برنامه یاد بعضی نفرات
 
نامزد بهترین آلبوم راک «سومین جشن سالانه موسیقی ما» از کنسرت مهرماه خود می‌گوید
کاوه دولت‌نیا: دومین آلبومم را با آهنگسازی همایون مجدزاده منتشر می‌کنم
موسیقی ما - کاوه دولت‌نیا، موزیسین جوان موسیقی راک، دوم مهرماه سال جاری اولین کنسرت آلبوم «گل مرداب» را برگزار می‌کند و بعد از آن آلبوم دوم خود را نیز به آهنگسازی همایون مجدزاده وارد بازار موسیقی می‌کند.

به گزارش «موسیقی ما»، کاوه دولت‌نیا هنرمند جوانی که هنر آهنگسازی و تنظیم را از یکی از برجسته‌ترین نوازندگان گیتار الکتریک در ایران یعنی همایون مجدزاده آموخته، بهمن سال 93 یک آلبوم موسیقی نسبتاً متفاوت در ژانر موسیقی راک با نام «گل مرداب» به بازار عرضه کرد که نتیجه بیش از 10 سال تلاش او بود و توانست با جلب توجه موزیسین‌های این ژانر، در زمره یکی از کاندیدهای «سومین جشن موسیقی ما» در بخش آلبوم‌های موسیقی راک و تلفیقی قرار گیرد.

حالا این هنرمند تصمیم دارد اولین کنسرت خود را در تاریخ دوم مهرماه در برج آزادی برگزار کند که معتقد است تنظیم قطعات آن، با آنچه در آلبوم شنیده‌ایم تفاوت بسیاری دارد. او در این‌باره به «موسیقی ما» می‌گوید: «برای این کنسرت علاوه بر قطعات آلبوم «گل مرداب»، سه قطعه جدید هم در نظر گرفته‌ایم که عبارتند از «حسرت» از اشعار حافظ، «لب خاموش» با شعری از هوشنگ ابتهاج و «یار خاموش» که شعر آن را خودم سروده‌ام. موسیقی کنسرت پیش‌رو با آلبوم تفاوت بسیاری دارد و تنظیم‌ها را با کمک بچه‌های گروه، به روزتر کرده‌ایم اما ساختار دگرگون نشده است. درواقع آنها نوازنده‌های بسیار باسواد و خوش سلیقه‌ای هستند که حسشان در قطعات کاملاً مشهود است. علاوه بر آن 25 آذرماه برای کنسرت دیگری در «ایوان شمس» اقدام کرده‌ام که مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و احتمالا هم‌زمان با رونمایی آلبوم دوم من باشد.»
دولت‌نیا که از راهنمایی‌های همایون مجدزاده در آلبومش بهره برده بود و معتقد است هنرش را وامدار این هنرمند است، درباره حضور او در کنسرت پیش‌رو می‌گوید: «همایون قرار بود به عنوان نوازنده همراه ما باشد که به دلیل تداخل کنسرتی احتمالی، قرار شد در کنسرت‌های بعدی ما را همراهی کند. البته آهنگسازی آلبوم دوم من تماماً با همایون مجدزاده بوده و نوازندگی گیتار الکتریک را نیز او برعهده داشته است.»

نامزد بهترین آلبوم موسیقی راک در «سومین جشن سالانه موسیقی ما» درباره آلبوم دوم خود می‌گوید: «می‌توان گفت آلبوم دوم یک تجربه جدید در ژانر موسیقی ما محسوب می‌شود که خود من این موسیقی را کمتر شنیده‌ام. همایون مجدزاده تأکید داشت که آهنگسازی بر اساس ملودی وکال باشد و نت‌ها را خواننده بخواند. در آلبوم «گل مرداب» بیشتر موسیقی دهه هشتاد شنیده می‌شود اما این آلبوم نزدیک به موسیقی روز دنیا است که ماهیت آن بیشتر با سینی‌سایزر و سازهای الکترونیک شکل گرفته است. با توجه به تجهیزات بسیار پیشرفته‌ای که همایون برای میکس و مستر در اختیار دارد، آلبوم به لحاظ کیفیت صدایی بسیار متفاوت و خوش صدا شده است. مضاف براینکه سعی کرده‌ایم در این آلبوم به ذائقه مخاطب نزدیک‌تر شویم. گیتاریست این آلبوم همایون مجدزاده است و قطعاً در کنسرت‌ها هم گیتار یک را خواهد نواخت.»

دولت‌نیا در آلبوم «گل مرداب» از اشعار کلاسیک استفاده کرده بود و کمتر ترانه در کارهایش به گوش می‌رسید اما در این آلبوم کمی به سمت زبان مردم امروز رفته که در این‌باره می‌گوید: «برای اشعار آلبوم به سمت ترانه صرف نرفته‌ام اما اشعاری که انتخاب کرده‌ایم، غزل نو محسوب می‌شوند. تمام مراحل انجام شده و فقط باید قطعات خوانده شوند. البته باید یک تهیه‌کننده هم پیدا کنم چون به لحاظ مالی در شرایطی نیستم که خودم مثل آلبوم اول یا کنسرت پیش‌رو مخارج را به عهده بگیرم.»

دولت‌نیا درباره علت تأخیر دو ساله در برگزاری کنسرت می‌گوید: «بلافاصله بعد از انتشار آلبوم «گل مرداب» گروهی را جمع کردم که به دلیل فشردگی تمرین‌ها در زمان اندک، تارهای صوتی من به شدت آسیب دید. تقریباً هشت ماه درگیر درمان حنجره‌ام بودم و بعد از طی مراحل درمان، با گروه جدیدم تمرین‌ها را شروع کردیم.»

البته این‌ها تمام فعالیت‌های کاوه دولت‌نیا در سال جدید نیست و قرار است اولین ویدئو کلیپ خود را هم منتشر کند که برای قطعه «کویر» از آلبوم «گل مرداب» ساخته شده است: «برای این ویدئو کلیپ با هماهنگی میراث فرهنگی استان قم، مجوز گرفتیم که قرار است به کارگردان کسرا مومنی، در کاروانسرای «دِیر گچین» فیلمبرداری شود و به زودی هم منتشر خواهد شد.»

دولت‌نیا به اجرای پیش‌رو بسیار امیدوار است و معتقد است باید در سال جاری تمام پتانسیلش را برای موسیقی خود صرف کند. او با اشاره به آرزویش می‌گوید: «به اجرای پیش‌رو خیلی امیدوارم. موسیقی این کنسرت نسبت به آلبوم خیلی پخته‌تر شده و خود من هم به لحاظ خوانندگی پیشرفت کرده‌ام و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این اجرا بیفتد. بزرگترین آرزوی ما این است که دوستان و هم‌سبک‌هایمان اگر می‌بینند کاری خوب است، آن را حمایت و تبلیغ کنند.»

اولین کنسرت کاوه دولت‌نیا دوم مهرماه در برج آزادی روی صحنه خواهد رفت که مجید امیری (گیتار)، سام برلیانی (درامز)، احسان یوسف‌بیک (کیبورد) و محمد محمدلو (گیتارباس)، کاوه دولت‌نیا را به عنوان خوننده و نوازنده گیتار در این کنسرت همراهی خواهند کرد.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 مرداد 1395 - 10:15

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاوه دولت‌نیا: دومین آلبومم را با آهنگسازی همایون مجدزاده منتشر می‌کنم | موسیقی ما