برنامه یاد بعضی نفرات
 
با خوانندگی وحید تاج و همراهی ارکستر فرهنگ و هنر
«بهار دلکش» در سالن راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی اجرا شد
موسیقی ما - «وحید تاج» به همراه ارکستر فرهنگ و هنر به رهبری شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی در سالن راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی مسکو 15 و 16 بهمن‌ماه در حالی روی صحنه رفت که در دمای 20 درجه زیر صفر ، بهار دلکش را برای مخاطبان روس اجرا کرد.
 
این کنسرت در دو بخش به اجرا درآمد که در بخش اول آن قطعاتی چون راپسودی از خیام میرزازاده، بیا از حبیب‌الله بدیعی با شعری از تورج نگهبان، خوشه‌چین از روح‌الله خالقی با شعری از حسین گل‌گلاب، رنگ بیات شیراز با ملودی محلی آذربایجانی، هوای جنون از شهرام توکلی با شعر محمد قهرمان و قطعه طوفان برای مخاطبان روس اجرا شد.
 
بخش دوم کنسرت به اجرای قطعات شورآفرین به آهنگسازی علی‌اکبر قربانی، بهار دلکش از درویش خان با شعری از ملک‌الشعرای بهار، خاطره و کارناوال از ساخته‌های علی‌اکبر قربانی، نگار من از علی تجویدی با شعر منیره طاها، خوش‌آمدی از مین باشیان با شعر کاوه، خاک مهر آئین از علی‌اکبر قربانی با شعر اسماعیل فرزانه اختصاص داشت که برخی از این قطعات توسط شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی دو رهبر ارکستر فرهنگ و هنر تنظیم‌شده بود.
 
از دیگر نکات مثبت این کنسرت، اجرا در سالن راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی بود که آکوستیک بسیار حرفه‌ای و خیره‌کننده‌ای داشت، به‌طوری‌که هیچ میکروفن و تقویت‌کننده‌ای برای خواننده و سازها استفاده نشد. صدا به‌طور طبیعی و بدون میکروفن در تمام سالن طنین‌انداز می‌شد و استفاده از میکروفن‌ها صرفاً جهت ضبط صدا برای آرشیو کنسرواتوار بود.
 
ارکستر فرهنگ و هنر در تابستان 93 با حضور دانشجویان رشته نوازندگی با ترکیب ارکستر سمفونیک به رهبری علی‌اکبر قربانی و شهرام توکلی تأسیس و در بهمن‌ماه همان سال طی مراسمی در تالار وحدت با حضور وزیر ارشاد وقت رونمایی شد و تاکنون اجراهای موفقی در زمینه موسیقی کلاسیک و ایرانی در تالار وحدت و رودکی داشته است که اجرا در سالن اصلی چایکوفسکی مسکو نخستین اجرای بین‌المللی ارکستر محسوب می‌شود.
 
کنسرت 15 و 16 ارکستر فرهنگ و هنر به خوانندگی وحید تاج و رهبری شهرام توکلی و علی‌اکبر قربانی با همکاری بخش فرهنگی سفارت ایران در روسیه برگزار شد.
 
عکس: امیر سجادی
تاریخ انتشار : چهارشنبه 20 بهمن 1395 - 12:27

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «بهار دلکش» در سالن راخمانینف کنسرواتوار چایکوفسکی اجرا شد | موسیقی ما