برنامه یاد بعضی نفرات
 
بازدید نایب رییس سابق مجلس شورای اسلامی از تمرین ارکستر سمفونیک
ارکستر سمفونیک قطعه‌ای برای آزادگانِ همیشه سرافراز اجرا می‌کند
موسیقی ماـ حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد (نمایندهٔ سابق مجلس شورای اسلامی) صبح امروز، ۵ دی‌ماه در تالار رودکی حاضرشد و از تمرین ارکسترسمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی بازدید کرد. بازدید یک مقام سیاسی از تمرین ارکستر سمفونیک امری کم‌نظیر محسوب می‌‌شود.

تمرین امروز ارکستر سمفونیک به اجرای اثری از احمد پژمان با عنوان «سمفونی آزادگان» اختصاص داشت. علی مرادخانی (معاون امور هنری وزیر ارشاد)، فرزاد طالبی (رییس دفتر موسیقی) و همچنین علی‌اکبر صفی‌پور (رییس بنیاد رودکی) نیز در این تمرین حضور داشتند.

حجت الاسلام ابوترابی پس از تماشای تمرین ارکس‌تر اظهار کرد: «همانطور که بار‌ها در بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری شنیده‌ایم، زبان هنر، زبان ماندگاری است بنابراین باید بتوانیم با استفاده از این ارزش‌های فرهنگی که برخوردار هستیم، برای انتقال ارزش‌های ملی و اسلامی استفاده کنیم. یکی از نام‌های بلند و ماندگاری که در ارزش‌های اسلامی و تاریخ انقلاب ما ماندگار خواهد بود، موضوع ۸ سال دفاع مقدس است که به عنوان یک ارزش و اثر برجسته بی‌بدیل اسلامی و ملی در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت می‌شود. دفاع مقدس به گمان من یک آینه شفافی از ارزش‌های ملت ایران به عنوان یک ملت اسلامی تربیت شده اسلام است که در رویارویی با نظام حاکم بر جهان و قدرت‌های استکباری ایستادگی کرد و برگ زرینی را به تاریخ انقلاب اسلامی ایران اضافه کرد. امروز شاهد اثر ارزشمند استاد احمد پژمان و اجرای استاد شهرداد روحانی به همراه اعضای ارکس‌تر سمفونیک تهران بودیم که به زعم بنده اثر زیبایی را خلق کردند که برآمده از ظرفیت‌های ملی ما برای تبیین گونه‌ای از زیبایی‌ها و ارزش‌های تاریخ اسارت و کار بزرگ آزادگانی است که در دوران اسارت آفریدند.»

علی مرادخانی نیز پس از تماشای تمرین ارکس‌تر درباره اجرای سمفونی آزادگان اظهار کرد: «خوشحالیم که توانسته‌ایم در این عرصه نقش کوچکی را برای سپاس و قدردانی از آزادگانی که به این میهن و ملت آرامش داده‌اند، انجام دهیم. به هر حال حوزه هنر این وظیفه را دارد تا برای همه کسانی که در عرصه ۸ سال دفاع مقدس زحمت کشیده‌اند، آنچه را که در اختیار دارد برای این عزیزان انجام دهد. ما بر این باوریم که با هنر این اتفاقات جاودانه می‌شود و کاری که استاد احمد پژمان و مجموعه ارکس‌تر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی انجام داده، می‌تواند تقدیری از یک بخش جاودانه حماسه ۸ سال دفاع مقدس باشد.»

معاون امور هنری درباره حضور ابوترابی‌فرد نیز توضیح داد: «حجت الاسلام ابوترابی‌فرد حتی در زمانی که در مجلس شورای اسلامی بودند، همواره به مجموعه ما کمک می‌کردند. به هر حال ساخت «سمفونی آزادگان» برای همه ما افتخار است که امیدوارم بتوانیم سهم کوچکی در این زمینه داشته باشیم.» ‌

شهرداد روحانی نیز بیان کرد: «این اثر برای عزیزانی نوشته شده که با فداکاری خود باعث شده‌اند یک وجب از این خاک از دست نرود و این افتخار بنده است که چنین اثر جاودانه‌ای توسط استاد احمد پژمان نوشته شده است. وقتی این اثر را تمرین می‌کردم به قدری به دلیل محتوای آن درگیر اثر و حوادث ۸ سال دفاع مقدس شدم که فکر می‌کنم اگر مخاطب آن را گوش دهد، برایش کافی است و کاری خواهد کرد که این ایثار و از جان گذشتگی جاودانه بماند.»

سمفونی آزادگان به آهنگسازی احمد پژمان ۱۳ دی‌ماه توسط ارکس‌تر سمفونیک تهران به رهبری شهرداد روحانی در تالار وحدت برگزار می‌شود.
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 دی 1395 - 14:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ارکستر سمفونیک قطعه‌ای برای آزادگانِ همیشه سرافراز اجرا می‌کند | موسیقی ما