برنامه یاد بعضی نفرات
 
برگزاری نشست ماهانه خانه‌ موسیقی با انتخاب برگزیدگان مسابقه آهنگسازی؛
میرزمانی: همه باید به هم کمک کنیم تا خانه موسیقی را بسازیم
موسیقی ما - نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی با موضوع موسیقی محرم، اجرای تعزیه و با معرفی برگزیدگان مسابقه آهنگسازی کانون آهنگسازان روز شنبه در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد. در ابتدای این نشست با توجه به ایام ماه محرم و سوگواری سیدالشهدا(ع) گروه تعزیه «راویان عشق» متشکل از هنرمندان شهر قم روی صحنه حاضر شدند و قسمت‌هایی از تعزیه مربوط به گفت‌وگوی میان حرّ و لشکر یزیدیان را اجرا کردند. هنرمندان گروه تعزیه امیر زینلی (خواننده)، منصور تقدسی(خواننده) جواد فلاحتی(ترومپت)، مهدی قاسمی(کوبه ای) و محمد امین زینلی (کوبه ای) بودند.
 
در ادامه‌ی برنامه «امیر مولوی» اشعاری متناسب با ایام محرم و صفر اجرا کرد و «حامدرضا قنبری»، هنرمند نوازند‌ه‌ی نی روی صحنه حاضر شد و قطعاتی را به صورت تک‌نوازی اجرا کرد.
 
در ادامه سیدمحمد میرزمانی (رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی) با توجه به انتخاباتی که خانه‌ی موسیقی به تازگی پشت سر گذاشته است، گفت: «در جلسه انتخابات من به دوستان نکته‌ای را یاد آور شدم و آن اینکه چه من انتخاب شوم یا شخص دیگری انتخاب شود همه باید به هم کمک کنیم تا خانه موسیقی را بسازیم و با اتحاد بر مشکلات پیروز شویم. به نظر من انتقاد با تخریب خیلی فرق می کند. اگر نقد یا مسئله ای وجود دارد باید به هم کمک کنیم و آن را به انجام برسانیم. یکی از دوستان، به خانه موسیقی آمدند و برای مدیرعاملی اعلام آمادگی کردند. بسیار خوشحال شدیم که افرادی هستند که برای فعالیت اعلام آمادگی کردند؛ اما ایشان گفتند که وقت من اجازه نمی دهد که تمام وقت آنجا باشم و این جمله را گفتند که من نیازی به خانه موسیقی ندارم.»
 
رئیس هیئت مدیره خانه موسیقی گفت:‌ «فکر می‌کنم مشکل همین جاست که احساس می کنیم به خانه موسیقی نیازی نداریم. ممکن است هیچ‌کدام از ما به خانه موسیقی نیاز نداشته باشیم؛ ولی آیا این خانه متعلق به ما هست یا نه؟ ما باید با کمک هم مشکلات را مرتفع کنیم. همین‌جا از آقای نوربخش تشکر می‌کنم که با تمام فشارها و مشکلاتی که داشتند این مسئولیت مدیرعاملی را پذیرفتند.»
 
میرزمانی، عضو هیئت مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی در خصوص مسابقه آهنگسازی گفت: «تا کنون سه دوره مسابقه آهنگسازی در کانون آهنگسازان برگزار شده است،از خصوصیات این مسابقه این است که جوانان شرکت کردند و ما خیلی خوشحال هستیم که بضاعت موسیقی اینقدر درحال شکوفا شدن است و دارد پیشرفت می‌کند. در این مسابقات جوانانی شرکت کرده‌اند که تحصیلات عالی موسیقی در رشته آهنگسازی دارند. جای خوشحالی دارد و افتخارمی‌کنیم که کشور ما در زمینه موسیقی و آهنگسازی روز به روز پیشرفت می‌کند. در این دوره که مختص به موسیقی آکاپلا بود، برای من جالب بود که این دوستان چطور نقش های مختلف آوازی را تصور کرده‌اند. توصیه من به کسانی که می‌خواهد موسیقی آوازی بنویسند، با کسانی که خواننده هستند مشاوره داشته باشند. البته در این مسابقه آهنگسازان وسعت صداها را درست نوشته بودند؛ ولی اینکه صدادهندگی هر صدا در کجا بهتر و درخشان‌تر است نکته مهمی است.»
 
این آهنگساز در پایان گفت: «همچنین فواصلی وجود دارد که در آکاپلا برای خواننده خیلی سخت است. فواصل باید به گونه‌ای باشد که خواننده بتواند راحت باشد. نکته دیگری که برای من جالب بود، بافت هارمونی که استفاده کرده بودند هم برای من بسیار جذاب بود و برای این دوستان و جوانان آرزوی موفقیت دارم و به همه کسانی که در این مسابقه شرکت کردند خسته نباشید می‌گویم.»
 
در ادامه، «امیر بکان» - عضو هیئت مدیره کانون آهنگسازان- به عنوان نماینده هیئت داوران سومین مسابقه آهنگسازی توضیحاتی در مورد روند مسابقه، ارسال آثار و داوری ها ارائه کرد. موضوع این مسابقه که فراخوان آن سال گذشته منتشر شد، آهنگسازی به فرم آکاپلا برای آواز چهارصدایی بر روی یکی از رباعیات خیام نیشابوری به انتخاب خود آهنگساز بود. در ادامه تقی ضرابی، وارطان ساهاکیان، سید محمد میرزمانی، امیر بکان (از اعضای هیئت مدیره کانون آهنگسازان) و میلاد کیایی(نوازنده پیشکسوت سنتور) روی صحنه حاضر شدند و برگزیدگان این دوره مسابقه آهنگسازی اعلام شد.
 
اثر برتر سومین دوره مسابقه آهنگسازی کانون آهنگسازان به اثر «واحه‌های درنگ» ساخته بابک میلانی بود که لوح تقدیر و سکه بهار آزادی به این هنرمند اهدا شد. هیئت داوران همچنین سه اثر «افسوس» ساخته فرشاد مشفقی، «سه روایت از خیام» ساخته علی مقتدایی و «طمع» ساخته رخشا قاضی زاده را شایسته تقدیر دانست که به هرکدام لوح تقدیر و سکه بهار آزادی اهدا شد. در ادامه بردیا صدر نوری(نوازنده پیانو و آهنگساز) روی صحنه حاضر شد و قطعاتی را برای حضار اجرا کرد.
 
در پایان لوح تقدیر به هنرمندانی که در این نشست به اجرای برنامه پرداخته بودند اهدا شد.
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آبان 1395 - 00:28

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود میرزمانی: همه باید به هم کمک کنیم تا خانه موسیقی را بسازیم | موسیقی ما