برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان یک مراسم رسمی و با حضور هنرمندان سرشناس
«محمد شعبانی» به عنوان هنرمند جدید «یاماها» معرفی شد
موسیقی ما - مراسم معرفی «محمد شعبانی» به عنوان آرتیست جدید کمپانی «یاماها» و شروع همکاری او با این برند روز جمعه نهم مهرماه برگزار شد. در این برنامه ضمن اعلام جزئیات ورود محمد شعبانی به جمع آرتیست‌های منطقه‌ای یاماها، او برای اولین‌بار با دستگاه جدید این برند هم ساز زد. DTX جدیدترین مدل پرکاشن الکترونیک یاماها است یک دستگاه آن به این نوازنده هدیه شده و در حضور مهمانان ویژه مراسمش، این دستگاه را معرفی کرد. همچنین در این برنامه چهره‌های سرشناسی نظیر «رضا تاجبخش»، «بابک مالکی‌فر»، «آراز تروسیان»، «غلامرضا معرف»، «رامین زواری»، «مجید برومند» و «مجید پروریان» در جمع مهمانان حضور داشتند. برای اطلاع از جزئیات شروع همکاری یاماها با این نوازنده جوان و پرکار دقایقی را با او گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:

محمد شعبانی درباره جزئیات شروع همکاری‌اش با این برند معتبر گفت:«من با پرکاشن الکترونیک کار می‌کردم و دستگاه جدید «یاماها» را دیدم و آن را دوست داشتم. آقای «فرزاد قیصری‌پور» و آقای «لشگری» هم پیشنهاد همکاری با این کمپانی را مطرح کردند و از من رزومه خواستند. آنها هم دیدند که با پرکارترین خواننده ایران ساز می‌زنم و آلبوم شخصی هم داشتم و پذیرفتند که به عنوان آرتیست با یاماها همکاری کنم. یک قرارداد پنج‌ساله منعقد کردم و از این مراسم هم رسماً همکاری ما شروع شد. یاماها فقط پرکاشن الکترونیک و سازهای الکترونیک تولید می‌کند و من صرفاً آرتیست پرکاشن الکترونیک این کمپانی شدم. البته من آرتیست کاخن کمپانی «دی جی» هم هستم و از سوی برندهای دیگر برای سازهای دیگر هم پیشنهاد دارم اما کار من با یاماها صرفاً با این ساز است. از شرکت «آرشه جام جم»، آقای «ساختیان‌چی»، آقای «امیر جلالی» و آقای لشگری و قیصری‌پور هم بابت شروع این همکاری تشکر می‌کنم.»

او سپس گفت:«در این مراسم تمامی بخش‌های دستگاه DTX را به دوستان معرفی کردم و با آن اجرا هم داشتم تا دوستان نحوه کار با آن را ببینند. دو روز قبل از مراسم، بسته مخصوص کمپانی یاماها که شامل این دستگاه و عکس خودم بر روی جعبه بود به دستم رسید و در همین مدت کوتاه با آن کار کردم. اما به دلیل آشنایی قبلی با دستگاه‌های الکترونیک توانستم به خوبی DTX یاماها را در مراسم معرفی کنم و آشنایی داشتم.»

شعبانی جزئیات کار با دستگاه جدید یاماها را هم اینگونه تشریح کرد:«این قبیل دستگاه‌ها در موسیقی کشور ما نقش به‌سزایی دارد. یک «تیمپانی» با آن حجم را نمی‌توانید روی استیج پاپ بیاورید ولی با این دستگاه و داینامیکی که طراحی کرده‌اند شما می‌توانید از تاچ پیانو تا تاچ فورسه را روی این دستگاه داشته باشید. صدای تیمپانی را به راحتی می‌توانید از پیانو تا فورسه اجرا کنید. تمام خلاءهایی که در ارکسترها وجود دارد را با چنین دستگاهی می‌‌توانید پر کنید. همچنین صداهای الکترونیکی که در استیج قابل اجرا نیستند را می‌توانید با این دستگاه اجرا کنید. شما می‌توانید سمپل را روی آن بریزید و با همان سمپل نوازندگی خودتان اجرا کنید. در ضبط‌های استودیویی هم کاربرد زیادی دارد. برای کسانی که می‌خواهند درام‌ماشین ضبط کنند اما مایل هستند که داینامیک زنده را داشته باشد و حس و حال نوازنده را داشته باشد می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند. برای درامرها هم خیلی عالی است چون دو پدال کیک و های‌هت دارد و به عنوان درامز می‌توان از این دستگاه استفاده کرد. شما می‌توانید سمپل 2016 یا 2017 که قرار است بیاید را روی این دستگاه بریزید و با داینامیک نوازندگی اجرا کنید.»

نوازنده سازهای کوبه‌ای ارکستر «محمد علیزاده» درباره فعالیت‌های مستقل خود هم اعلام کرد:«پروژه اولین قطعه آلبوم جدید را آغاز کرده‌ام که به امید خدا با یک کلیپ منتشر خواهد شد و با چهار نوازنده‌ بین‌المللی همکاری کرده‌ام. یک گیتاریست و یک بیسیست پرتوریکویی و دو تا پرکاشنیست کلمبیایی همراه من هستند و موسیقی لاتین زده‌ایم. این قطعه را برای اولین‌بار در مراسم یاماها اجرا کردم و منتظر هستم که کارهای اخذ مجوز این اثر را انجام دهیم. در این پروژه یک خانم نوزده ساله با من همکاری داشته که از استعدادهای موسیقی کلمبیا است و با یک گیتاریست مطرح پرتوریکو هم افتخار همکاری داشتم. آلبوم جدید من با پنج نوازنده بین‌المللی ضبط خواهد شد و فقط «امیر دارابی» به عنوان پیانیست از میان نوازندگان ایرانی در آلبوم جدید حضور خواهد داشت. البته یک نوازنده بسیار معروف بین‌المللی هم احتمال حضورش هست ولی به زودی جزئیات آن را اعلام می‌کنم. شاید یک یا دو نوازنده ساز ایرانی هم در آلبوم داشته باشیم اما هنوز برای قطعات بعدی تنظیم‌ها را قطعی نکرده‌ایم.»

او نهایتاً گفت:«کار کردن با نوازنده‌های بین‌المللی سخت است ولی تفکر من جهانی‌کردن موسیقی ایران است و دوست دارم که موسیقی کشورم را به کل دنیا معرفی کنم و بگویم که ما نوازنده‌های استانداردی داریم. چون واقعاً آلبوم‌های ما در سطح بین‌الملل عرضه نمی‌شود و کار ما را نمی‌بینند ولی من می‌خواهم بگویم که در موسیقی پاپ یا لاتین که برای آنها است هم حرفی برای گفتن داریم. من می‌خواهم این مسأله را در موسیقی جَز، پاپ یا لاتین که برای آنها است نشان دهم. مثل ژاپنی‌ها که موسیقی لاتین اجرا می‌کنند و از سوی لاتین‌ها تحسین هم می‌شوند. ما هم چنین توانایی داریم ولی آن طرف شناخت چندانی نسبت به ما ندارند و باید بگوییم که نوازنده‌های توانمند هستند و آنها باید با دید بازتری به نوازنده‌های ما نگاه کنند.» 
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1395 - 17:11

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «محمد شعبانی» به عنوان هنرمند جدید «یاماها» معرفی شد | موسیقی ما