برنامه یاد بعضی نفرات
 
چهارم و پنجم مهرماه در برج آزادی
«آقای سماع» روی صحنه می‌رود
موسیقی ما - گروه موسیقی «آقای سماع» 4 و 5 مهرماه در حالی در برج آزادی به روی صحنه می‌رود که امیرحسین حسنی‌نیا نیز برای اولین بار در این اجرا سماع خواهد کرد.
 
این گروه موسیقی که برای کنسرت پیش رو عنوان «رازآوری آقای سماع» را انتخاب کرده کنسرت مهرماه خود را با همراهی سماع قونیه، مراکش و خورشید اجرا خواهد کرد. قطعات آلبوم جدید و تعدادی از قطعات آلبوم‌ها و کنسرت‌های گذشته در این کنسرت رپرتوار گروه «آقای سماع» را شامل می‌شوند و  اجرای پیش رو تلفیقی از موسیقی بین المللی و موسیقی ایرانی به حساب میآید. از سوی دیگر گروه موسیقی آقای سماع ریتم های نو غیر ایرانی را هم که مربوط به کشورهای هندوستان و اسپانیا هستند در رپرتواری که هفته آینده در برج آزادی به روی صحنه می رود ارائه خواهد داد.
 
کلام همه قطعاتی که «آقای سماع» قصد ارائه آن ها را در اجرای پیش رو دارد، از مولانا است. «امیرحسین حسنی‌نیا» سرپرست گروه هم برای اولین بار در کنسرت پیش رو سماع خواهد کرد. کنسرت آقای سماع بعد از آنکه در جشنواره ها و کشورهای مختلفی به روی صحنه رفته است، دوباره در تهران اجرا می‌شود.
 
سرپرست و آهنگساز «آقای سماع» درباره نوع موسیقی تلفیقی که این گروه در صدد ارائه آن است گفت: «موسیقی ما در این کنسرت با توجه به زبان جدیدی که ارائه می شود می تواند سلیقه های مختلف موسیقایی و گروه های مختلف سنی را در گستره مخاطبانش داشته باشد. تلفیق حقیقی این موسیقی در دل اثر وجود دارد و نه در سازبندی و رنگ‌بندی سازها. از نگاه من برنامه گروه ما در برج آزادی، کنسرت رنگِ صوت است. موسیقی آقای سماع موسیقی سنتی و یا تلفیقی نیست. ما ادعای بهترین بودن را نداریم. تنها ادعای گروه، نو بودن موسیقی است که ارائه می دهد. چیزی که مهمتر از ژانر موسیقی است وجود خالقان اثر است. شناخت زمانه حاضر مهمتر از تعریف خود در یکی از ژانرهای موسیقی است. سماع با آن لباس سفید نمادی از صلح است و به تعبیر من نمادی از صلح‌طلبی در جوهره وجودی هر کسی به حساب می‌آید.»
 
بر اساس این خبر، آقای سماع با نوع فواصل موسیقایی که به عنوان «نوا» در این اجرا به همه نشان می دهد درصدد انتقال پیام صلح  و اتحاد هم است.
 
نوازندگان سنتی، پاپ و ارکستر سمفونیک در این اجرا در قالب گروه موسیقی آقای سماع به روی صحنه می روند و وحید قاسمی (درامز)، کاوه وزیری (گیتار بیس)، هامون ضرابی (گیتار الکتریک)، بهنوش کاظمی‌زاده (کمانچه)، محمدرضا اسلامی (تنبک)، فرناز خاکی (همخوان)، سینا مشفقی (سه تار و دف)، امیر حسین حسنی‌نیا (بربط، خواننده) و محمدحسین حسینی (فلوت) اعضای این گروه  در کنسرت پیش رو هستند.  شرکت در فستیوال مارکوپولو (قزاقستان)، اجرا با گروه موسیقی بمبئی (در هندوستان) و کنسرت در شهرهای قونیه، کایسری،آنکارا و وان کشور ترکیه (به تهیه کنندگی امیر مسعود هیدارن) و برگزاری کنسرت تکنوازی در خوی (بر سر مزار شمس تبریزی)،آخرین تجربه‌های «آقای سماع» در حوزه برگزاری کنسرت را شامل می شود.
 
کنسرت «رازآوری آقای سماع» ساعت ۱۹ یکشنبه ۴ و دوشنبه ۵ مهر ماه در برج آزادی اجرا می‌شود.
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهریور 1395 - 16:59

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «آقای سماع» روی صحنه می‌رود | موسیقی ما