برنامه یاد بعضی نفرات
 
جمعه و فرهنگسرای نیاوران
کتاب «اردوان کامکار» با سخنرانی «هوشنگ کامکار» رونمایی می‌شود
موسیقی ما - کتاب مجموعه قطعات اردوان کامکار (متد سنتورنوازی معاصر) جمعه در حالی در فرهنگسرای نیاوران رونمایی خواهد شد که «هوشنگ کامکار» درباره‌ی این اثر و همچنین موسیقی ردیفِ ایران سخنانی را مطرح خواهد کرد.
 
«اردوان» در این سال‌ها، علاوه بر فعالیت‌های مستمرش در زمینه‌ی نوازندگی و تکنیک‌هایی که به این ساز اضافه کرده، در زمینه‌ی آموزشِ این ساز نیز فعالیت‌های مستمری انجام داده است. این در حالی است که او این روزها، همچنین مشغولِ انجام پروژه‌ای مشترک با برادرش – اردشیر- است و قطعاتی برای سنتور و کمانچه را آهنگسازی کرده‌اند. اثری که در صورتِ اتمام، هم آلبومش به بازار عرضه خواهد شد و هم کنسرت‌هایی از آن برگزار می‌شود.
 
«هوشنگ کامکار» درخصوصِ این کتاب می‌گوید: «از من خواسته شده است تا در این مراسم، صحبت‌هایی داشته باشم و در همین خصوص درباره‌ی چگونگی سبکِ «اردوان» و تکنیک‌های نوازندگی او و همچنین مسایلی جدید که در سنتورنوازی مطرح کرده است، سخن‌ خواهم گفت و علاوه بر آن درباره‌ی سه مقوله‌ی ردیف نوازی، نوازندگی سنتی و نوازندگی معاصر صحبت خواهم کرد. در این میان، شاید مطلبی که برای بسیاری جذاب باشد، مسایلی است که درباره‌ی موسیقی ردیف بیان خواهم کرد و نگاهی تازه به این مقوله خواهم داشت. ضمن اینکه درباره‌ی این کتاب و همچنین کتاب‌های آموزشی‌ که درباره‌ی سازهای سنتی است، خواهم گفت.»
 
«مجموعه قطعات اردوان کامکار» مدتی است که به بازار عرضه شده است. این نوازنده‌ی برجسته آن‌طور که خود می‌گوید دو سال وقت صرفِ آوانگاری آن کرده است:‌ «این کتاب بر اساسِ قطعاتی که در این سال‌ها ساخته شده‌ام، نوشته شده است و آوانگاری آن  براساس سخت و آسانی قطعات نیست و همه قطعات در یک سطح هستند.»
 
«متد سنتورنوازی معاصر» شامل ۳۷ قطعه است که با وسواس‌های معمولِ این نوازنده‌ی برجسته‌ی سنتور نت‌نگاری آن انجام شده است و حالا کتاب با جلدی نفیس به بازار عرضه شده است.
تاریخ انتشار : یکشنبه 9 آبان 1395 - 11:10

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «اردوان کامکار» با سخنرانی «هوشنگ کامکار» رونمایی می‌شود | موسیقی ما