برنامه یاد بعضی نفرات
 
آغاز جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس از امشب
نامزدهای بخش سرود دومین جشنواره ضد استکباری طبس اعلام شد
موسیقی ما - دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس، از امشب به مدت سه شب در سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود. نخستین شب این مراسم با عنوان شب سرود از ساعت 18 الی 20:30 با اجرای گروه های سرود حاضر در این جشنواره برگزار می شود.
 
اجرای زنده استاد نظرپور(نوازنده نی گروه سرود آباده) و اجرای گروه های سرود قاصدک مشهد، شهید فرجی تهران، کوثر، مصباح الهدی فارس، عاشقان ولایت یزد و آسمان مشهد برنامه اصلی شب اول این جشنواره است.
 
اما برنامه ویژه این شب از جشنواره ضداستکباری طبس اجرای سرود توسط گروه همخوانی اسراء از حزب الله لبنان و همچنین بزرگداشت شهدای گروه سرود جهرم است.
 
گروه همخوانی اسرا در سال 1987 به سرپرستی حاج زکریا قصیر با حضور تعدادی از نوازندگان کشافه المهدی با هدف تولید سرودهای حماسی، انقلابی و استکبار ستیزانه در لبنان تشکیل شد.
 
این گروه تا امروز بالغ بر 120 اثر مختلف به زبان عربی و بعضا به زبان فارسی تولید کرده است که بارها در مقابله سیدحسن نصرالله به اجرای آثار خود پرداخته اند و سیدحسن نصرالله این گروه را عامل پایداری جوانان لبنانی معرفی کرده است.
 
در این شب همچنین از برگزیده های بخش سرود دومین جشنواره ترانه و موسیقی ضداستکباری طبس تقدیر به عمل خواهد آمد.
 
همچنین پیش از آغاز برگزاری مراسم رسمی جشنواره در شب اول، کارگاه «نظریه مدیریت موسیقی پس از انقلاب» از ساعت 16 الی 18 با سخنرانی مهدی کلهر مدیر اسبق اداره موسیقی ارشاد و صداوسیما در سالن استاد اوستا حوزه هنری برگزار می شود.



هیات داوران بخش سرود دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری طبس نامزد های دریافت تندیس جشنواره را اعلام کردند. به گزارش سایت، هیات داوران بخش سرود از بین ۱۹ اثر راه یافته به بخش مسابقه سرود جشنواره، ۸ اثر را به عنوان نامزدهای دریافت تندیس جشنواره انتخاب کرده که به شرح زیر است:
 
«شهدای ترور» اثر گروه قاصدک، «مدافعان حرم» و «سرزمین آرش» اثر گروه مصباح الهدی لارستان، «ارغوان» اثر گروه نسیم قدر، «یادمان نمی رود» اثر گروه طاها لارستان، «عید خیبر شکنان» اثر گروه آسمان، «فلسطین» و «فلسطین۲» اثر گروه شهید فرجی.
 
شب سرود دومین جشنواره شعر، موسیقی و سرود ضد استکباری، امروز دوشنبه از ساعت ۱۸ در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار و از برگزیدگان بخش سرود جشنواره تقدیر خواهد شد.
منبع: 
سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1395 - 15:51

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نامزدهای بخش سرود دومین جشنواره ضد استکباری طبس اعلام شد | موسیقی ما