برنامه یاد بعضی نفرات
 
به همت موسسه «چهارباغ»؛
دو آلبوم جدید با صدای «علی رستمیان» منتشر شد
موسیقی ما - «علی رستمیان» دو آلبوم جدید روانه بازار موسیقی کشور کرد.
 
به گزارش موسیقی ما، « ماه فلک» و «دفتر تار و آواز 6» عنوان دو اثری است که با صدای علی رستمیان -خواننده سرشناس موسیقی ایرانی- در بازار موسیقی منتشر شده است. این دو آلبوم هفته گذشته به همت موسسه چهارباغ منتشر شده‌اند.
 
  • آلبوم  «ماه فلک»
در آلبوم «ماه فلک» شماری از ساخته‌های زنده‌یاد «روح‌الله خالقی» استاد بزرگ موسیقی ایران بازسازی و اجرا شده و تنظیم قطعات این آلبوم را «نوید دهقان» انجام داده است.
 
این آلبوم در واقع شماره دوم از مجموعه «به یاد استاد روح‌الله خالقی» است که در سال 1392 با نام  «نغمه نوروزی» منتشر شده است.
 
آلبوم «ماه فلک» با اجرای نوازندگان گروه «قمر» اجرا شده و نوید دهقان (سرپرست، نوازنده کمانچه و کمانچه آلتو)، علیرضا گرانفر (سنتور)، بهاالدین توکلی اصل (تار)، شاهین صفایی (تار)، نسیم اربابی (کمانچه)، آوا رستمیان (کمانچه) و اشکان الماسی (تنبک) در آن حضور داشته‌اند. تکنوازی‌های این آلبوم را فرزندان رستمیان اجرا کرده‌اند؛ بدین ترتیب که محمدرضا رستمیان با سنتور و آوا رستمیان با کمانچه، آواز علی رستمیان را جواب داده‌اند.
 
  • آلبوم «دفتر تار و آواز 6»
دیگر آلبوم تازه منتشر شده با صدای علی رستمیان، اثری است با خوشنوازی تار استاد روانشاد جلیل شهناز. این آلبوم آموزشی که «دفتر تار و آواز 6» نام دارد، به اجرای ساز و آواز در گوشه‌های دستگاه سه‌گاه اختصاص دارد که برخی قطعات آن عبارت است از: درآمد سه‌گاه، چهار مضراب، درآمد اول، درآمد دوم، زابل، چهار مضراب زابل، چهار مضراب مخالف سه‌گاه، درآمد مخالف، مخالف، مخالف نوع دیگر، حصار، حصار و مویه، مویه، مویه و فرود، فرود به سه‌گاه، مثنوی مخالف، مثنوی مخالف و مغلوب، ادامۀ مثنوی مخالف و حصار و فرود.
 
این آلبوم در ادامه شماره‌های یک تا پنج «دفتر تار و آواز» منتشر شده که شماره‌های پیشین نیز با تار استاد شهناز اجرا شده‌اند. آلبوم‌های «دفتر تا و آواز 1 تا 5» به ترتیب اختصاص دارد به بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی در دستگاه همایون، آواز بیات اصفهان، دستگاه شور و آواز افشاری، آواز بیات ترک و آواز دشتی، و آواز بیات اصفهان.
 
مجموعه «دفتر تار و آواز 6» در سال‌های 1380 تا 1381 ضبط شده و نوازندگی تنبک آن را «فریار دیبا» بر عهده داشته است.
 
علی رستمیان از خوانندگان برجسته موسیقی ایرانی و مکتب اصفهان است. این مدرس آواز، از شاگردان استاد سید جلال‌الدین تاج اصفهانی است و تا کنون آلبوم‌های بسیاری را در همکاری با استادان نامدار موسیقی ایرانی، همچون استاد روانشاد فرامرز پایور، پرویز مشکاتیان، جلیل شهناز، علی اصغر بهاری و حسین فرهادپور اجرا کرده است.
 
از جمله آلبوم‌های رستمیان می‌توان به «چهارباغ»، «ارغوان»، «شب مهتاب»، «کنج صبوری» و «دل من» اشاره کرد. علاقه‌مندان به تهیه نسخه اصل آلبوم‌های «ماه فلک» و «دفتر تار و آواز 6» می‌توانند به مراکز عرضه کالاهای فرهنگی و هنری مراجعه کنند.
تاریخ انتشار : جمعه 16 مهر 1395 - 21:15

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود دو آلبوم جدید با صدای «علی رستمیان» منتشر شد | موسیقی ما