برنامه یاد بعضی نفرات
 
این نوازنده باسابقه در جریان مراسم معرفی‌اش به عنوان آرتیست پرکاشن دیجیتال «یاماها» عنوان کرد
همایون نصیری: ما قدر گنجینه‌های نوازندگی ایران را نمی‌دانیم
موسیقی ما – مراسم معرفی «همایون نصیری» به عنوان آرتیست پرکاشن دیجیتال کمپانی «یاماها» برگزار شد. دفتر شرکت «آرشه جام جم» (نماینده سازهای ضربی یاماها در ایران) عصر جمعه نهم مهرماه میزبان جمعی از نوازندگان سازهای کوبه‌ای بود. در این برنامه برای اولین‌بار از جدیدترین پرکاشن دیجیتال شرکت یاماها به نام DTX رونمایی شد و همایون نصیری دقایقی را در جمع همکارانش صحبت کرد. همایون نصیری در سال 1386 هم به عنوان آرتیست کمپانی meinl معرفی شد و طی سال‌های اخیر همکاری‌هایی هم با نوازندگان بین‌المللی از جمله «حکیم لودین» داشته است.

برنامه با صحبت‌های «فرزاد قیصری‌پور»، نوازنده و نماینده شرکت آرشه جام جم، آغاز شد و او درباره مقوله آرتیست‌شدن همایون نصیری از سوی کمپانی یاماها این توضیحات را بیان کرد:«داستان کمپانی «یاماها» این است که به صورت منطقه‌ای عمل می‌کند. دفتر مرکزی یاماها در ژاپن است و یک سری دفاتر فروش در مناطق و قاره‌های مختلف دارد. دفتری هم که برای منطقه ما وجود دارد «یاماها موزیک گلف» واقع در دبی است که به صورت منطقه‌ای کارهای یاماها در ایران را کنترل می‌کند. این منطقه تصمیم گرفته آرتیست‌هایی را به عنوان آرتیست‌های منطقه‌ای و نه بین‌المللی اضافه کند. یعنی این مورد در کاتالوگ‌های جهانی درج نمی‌شود و فقط در کاتالوگ‌های منطقه‌ای به آن اشاره خواهد شد. چون آرتیست‌های ما هم آرتیست‌های منطقه‌ای هستند و با موزیسین‌های بین‌المللی کار جدی انجام نداده‌اند و به شکل بین‌المللی مطرح نیستند. عکس این آرتیست‌ها در کاتالوگ‌های منطقه‌ای یاماها درج خواهد شد و طی سال‌های گذشته آقایان «فیروز ویسانلو» و «بابک ریاحی‌پور» را داشتیم. برای سال جدید هم «همایون نصیری» در جمع آرتیست‌های منطقه‌ای پرکاشن یاماها قرار می‌گیرد. می‌خواستم که از ایجاد سوءتفاهم جلوگیری شود چون حرف و حدیث‌های اشتباهی در این زمینه به وجود می‌آید و متأسفانه برخی دوستان زیاده‌گویی یا کم‌گویی می‌کنند. کمپانی یاماها هم یک دستگاه پرکاشن دیجیتال به رسم قدردانی همایون نصیری هدیه داده است.»

سپس همایون نصیری در میان تشویق‌های حضار روی صحنه رفت و گفت:«دلگرمی من و اعتبار این جلسات و همه اتفاقات به واسطه حضور شما است و اگر نبودید خیلی از اتفاقات خوب رخ نمی‌داد. قبل از هر چیز از شرکت یاماها تشکر می‌کنم به خاطر اینکه بهانه‌ای ایجاد کردند تا این تعداد پرکاشنیست دور هم جمع شوند. خیلی از نوازندگان درجه یک کشورمان اینجا هستند و شاید به خاطر کار و مشغله زیاد نمی‌رسیم که خیلی دوستان قدیمی را ببینیم. این برنامه‌ها باعث می‌شود که دور هم جمع شویم و در این دید و بازدیدها اتفاقات خیلی خوبی رخ می‌دهد. قرارهای همنوازی گذاشته می‌شود یا با این دیدارها برخی سوءتفاهم‌های گذشته برطرف می‌شود. از جناب آقای لشگری موسس شرکت آرشه جام جم، جناب آقای ساختیان‌چی، جناب آقای امیر جلالی نماینده یاماها در ایران و فرزاد قیصری‌پور عزیز تشکر می‌کنم. آقای جلالی و قیصری‌پور به عنوان نماینده یاماها خودشان آرتیست هستند و همین موضوع همکاری ما را راحت کرده است. سال‌ها است که دوست هستیم و حرف همدیگر را همیشه به خوبی فهمیده‌ایم ولی این مورد را در برخی نمایندگان بزرگ برندهای دیگر کمتر می‌توان دید. این بسیار خوب است که با کسانی در حوزه سازهای ضربی کار می‌کنیم که خودشان اهل موسیقی هستند و موسیقی می‌دانند.»

او پس از بیان توضیحاتی درباره دستگاه DTX اعلام کرد:«وظیفه خودم می‌دانم به رسم ادب به خاطر جایگاهی که اگر داشته باشم، از اساتید خودم تشکر کنم. وظیفه دارم از کسانی که برای ما زحمت کشیدند و راه را صاف کردند تا الان دور هم باشیم قدردانی کنم. اولین من استاد من استاد «جمشید محبی»، استاد «ناصر فرهنگ‌فر»، استاد «بیژن کامکار» و استاد «عین‌الله کیوان‌شکوه» طی این سال‌ها از ایشان نکات زیادی فرا گرفتم. طی سال‌های اخیر هم از حضور و تجربه استاد «حکیم لودین» بسیار آموختم. هیچکدام از این بزرگواران اینجا نیستند ولی انشاالله در یک زمان و مکان بزرگتر بتوانیم قدردان زحماتشان باشیم.»

بنیانگذار گروه «دارکوب» درددل‌های خود با همکارانش را هم اینگونه بیان کرد:«اکثر عزیزان حاضر در این مراسم، پرکاشنیست هستند و این برای من خیلی مهم است که دوستان همیشه دور هم باشند و رقابت‌ها سالم باشد و از موفقیت همدیگر خوشحال شویم. هر قدمی که هر کدام از ما جلو می‌رود اگر ما هم پشتش باشیم، قطعاً آن قدم محکم‌تر می‌شود. هر اتفاق مثبت برای هرکدام از ما باعث می‌شود که از بیرون یک امتیاز مثبت به پرکاشن ایران اضافه شود. فرقی نمی‌کند افتخار را چه کسی به دست آورده و مهم این است که موقعیت اکنون ما با چهارده یا پانزده سال پیش بسیار متفاوت است. آن سال‌ها اگر من می‌خواستم یک پوست برای کونگای خودم عوض کنم باید در میدان بهارستان به دنبال تخته پوست می‌گشتم تا ببینم که کدام یک ضخامت یکسانی دارد. پوستی که الان به راحتی خریداری می‌شود در آن زمان نبود و چندین بار دستان خودم را با تیغ موکت‌بری بریدم تا یاد بگیرم که چگونه پوست عوض کنم. از آنجا به اینجا رسیده‌ایم و موقعیت نوازنده‌های ما فرق کرده است. نوازنده‌های زیادی داریم که به آنها افتخار می‌کنیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم اعتبار این موضوع برای همه ما است. امیدوارم روزی برسد که همگی کنار هم و پشت هم حمایت کنیم. نبود یک فستیوال پرکاشن که در همه جای دنیا هست یک ضعف بزرگ است و در حال صحبت‌ با شرکت‌های مختلف برای حمایت از این اتفاق هستیم تا راه‌اندازی شود. نوازندگان خارجی زیادی هستند که دوست دارند برای چنین اجراهایی به ایران بیایند. خیلی‌ها هستند که دوست دارند هزینه‌شان را بدهیم و به ایران بیایند. ما نوازنده‌های بزرگی داریم که گنجینه‌های ما هستند و چون هموطن خودمان هستند و نامشان ایرانی است قدرشان را نمی‌دانیم. نوازنده‌های خارجی حسرت نوازنده‌ها و اساتید ما را می‌خورند تا از نزدیک آنها را ببینند. اساتید زیادی هستند که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند و ما قدر گنجینه‌های نوازندگی ایران را نمی‌دانیم و فکر می‌کنیم هرکسی که از خارج بیاید را باید روی چشم بگذاریم. مهمان‌نواز باید باشیم اما غریب‌پرست نباید باشیم. ما گنجینه‌ای از ریتم و گنجینه‌های نوازندگی در گوشه و کنار ایران را داریم و امیدوارم قدر داشته‌های خودمان را بیشتر بدانیم. به عنوان کسی که چند سال ساززدن را زودتر شروع کرده درددلی با دوستان و همکاران خودم داشتم.»

همایون نصیری نهایتاً گفت:«اعتقاد دارم با این جمع‌هایی که داریم روز به روز جلو می‌رویم و پیشرفت می‌کنیم. امیدوارم همه عزیزانی که در این جمع حضور ندارند و دوستانی که جایشان خالی است قدر همدیگر را بدانند و اتفاقات دورهمی بیشتر انجام شود.»

در پایان برنامه هم این هنرمند به همراه «حمید اکبری» و «محسن خاش» یک تریو کاخن برای حاضرین اجرا کردند. پس از اتمام این بخش مهمانان حاضر در مراسم بنر یادبود برنامه را برای همایون نصیری امضا کردند. از جمله نوازندگان سرشناس حاضر در این برنامه می‌توان به «سعید صارمی»، «میلاد سعدی»، «احسان شفیعی»، «کیوان ملک» و «اشکان پورفرخی» اشاره کرد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «سارا عبداللهی» از این مراسم را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 10 مهر 1395 - 14:23

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همایون نصیری: ما قدر گنجینه‌های نوازندگی ایران را نمی‌دانیم | موسیقی ما