برنامه یاد بعضی نفرات
 
تالار وحدت پذیرای طولانی‌ترین کنسرت سال شد
«یلدای حامی» در شب سرد تهران
موسیقی ما - تالار وحدت در بلندترین شب سال میزبان کنسرت «یلدای حامی» بود که به دلیل آخرین روز اجرای تئاتر «می‌سی‌سی‌پی نشسته می‌میرد» و تحویل دیر هنگام سالن، با حدود 40 دقیقه تاخیر آغاز شد.

به گزارش «موسیقی ما»، حامی پس از حضور نوازنده‌های ارکسترش روی صحنه، با دکلمه شعر : «قسم به عشقمون قسم/ همش برات دلواپسم/ قرار نبود اینجوری شه/ یهو بشی همه کسم...»، روی صحنه آمد و پس از سکوتی چند ثانیه‌ای با همراهی ارکسترش، قطعه «زمستون» را به عنوان نخستین قطعه کنسرتش اجرا کرد و ضمن خوشامدگویی به حاضرین در سالن، از اینکه در بلندترین شب سال میزبان دوستداران موسیقی و و خانواده‌هایشان است ابراز خوشحالی کرد و گفت: «مفتخرم که در بلندترین شب سال میزبان شما هستم و اعتراف می‌کنم که احساس عجیبی دارم. در این لحظه با یک انرژی بالا و خوشحالی زائد الوصف رو در روی شما هستم چون دقایقی قبل از اینکه روی صحنه بیایم، پسر برادرم به دنیا آمد و این خبر خوشحال کننده، بهترین انرژی مثبت برای من بود.»

حامی افزود: «امشب در لحظه ورودم به محوطه تالار وحدت هم متوجه شدم که دوستانی از آبادان برای دیدن این کنسرت به تهران آمده‌اند و در این شب سرد، باورم نمی‌شد که خداوند تا این حد من را دوست دارد. این یک معجزه است که خدا هنوز تا این حد دوستم دارد و از داشتن دوستانی مثل شما احساس غرور می‌کنم.» یاد من باش، سفر و دیوونگی سه قطعه ابتدایی این کنسرت پس از اجرای «زمستون» بودند و حامی پس از اجرای هر اثر با معرفی ترانه سرا و آهنگساز و تنظیم کننده قطعاتش، ضمن ادای احترام به هنرمندانی که با آنها آثارش را ساخته، خاطره‌ای از تولید و زمان انتشار قطعاتش نقل می‌کرد. اجرای ورژن پیانوی قطعه «سوگند» با همراهی پیانوی رضا تاجبخش بخش بعدی کنسرت «یلدای حامی» را تشکیل می‌داد که این خواننده در آغاز اجرای این اثر دیگر برادرزاده خردسالش «سامیار» را به روی صحنه آورد و در حالی که او را در آغوش گرفته بود با همخوانی او، این قطعه را اجرا کرد که با استقبال و تشویق حاضرین در سالن رو به رو شد.

«لیلای من کو» و «گل مینا» دو قطعه پرطرفدار حامی بودند که با همخوانی جالب توجه حاضرین در سالن اجرا شد و این خواننده پس از اجرای «گل مینا» گفت: «گل مینا را در اوج بی‌پولی برای مادرم ساختم. آقای بابک بیات هنوز در قید حیات بودند و من می‌ترسیدم در حضور ایشان، موسیقی این اثر را با پسر استاد بیات یعنی «بامداد بیات» کار کنم. می‌ترسیدم نکند خوش اش نیاد و بعد از اینکه با ایشان و چند دوست دیگر تنها شدیم، این قطعه را برای استاد بیات گذاشتم و ایشان هم خوش شان آمد. بعدها بابک صحرایی به من گفت که آقای بیات بعد از شنیدن این قطعه کلی گریه کردند. تقدیم‌اش می‌کنم به همه مادران ایران و همه مادرانی که امشب در بلند ترین شب سال در کنار فرزندانشان افتخار میزبانی از آنها را دارم.»

پرستش، هم‌گریه، گلایه‌ای نمیکنم سه قطعه ای بودند که پیش از اجرای قطعه «یلدا» در سالن اجرا شد و حامی با شاره به حضور یک دوست نابینا در ردیف چهارم سالن از او خواست بلند شود تا همه بتوانند او را ببینند و رو به حاضرین در تالار وحدت گفت: «بارها و بارها در تمام گفتگوهایم گفته‌ام که تاثیرپذیری زیادی از شخصیت و هنر آندره بوچلی داشته و دارم و قطعه «خداحافظ» را تحت تاثیر احساس آندره بوچلی خواندم. هنرمند نابینایی که در جهان توانسته مخاطبان زیادی را به سمت آثارش بکشد و از دیدن این دوست در کنسرتم احساس خوبی دارم. نابینا بودن اتفاق سختی‌ست ولی قطعا باعث نمی‌شود افراد پیشرفت نکنند.»

«یلدا» عنوان قطعه بعدی بود که حامی در کنسرتش اجرا کرد و «فقط نگاه می کنم»، «غزل» و «دلم گرفت» از پرطرفدارترین قطعات حامی بودند که با همخوانی جالب و پرشور دوستدارانش در سالن اجرا شدند. معرفی هنرمندان حاضر در سالن از دیگر بخش‌های کنسرت «یلدای حامی» بود که به معرفی چهره‌هایی چون: فریبرز لاچینی، ، بابک صحرایی، شقایق فراهانی و... اختصاص یافت. حامی همچنین از «مهدی محمدی» که در چند سال گذشته و در اوج روزهایی که به دلیل مشکلات حنجره اش ار خواندن ناامید شده بود، به عنوان یک دوست تمام عیار یاد کرد که با تمرینات آوازی باعث شد بار دیگر روی صحنه بیاید و احساس استادی به این هنرمند دارد.

«خواب سیاه» و «سپید و سیاه» دو قطعه پایانی کنسرت حامی بودند و این خواننده از تمدید این کنسرت با برنامه هایی ویژه و جالب در اوایل اسفندماه خبر داد که قصد دارد در آن اجرا با انتخاب 7 نفر از بین هنرجویان جوان موسیقی، اجرایی مشترک و پر از ایده را روی صحنه ببرد. در هنگامی که کلیه نوازنده‌ها برای ادای احترام در جلوی سن حاضر بودند، حامی با اجرای بدون موسیقی قطعه «خداحافظ» پایان بخش طولانی ترین اجرای سال در تالار وحدت بود که تا حدود ساعت یک بامداد به طول انجامید تا در بلندترین شب سال، لقب طولانی ترین کنسرت سال را نیز از آن خود کند.

محمدرضا عقیلی وظیفه تنظیم قطعات این کنسرت را بر عهده داشت و برای رهبری ارکستر در چند قطعه نیز روی صحنه حاضر شد. رضا تاجبخش سرپرستی ارکستر حامی را بر عهده داشت و نوازنده هایی چون: رضا لمعانی، علی جعفری پویان، کسری سبکتکین، علیرضا میرآقا، ترانه پوریوسف،تینا جامه گرمی، نوید شعبانزاده و سانوا عندلیبی در ارکستر حامی ساز زدند. امیرمیلاد نیکزاد هم برای نخستین بار بعنوان نوازنده درامز در این کنسرت به هنرنمایی پرداخت.

کنسرت «یلدای حامی» به همت موسسه «کامیاب بهاران» و به تهیه کنندگی «علی حق‌شناس» در تهران برگزار شد و سیاوش خلبانی نیز مدیریت اجرایی و کارگردانی هنری این کنسرت را بر عهده داشت.

در ادامه عکس‌های «سارا عبداللهی» از شب نخست این اجرا و عکس‌های «حسین راد» از پشت صحنه این کنسرت را می‌بینید:
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 دی 1395 - 12:24

دیدگاه‌ها

شنبه 4 دی 1395 - 01:52

به نام بی نام او
سلام ...از آنجایی که به نظر آقای حامی خواننده قابل احترام میباشند هم از نظر رعایت شئونات عاطفی که بعضا در جامعه کمی کم رنگ شده مثل توجه به والدین و هم از دید به نوعی کارش که خاص میباشد سبک نوینی را اجرا میکنند که دلنواز است
با وجود اینکه من به عنوان طرفدار ایشان در شاخص سنی شصت به سر میبرم وسعی میکنم کارها ی ایشان از طریق جوانان عزیزم پیگیرباشم .......فقط انتقاد من این است که آقای حامی در کنسرت اخیرتان در تالار وحدت دوستان زیادی برای دیدن شما آمدند که به هردلیل در بالکن برنامه را تماشا میگردند وشما در طول اجرای برنامه هیچ نظر و توجه هی به ای مشتاقان،روا نداشتید انگار فقط شرکت کنندگان رودررو جالب بودند و میتونستید انرژی لازم است به شما انتقال دهند ممنون میشم آگه انتقاد سازنده مرا بخوانید اگر هم مهم نبود مشکلی نیست من بنا بر وظیفه که دلم میخواد شما که پتانسیل خواننده مانده گار شدن را دارید خدمدتان عرصه کردم....با آرزوی موفقیت و رسیدن به جایگاه خاص خودتان ...بدرود

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «یلدای حامی» در شب سرد تهران | موسیقی ما