برنامه یاد بعضی نفرات
 
انتشارات ماهور اثری از «محمد اسماعیلی» را منتشر کرد
کتاب «هفت قطعه‌ برای گروه تمبک» منتشر شد
موسیقی ما - کتاب «هفت قطعه برای گروه تمبک» نوشتۀ «محمد اسماعیلی» به ‌کوشش «مسعود پور سیداحمد» منتشر شد.

این کتاب پس از انتشار کتاب اول (قطعاتی برای گروه تمبک) که شامل چهار قطعه گروه نوازی بود، نوشته شده و همگی حاصل نیم قرن تجربه و پختگی استاد محمد اسماعیلی است. در این کتاب که شامل هفت قطعه است حرکات، علائم و تکنیک‌های جدیدی افزوده شده که رنگ و بوی خاصی به آن بخشیده‌اند. این اثر توسط انتشارات «ماهور» به بازار عرضه شده است.

شیوه نوازندگی محمد اسماعیلی شیوه استاد حسین تهرانی است. او سابقهٔ طولانی در تکنوازی و همراهی با ارکستر دارد. دونوازی‌های (سؤال و جواب) وی با سنتور استاد فرامرز پایور از آن جمله است. «محمد علی اسماعیلی» از شاگردانِ استاد حسین تهرانی است که در سال ۱۳۳۷ در گروه‌های موسیقی وزارت فرهنگ و هنر مشغول به کار شد و در ارکسترهای موسیقی ملی و گروه تنبک شروع به همکاری کرد و بعد از ۵ سال برای اجرای برنامه‌های موسیقی ملی و هر چه بیشتر شناساندن آن به کشورهای آفریقایی، آسیایی، اروپایی و آمریکایی مسافرت کرد و برنامه‌هایی اجرا کرد. از سال ۱۳۴۳ در هنرستان موسیقی ملی مشغول تدریس شد و در سال ۱۳۴۵ سرپرستی گروه تنبک وزارت فرهنگ و هنر آن زمان را عهده دار شد. در سال ۱۳۴۳ به سمت هنرآموز تنبک در هنرستان موسیقی ملی به جانشینی استاد خود آموزش تنبک را عهده‌دار شد.

این استادِ موسیقی سنتی ایران در دهه ۱۳۶۰ به سرپرستی فرامرز پایور (سنتور) و همراهی جلیل شهناز (تار)، علی اصغر بهاری (کمانچه) و محمد موسوی (نی)، گروه اساتید موسیقی ایران را تشکیل داد و با این گروه، مسافرت‌های متعددی به کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا داشت. او دارای مدرک درجه یک هنری، معادل دکترا است و حدود ۱۵ قطعه فانتزی روی ریتم‌های ایرانی تنظیم کرده که معروف‌ترین آن‌ها قطعه‌ای به نام رونما است.
تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1395 - 08:37

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کتاب «هفت قطعه‌ برای گروه تمبک» منتشر شد | موسیقی ما