برنامه یاد بعضی نفرات
 
با معرفی برترین‌های آلبوم و کتاب و تجلیل از چهره‌های برجسته
هفدهمین جشن خانه موسیقی، شنبه برگزار می‌شود
‎موسیقی ما - هفدهمین جشن سالگرد تاسیس خانه موسیقی ایران، فردا با تجلیل از چهره‌های پیشکسوت موسیقی و معرفی برگزیدگان کتاب و آلبوم برتر موسیقی در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این جشن نیز به سنت هر ساله، موسیقی در سبک‌های مختلف اجرا شده و علاوه بر‌آن از چهره‌های پیشکسوت موسیقی تجلیل می‌شود.
 
‎جشن خانه موسیقی در سال‌های مختلف با برنامه‌های متنوع همراه بود و گاه با کنسرت‌های چند شبه و گاه برنامه‌هایی تحت عنوان فستیوال موسیقی تهران مصادف می‌شد که با استقبال اعضای این نهاد صنفی همراه بود. از سال 89 دو بخش معرفی آلبوم برتر موسیقی و  کتاب موسیقی به برنامه‌های جشن خانه موسیقی اضافه شد که هر بخش به صورت دوسالانه برگزار می شد. سال گذشته (94) نیز نوبت بخش دوسالانه آلبوم موسیقی بود که برترین‌های خود را بشناسد؛ اما با وجود برنامه ریزی چند ماهه تیم اجرایی و جلسات داوری متعدد، به دلیل همزمانی با فاجعه منا-که جمع زیادی از هموطنانمان در جوار خانه خدا جان خود را از دست دادند- مراسم جشن خانه موسیقی به تعویق افتاد و در نهایت در سال 94 برگزار نشد.
 
‎امسال در کنار معرفی دوسالانه کتاب برتر موسیقی، برگزیدگان آلبوم برتر نیز در مراسم هفدهمین سالگرد تاسیس این نهاد صنفی معرفی خواهند شد، جشن هفدهمین سالگرد تاسیس خانه موسیقی در حالی برگزار می شود که از ابتدای سال 95 انتخابات کانون‌های ده‌گانه و پس از آن انتخابات هیئت مدیره خانه موسیقی با حضور چشمگیر اعضا برگزار شد و با یک نگاه آماری مشارکت اعضا از دوره‌های پیشین به مراتب بیشتر بود که بطور مثال در انتخابات هیئت مدیره اعضای مجمع عمومی حضور صد در صدی داشتند.
 
‎ترکیب هیئت مدیره برخی کانون‌ها به‌کلی عضو شد و چهره‌های جدید عهده دار مسئولیت شدند. این در حالی بود که در برخی کانون ها با چهره‌های جدید در کنار افراد قدیمی تر و در برخی کانون ها بدون تغییر اعضای هیئت مدیره کانون، فعالیت ها آغاز شد. هیات مدیره خانه موسیقی نیز که بر آمده از انتخاب و رای نمایندگان کانون‌های ده گانه است، دچار تغییر شد و چهره‌های جدیدی که تاکنون حضور نداشتند به هیات مدیره راه یافتند. این تغییرات با تکیه به تجربیات گذشته قطعا می تواند راه و افق جدیدی را در مسیر فعالیت صنفی اهالی موسیقی مشخص کند تا شاهد تاثیر گذاری بیش از پیش خانه موسیقی در مناسبات فرهنگی کشور باشیم.
تاریخ انتشار : جمعه 9 مهر 1395 - 14:53

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود هفدهمین جشن خانه موسیقی، شنبه برگزار می‌شود | موسیقی ما