کوشا برگزار می‌شود. در این دوره ها که برای نوازندگان سازهای ملی ایرانی برگزار می‌شود، تمرکز بر نکاتی است که بدون در نظر گرفتن ساز نواخته شده سطح مهارت‌های هر نوازنده‌ای را ارتقا می‌دهد. در این کلاس‌ها محوریت تدریس بر چگونگی تمرین، تکنیک، ریتم، دشیفراژ و موزیکالیته است.
 
نوازندگی هر ساز، در واقع مجموعه‌ای است که هر نوارنده‌ای در آن کلیه آموزه‌های خویش را به محک می‌گذارد. در این زمینه نه تنها مهارت در تکنیک‌های اجرایی نوازنده و تسلط او به ساز لازم است؛ سایر دانسته‌های موسیقی مانند تسلط بر ریتم، تسلط به ردیف‌ها و در نتیجه‌ی این دو، میزان توانایی نوازنده در دشیفراژ و درک و دریافت او از مفهوم کلی موسیقی نیز نقش مهمی ایفا می‌کند. برای دستیابی به تمامی این موارد هر نوازنده‌ای با در نظر گرفتن ایرادات و ضعف‌ها و نیز خصوصیات فیزیکی خود باید توانایی تشخیص و طراحی تمرینات مناسب در جهت ارتقای سطح نوازندگی خود را داشته باشد. نکته قابل توجه این است که در تمرینات هم به تمرینات فیزیکی باید توجه شود و هم به تمرینات ذهنی. برخی نوازنده‌ها هنگامی که روی صحنه می‌روند، احساس می‌کنند که تمام تمرینات تکنیکی برای به‌دست آوردن مهارت‌های لازم را انجام داده‌اند؛ اما در کنار به دست آوردن مهارت‌های فیزیکی یک نوازنده باید به کسب مهارت‌های ذهنی که منجر به درک درست از قطعه و نیز بهبود موزیکالیته می‌شود، توجه کند.
 
برطرف كردن هر گونه شبهه و ابهامات نسبت به شناخت دقيق عناصر موسـيقي و تمـامي مـوارد تشكيل دهنده آن نخست در ذهن و سپس در طي تمرينات نوازندگان، بدون ترديد مي‌تواند كمك موثرو شاياني به توانمندي‌هاي هر چه بيشتر تكنيـك آنان کند. در اصول اجراي موسيقي، نيز عناصري وجود دارد كه مكتوب نمي‌شوند، ولي انتظار بر این است که یک نوازنده آنان را رعایت کند.
 
آکادمی موسیقی کوشا فعالیت خود را در زمینه برگزاری کارگاه های تخصصی با دعوت از اساتید با تجربه ایرانی و خارجی که در سطح بین المللی فعالیت هنری موفق داشته‌اند آغاز کرد و هدف از آن بهره مند ساختن هنرآموزان و جوانان با استعداد کشور از تجربیات هنری و حرفه ای کادر آموزشی متخصص و در نتیجه ایجاد قابلیت و رقابت در سطحی همگون با استانداردهای جهانی است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 13:06

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کارگاه مبانی اجرا برای نوازندگان سازهای ملی ایران برگزار می‌شود | موسیقی ما