برنامه یاد بعضی نفرات
 
اثری از «پیروز بشردوست»
«جانان»؛ آلبوم تلفیقی موسیقی الکترونیک و فولک و مقامی منتشر می‌شود
موسیقی ما – آلبوم «جانان» اثری از «پیروز بشردوست» به زودی منتشر خواهد شد. این آلبوم، مجموعه‌ای است که در آن موسیقی نواحی ایران با موسیقی الکترونیک و تنظیم‌هایی از این ژانر تلفیق و عرضه می‌شود. تولید این آلبوم پنج سال به طول انجامیده و فقط قطعه «جانان» از این مجموعه طی سال‌های اخیر منتشر شده است. این مجموعه هفت قطعه را شامل می‌شود و پیروز بشردوست در ساخت آنها به سراغ موسیقی نواحی مختلف ایران رفته است. قطعه «توبه» یکی از کارهای این هنرمند بود که سال گذشته منتشر شد و در آن «محسن شریفیان» هم حضور داشت.

پیروز بشردوست درباره آلبوم خود به خبرنگار سایت «موسیقی ما» گفت:«به دلیل علاقه شدیدم به سبک ترنس، شروع به ساخت کارهایی در این سبک کردم و موفق به همکاری با هنرمندان بزرگ دنیا شدم.  طی سال‌های گذشته با چهره‌های مطرحی همکاری داشتم و سوابق و قطعاتش هم موجود است که آنها از بزرگان موسیقی ترنس هستند.  همچنین من مدرک electronis music & sound engineering از دانشگاه‌ «S A E» دارم. از سوی دیگر زمان زیادی را در دوران کودکی در منطقه مازندران سپری کردم و پیوند عجیبی با موسیقی و فرهنگ آن استان دارم و تا حدودی هم با زبان «مازنی» آشنا هستم. قطعه «جانان» هم با گویش مازنی اجرا شده است. تولید این آلبوم زمان زیادی به طول انجامید و هدفم این بود که بتوانم موسیقی مقامی و محلی ایران که بسیار غنی و ریشه‌دار است را به گوش طیف گسترده‌ای از مخاطبان برسانم.»

او در ادامه بحث اهدافش از تولید آلبوم «جانان» گفت:«معمولاً من یا شما موسیقی سنتی گوش نمی‌کنیم، چه برسد به موسیقی مقامی! در حالی که موسیقی مقامی و محلی نسل به نسل منتقل شده و از همان ابتدا پیشرو و مدرن بوده و با موسیقی سنتی تفاوت دارد. مثلاً موسیقی «اورامان» منطقه «کردستان» موسیقی است که اگر شما استاد ساز تنبور باشید و همه دستگاه‌هایش را بلد باشید، دلیل نمی‌شود که بتوانید مقام آنجا را بزنید. این موضوع مهمی است و من می‌خواستم از طریق موسیقی الکترونیک که لایه‌های بسیار زیادی دارد کاری کنم که مردم عادی هم بتوانند موسیقی سرزمین و خطه خودشان را به شکل متفاوتی گوش کنند.»

اطلاعات بیشتر این آلبوم به همراه دموی صوتی آن و همچنین جزئیات مربوط به زمان انتشار و رونمایی آلبوم «جانان» طی روزهای آینده از طریق سایت «موسیقی ما» منتشر خواهد شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1395 - 20:26

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود «جانان»؛ آلبوم تلفیقی موسیقی الکترونیک و فولک و مقامی منتشر می‌شود | موسیقی ما