برنامه یاد بعضی نفرات
 
رضا صنعتگر در مراسم رونمایی از آلبومش عنوان کرد:
سیزده سال گذشت تا بگویم هنوز سرپایم
موسیقی ما - رضا صنعتگر در مراسم رونمایی از آلبوم تازه‌اش به نام «هنوزم سر پام» گفت: بعد از 13 سال بیماری و بی‌مهری می‌توانم بگویم هنوزم سر پام. برنامه «اتفاق ترانه» كه شنبه ششم شهریور 1395 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد، با رونمایی از تازه ترین آلبوم رضا صنعتگر به نام «هنوزم سر پام» همراه بود. در این مراسم رونمایی همایون امیرزاده مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، رضا فیاضی، محمدرضا چراغعلی و عباس محمدی حضور داشتند.
 
صنعتگر با تشكر از حوزه هنری برای انتشار این آلبوم و برپایی این مراسم رونمایی گفت: 13 سال گذشت تا بتوانم بگویم هنوزم سر پام. 13 سال طول كشید و با سختی های زیاد و بیماری و بی مهری سپری شد. اما در این آلبوم، من از تبار آفتاب، از جنوب خلیج فارس، به عشق امام رضا (ع) می خوانم و می گویم هنوزم سر پام.
 
پس از آن، قطعاتی از این آلبوم كه محصول مركز موسیقی حوزه هنری است، به صورت زنده برای شركت كنندگان در برنامه اتفاق ترانه اجرا شد.
 
همچنین در بخش دیگری، دكتر محمدرضا چراغعلی، آهنگ‌ساز، درباره این آلبوم گفت: جنس و حس صدای رضا صنعتگر طوری است كه مطمئنم مردم این آلبوم را دوست خواهند داشت. اقدام حوزه هنری در انتشار این آلبوم از سوی رضا صنعتگر اقدام بسیار ارزشمندی است و مطمئنم كه مورد توجه عموم مردم قرار می گیرد.
 
چراغعلی افزود: رضا دردكشیده است؛ بنابراین می تواند به خوبی حس اشعار را به شنونده منتقل كند. به یاد ندارم كسی از طبقه مرفه وارد موسیقی شده و خواننده خوبی شده باشد، اثری كه بر دل می نشیند باید متاثر از حس درونی باشد و رضا صنعتگر با پشتكاری كه داشته، توانسته احساس خوبش را در این آلبوم به شنونده منتقل كند. او خواننده ای از جنوب كشورمان است كه هنرمندان خوبی متاثر از اتمسفر و فرهنگ جنوب كشور به عرصه موسیقی تحویل داده شده و همان طور كه می‌بینیم خطه جنوب با موسیقی عجین است و حتی عزاداری آن ها ریتمیك است.
 
این آهنگ‌ساز همچنین درباره وضعیت موسیقی پاپ در كشورمان توضیح داد: پاپ ایرانی در شرایط فعلی هویت ندارد. ما وقتی موسیقی عربی یا تركی را می شنویم متوجه می شویم كه از كدام خطه جغرافیایی آمده اما با شنیدن موسیقی پاپ ایرانی، هویت چندانی از آن به دست نمی آید. درواقع نمی‌دانیم به چه چیزی می گوییم پاپ ایرانی  اما موسیقی جنوبی را به محض شنیدن متوجه می‌شویم و فكر می‌كنم استفاده از موسیقی جنوبی با ریتم و ادوات كوبه ای، می تواند به پاپ ایرانی هویت دهد. در این آلبوم نیز سه قطعه جنوبی هست كه شنیدن آن بسیار خوشایند است.
 
وی تاكید كرد: موسیقی در كشور ما رسانه خاصی ندارد و این امكان چندان فراهم نیست كه همان‌طور كه مردم آن را می شنوند، بتوانند آن را ببینند. این در حالی است كه از تهاجم فرهنگی حرف می زنیم اما دستمان برای مقابله با تهاجم فرهنگی خالی است و به موسیقی كشورمان اجازه نمی دهیم وارد این كارزار شود، به این ترتیب جنگ نابرابری داریم كه در ادامه به نفع ما نیست و محكوم به شكست است.
 
چراغعلی در ادامه، بر لزوم حمایت از آلبوم های موسیقی تاكید كرد و خواست در توزیع و انتشار آن ها تلاش بیشتری از سوی شركت های پخش موسیقی انجام شود.
 
گفتنی است آلبوم موسیقی «هنوزم سرپام» به آهنگ‌سازی و خوانندگی رضا صنعتگر از تولیدات جدید مركز موسیقی حوزه هنری است. این آلبوم موسیقی شامل 11 قطعه موسیقی با شعرهایی از مجید ذاكری، اهورا ایمان، مریم فتاحی و شبنم عراقی نژاد است كه از بین این قطعات، 3 قطعه دارای موسیقی محلی است. آهنگ‌سازی 8 قطعه از آلبوم «هنوزم سرپام» را رضا صنعتگر و باقی قطعات را سید محسن حسینی، محمد آرام‌باش و مرحوم ابراهیم منصفی انجام داده‌اند و همچنین بابك معافی، فرید یزدان‌فر، عمران طاهری و رضا صنعتگر تنظیم این كار را برعهده داشته اند. بهنام و بابك شهركی، راشا تقی‌پور و احسان جوادی نیز میكس و مستر آلبوم «هنوزم سرپام» را انجام داده اند.

گفت‌وگوی اختصاصی سایت موسیقی ما با غلامرضا صنعتگر را اینجا بخوانید
منبع: 
پایگاه خبری حوزه هنری
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 شهریور 1395 - 11:05

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سیزده سال گذشت تا بگویم هنوز سرپایم | موسیقی ما