برنامه یاد بعضی نفرات
 
سرانجام اتفاق می‌افتد
کنسرت ارکستر ملی به رهبری «فریدون شهبازیان» اواخر پاییز برگزار می‌شود
موسیقی ما - سرانجام بعد از مدت‌ها حاشیه، قرار است ارکستر ملی ایران با رهبری «فریدون شهبازیان» در پایانِ پاییزِ سال جاری، نخستین کنسرت خود را برگزار کند و حالا رهبر کارکشته می‌گوید که این ارکستر در حال تمرینات فشرده برای انجامِ این کنسرت است. بعد از استعفای «فرهاد فخرالدینی» از رهبری ارکستر موسیقی ملی، «شهبازیان» هدایت ارکستری را برعهده دارد که خود می‌گوید باید آن را ارکسترِ ملی نامید.
 
 «شهبازیان» همچنین به این مساله اشاره دارد که حدود یک ماه است این تیم برای آشنایی و هماهنگی دور هم جمع شده‌ و در دو هفته گذشته نیز روزهای زوج و در مجموع 9 ساعت در هفته تمرین کرده‌اند: «علاوه بر تمرین‌های گروهی کل نوازندگان، هر گروهِ سازی، نیز به صورت جداگانه تمرین دارد. در این ارکستر ترکیبی از موسیقی ملل، آهنگ‌های کلاسیک به روز شده و آثار آهنگسازان مطرح ایرانی اجرا می‌شوند؛ از جمله می‌توان به قطعاتی از موتزارت، ویوالدی، دهلوی و خودم اشاره کنم.»
 
او همچنین به این مساله اشاره دارد که از تعدادی از آهنگسازان مطرح داخلی خواسته‌ تا آثارشان را برای اجرا در اختیار گروه قرار دهند.‌ در این ارکستر 58 نوازنده حضور دارند که شهبازیان بر این اعتقاد است که این نوازندگان همگی تجربه عضویت در ارکسترهای دیگر را دارند و برخی از آنها در ارکستر ملی نیز حضور داشته‌اند. به گفته او در این گروه، سازهای معمول در ارکستر سمفونیک در کنار تعدادی از سازهای ایرانی قرار دارند: «هر ارکستری برای آنکه بهترین اجرای خود را داشته باشد به حمایت‌ها و امکانات جانبی نیاز دارد که در طول تمرین باید در سطحی عالی در اختیار نوازندگان قرار گیرد.»
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1395 - 12:47

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کنسرت ارکستر ملی به رهبری «فریدون شهبازیان» اواخر پاییز برگزار می‌شود | موسیقی ما