برنامه یاد بعضی نفرات
 
همزمان با آزادسازی شهر حلب و شکست جبهه تکفیری صهیونیستی
قطعه «مرز ما عشق است» با شعر مورد تحسین رهبر معظم انقلاب منتشر شد
موسیقی ما - به مناسبت خبر مسرت‌بخش آزادسازی شهر حلب، قطعه موسیقی «مرز ما عشق است»، در دفتر موسیقی موسسه «شهرستان ادب» تولید شد. «مرز ما عشق است» سروده سیدمحمدمهدی شفیعی و تنظیم آرمان مهربان، ساختاری پاپ ارکسترال دارد و آهنگساز و خواننده‌ آن امیرحسین سمیعی است. شعر این قطعه پیش از این در دیدار سال 1395 شاعران با رهبر فرزانه انقلاب قرائت شده بود و رهبری در تحسین این سروده به نو بودن «لفظ، معنا و مناسبت» اشاره کردند. پس از آن، این شعر در فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی با استقبال فراوان مردمی، بارها بازپخش شد.

شاعر با اشاره به حوادث اخیر در «شام و عراق»، «عشق» را «بدون مرز» می‌داند و بنابراین معتقد است: «سامرا، غزه، حلب، تهران چه فرقی می‌کند؟» اکنون با شکست حصرِ حلب، و مشابهت‌سازی آن در فضای رسانه‌ای با آزادی خرمشهر و آبادان، محتوای این سروده بُعدی پیشگویانه نیز یافته است، از جمله بیتی که به صورت مستقیم به این وقایع اشاره می‌کند: «قفل باید بشکند باید قفس را بشکنیم / حصر الزهرا و آبادان چه فرقی می‌کند؟» به همین مناسبت، دفتر موسیقی شهرستان ادب با انتخاب این شعرِ موفق برای آهنگ‌سازی، «مرز ما عشق است» را به شهدای مدافع حرم تقدیم کرده است که پیام این قطعه در حقیقت، زبان حال آنان است.

موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب پیش از این سه قطعه موسیقی «چگونه رهایت کنم»، سروده و دکلمه محمدحسین نعمتی، برای شهدای انفجار هواپیمای ایرباس با موشک آمریکایی، «هنوز در دل ما» سروده و دکلمه علی داودی، به مناسبت ایام سوگواری محرم و «خلاصه همه بغض‌های تاریخم»، سروده و دکلمه علی‌محمد مودب، در پاسداشت شهید حاج رجب محمدزاده، هر سه با آهنگسازی محمدحسین سمیعی تولید و منتشر کرده بود که در این میان، «خلاصه همه بغض‌ها...» با استقبال فراوان مخاطبان در فضای مجازی رو به رو شد.

گفتنی است برای معرفی این قطعه، که چهارمین اثر موسیقایی تولید شده در دفتر موسیقی «شهرستان ادب» به شمار می‌رود، به زودی نشست خبری و آیین رونمایی برگزار خواهد شد.
منبع: 
خبرگزاری فارس
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1395 - 14:43

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قطعه «مرز ما عشق است» با شعر مورد تحسین رهبر معظم انقلاب منتشر شد | موسیقی ما