برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور کیوان ساکت؛
مراسم پاسداشت مقام هنری «بیوک آقا شکورزاده» برگزار شد
موسیقی ما - مراسم پاسداشت مقام هنری «بیوک آقا شکورزاده»- نوازنده برجسته تار با حضور کیوان ساکت و تجلیل از این آهنگساز و نوازنده تار در مراغه برگزارشد و در پایان این مراسم با حضور «فریبا عباسی» -عضور شورای شهر مراغه- از مقام هنری کیوان ساکت با اهدای لوح تقدیر، هدیه و تابلویی از پرتره‌‌اش، تجلیل شد.
 
«بیوک‌ آقا»‌ زندگی‌ عجیبی داشت؛ تارنوازِ برجسته در اوایل میانسالی برای مدتی در شهر دیده نشد و بعد از چند روز او را می‌بینند که با لباسی مشکی بر تن به شهر باز می‌گردد، بعد از این دیگر بیوک آقا برای چند سالی تار نمی‌زند و آواره‌ی خیابان‌ها می‌شود. حالا اما بعد از درگذشتِ‌ او، یادش گرامی داشته شده است.
 
در این مراسم که با حضور هنرمندان شهر مراغه، مسئولین و هنردوستان در سالن عبدالقادر مراغی برگزار شد، ابتدا «ودود دوستی» شاعر مراغی به شعر خوانی پرداخت و سپس با پخش مستندی از زندگی بیوک آقا به تهیه کنندگی آرش امن زاده ، محمد نوزادی از شاگردان «کیوان ساکت» به تکنوازی و هادی رستگار و رفیع محمودی با ساز و آواز قطعاتی را اجرا کردند و بعد از آن ساکت گفت:‌ «هر نوازنده ای در دوران کاری خود هم کار خوب و هم متوسط و ضعیف دارد اما هماره باید کارهای خوب یک نوازنده مورد اعتبار مخاطبان قراربگیرد. من بیست سال پیش از طریق ویدیویی کوتاه از فیلم «زخمه برزخم» با بیوک آقا در پاریس آشنا شدم و‌دم به دم برای آشنایی ایشان برخود بالیدم و‌منتظر روزی بودم که ایشان را ببینم. اکنون در زمانی به دیدار ایشان آمده ام که کالبد خاکیش درمیان ما نیست اما روح بزرگ ایشان دراین سالن ومیان این جمع باشکوه در کنار ما است.»
 
این آهنگساز در پایان با خواندن شعری از هدی اخوان ثالث به بداهه نوازی تار پرداخت . این نوازنده همچنین قطعاتی  از موسیقی ایرانی ، موسیقی آذری و موسیقی ملل را اجرا کرد که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1395 - 16:09

دیدگاه‌ها

دوشنبه 4 بهمن 1395 - 12:58

این مراسم برا ی ساکت بوده یا بیوک مراغه ایی چون بیشتر درباره ساکت هست تا بیوک اقا!!!

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مراسم پاسداشت مقام هنری «بیوک آقا شکورزاده» برگزار شد | موسیقی ما