برنامه یاد بعضی نفرات
 
16 آذر در فرهنگسرای ارسباران؛
رضایی پایور و هوشنگ فراهانی به چهارمین «آیین آواز» می‌آیند
موسیقی ما - چهارمین نشست تخصصی آموزشی «آیین آواز» 16 آذر با حضور رضا رضایی پایور (خواننده) و هوشنگ فراهانی (آهنگساز و نوازنده تار) در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

این برنامه سه شنبه، 16 اذر ماه ساعت 17 در فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود. در این برنامه، اجرای رضا رضایی پایور، خواننده و مدرس باسابقه آواز، با همراهی مسعود نجفی (نوازنده ی سنتور) و سیاوش عبدی (تنبک نواز) در مایه ابوعطا آواز می خواند و در کنار آن، تصنیفی نیز از ساخته‌های مسعود نجفی اجرا می کند. افزون بر اجرای رضایی پایور، در چهارمین برنامه ی «آیین آواز» هوشنگ فراهانی، آهنگساز و نوازنده ی تار و سه تار؛ و علی شیرازی، پژوهشگر و خواننده، به بررسی «آسیب شناسی آواز ایرانی» می پردازند.

رضا رضایی پایور (متولد 1337 در تهران) تنبک را نزد استاد محمداسماعیلی، نوازنده ی نامدار تنبک، آموخته و آواز را نزد شاپور رحیمی و رجبعلی امیری فلاح، فراگرفته است. این خواننده موسیقی ایرانی تاکنون آلبوم هایی را با آهنگسازی هنرمندانی چون استاد محمد جواد ضرابیان و حسین پرنیا خوانده که از جمله آنها می توان به «خرقه ی سوخته» و «حدیث عشق» به آهنگسازی استاد ضرابیان و «نقش ماندگار» و «نقش ماندگار» و «اشک های کویر» به آهنگسازی حسین پرنیا اشاره کرد.

هوشنگ فراهانی (متولد 1346 در فراهان) افزون بر نوازندگی و آهنگسازی کتاب هایی را نیز تألیف کرده که از میان آن ها می توان از «برگزیده ی آثار غلامحسین بیگجه خانی»، «شب چراغ» (مجموعه ی 20 قطعه و تمرین برای تار و سه تار) و «نارنج و ترنج» (افسانه های فراهان) نام برد. نشست ماهانه «آیین آواز» با هدف طرح مباحث تخصصی و تئوریک در بخش فنبی و آموزشی و همچنین معرفی چهره‌های گمنام آواز ایرانی و تجلیل از پیشکسوتان هنر آواز به همت فرهنگسرای ارسباران برگزار می شود.

علاقه مندان برای حضور در این نشست می توانند به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1395 - 15:15

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رضایی پایور و هوشنگ فراهانی به چهارمین «آیین آواز» می‌آیند | موسیقی ما