برنامه یاد بعضی نفرات
 
این خواننده پس از انتشار قطعه «دیوونتم» به «موسیقی ما» گفت
محمدرضا مقدم: آن ویدئوها را خودم برای آن مسابقه ارسال نکردم
موسیقی ما – آنها که تا سه چهار سال قبل مخاطب جدی فیسبوک بودند «محمدرضا مقدم» را می‌شناختند و ویدئوهایش را لایک و شیر می‌کردند. اما این خواننده جوان بر حسب یک اتفاق و حضور مجازی در یک مسابقه استعدادیابی به طیف گسترده‌ای از مردم معرفی شد. اتفاقی که به گفته خودش در رقم خوردن آن دست نداشته و حتی باعث تعویق برخی کارهایش شده است. اما محمدرضا مقدم فقط به اتفاقات آن مسابقه تکیه نکرد و با انتشار آثارش توانست کم‌کم مخاطبان بیشتری به سمت خودش جذب کند. قطعه «دیوونتم» یکی از همین آثار است که از «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» به صورت اختصاصی منتشر شد. محمدرضا مقدم روزهای پرکاری را در آینده پیش‌رو دارد. از یک سو روند تولید اولین آلبوم رسمی‌اش را پیگیری می‌کند و از سوی دیگر قرارداد تور آمریکا و کانادا را امضا کرده است. همزمان با انتشار اثر جدید این خواننده به سراغ او رفتیم و درباره کارهایی آینده و برخی اتفاقات گذشته گپ زدیم که در ادامه می‌خوانید:
 
  • * کمی درباره روند تولید قطعه «دیوونتم» برای ما بگویید و اینکه چه شد به سراغ چنین ملودی و تنظیمی رفتید؟ چون نسبت به آثار گذشته شما کمی متفاوت است.
محمد جان عابدینی گاهی ساخته‌های خودش را برایم ارسال می‌کرد و من هم به دنبال تنوعی در کارها بودم که رنگ دیگری داشته باشد. رنگی که هم مورد پسند تین‌ایج و هم موزیسین‌پسند باشد. حس و حال مردم ما این روزها شاد و پرانرژی نیست و زمانی که او این کار را برای من فرستاد، دیدم که فضای موسیقی و ترانه‌اش مثبت و پرانرژی است. نظر افشین جان کریمی هم مثبت بود و با چند نفر از دوستان موزیسین و ترانه‌‌سرا هم این کار را گوش کردیم و مورد تایید آنها هم بود. روند تولید قطعه هم خیلی سریع انجام شد و «میلاد اکبری» عزیز کار را تنظیم کرد. «آرش پاکزاد» عزیز هم میکس و مسترینگ را انجام داد. خودمان این کار را دوست داشتیم و امیدوارم مورد پسند مخاطبان قرار بگیرد.
 
  • * قصد انتشار آلبوم دارید؟
به امید خدا تا دو ماه دیگر روند تولید آلبوم به پایان می‌رسد. بخشی از کارهای صدور مجوز از قبل انجام شده و پس از اتمام تولید سایر کارهای لازم برای انتشار این مجموعه را انجام می‌دهیم.
 
  • * عوامل تولید این مجموعه چه کسانی هستند؟
هنوز چیدمان قطعات تکمیل نشده است. اما در زمینه ترانه با استاد «محمدعلی بهمنی»، «علی ایلیا»، «حامد عسگری»، «حسین سلیمانی»، «کسری بختیاریان»، «مریم جلایی»، «پرسا مقدس» و «نیلوفر امجدی» همکاری کردیم. اکثر ملودی‌ها از ساخته‌های خودم است و«میلاد اکبری» و «فرشاد عنایتی» از جمله دوستان در بخش تنظیم است. عزیزان دیگری هم با ما در تولید این آلبوم همکاری داشته‌اند ولی به زودی پس از انتخاب قطعات، اسامی دقیق عوامل را اعلام می‌کنیم.
 
  • * ملودی‌هایی که خودتان می‌سازید فضای متفاوتی نسبت به کارهای عامه‌پسند و تین‌ایج دارد. با توجه به همین موضوع فضای کلی آلبوم هم به همین شکل است؟
این بار شرایط فرق کرده است. تک‌آهنگ‌ها موقعیت خوبی برای آزمون و خطا است و از طریق متوجه می‌شویم که مردم چه نوع کارهایی را دوست دارند. نظرات را جمع می‌کنیم و در کارهای جدید و آلبوم پیاده می‌کنیم. کارهای جدید یک میزان‌بندی دارد و مورد پسند همه اقشار قرار می‌گیرد. اما در کنار آنها کار سنگینی هم داریم که همه دوست دارند. در تولید قطعات آلبوم یک سری المان‌ها را کنار گذاشته‌ام. در مقطعی اصرار داشتم که کارهایم حتماً فاخر و موزیسین‌پسند باشد اما حقیقت این است که مردم ما را انتخاب می‌کنند. باید همه المان‌های موسیقی سرجایش باشد که در این آلبوم هم هست ولی باید در ابتدا مورد پسند مردم قرار بگیرد و در پلیرهای خود آن را داشته باشند. تقریباً در کارهای جدید همه این مسائل رعایت شده است.
 
  • * نکته حائز اهمیت درباره شما این است که از حدود 4 سال پیش و به دلیل پخش ویدئوهایتان در یک مسابقه استعدادیابی مطرح شدید. از آن به بعد خیلی‌ها نسبت به این نوع شهرت شما انتقاد داشتند. اما الان که نزدیک به انتشار آلبوم هستیم می‌خواهم بدانم «محمدرضا مقدم» آیا به دنبال ساخت یک کاراکتر مستقل از خودش هست یا هنوز هم زیر سایه اتفاقات آن مسابقه قرار دارد؟
پخش ویدئوهای من در آن مسابقه یک اتفاق بود و خودم آن ویدئوها را ارسال نکردم. در آن مقطع ما می‌خواستیم آلبوم را منتشر کنیم ولی موفق نشدیم. صحبت شما درست است و خیلی‌ها هنوز هم از آن مسابقه صحبت می‌کنند. ولی شخصیت‌سازی کنونی برای محمدرضا مقدم به هیچ‌جا ربط ندارد و هرکاری که می‌کنم خودم هستم. به دلیل اینکه وابسته به هیچ‌جا نیستم روند کارهایم به کندی پیش می‌رود. در غیر اینصورت اگر به آن برنامه وابسته بودم تا الان اتفاقات دیگری برایم رخ می‌داد. واقعاً به هیچ‌جا وابسته نیستم و یک سری عوامل موسیقی نظیر سایت «موسیقی ما» به من لطف دارند و کارها را منتشر می‌کنم. همان زمان هم به دست‌اندرکاران آن مسابقه اعلام کردم که این ویدئوها را من ارسال نکرده‌ام و روی آنها مانور ندهید. در حال حاضر ایجاد کاراکتر مستقل من تا حدودی انجام شده و قطعاً با انتشار آلبوم تکمیل می‌شود.
 
  • * اینکه می‌گویید خودتان آن ویدئوها را نفرستاده‌اید جالب است
دوستانی که قبلاً در فضای «فیسبوک» فعالیت داشتند و صفحه من را دنبال می‌کردند می‌دانند که آن زمان ویدئوهای زیادی از کارهای قدیمی که بازخوانی می‌کردم را در آن صفحه قرار می‌دادم. این بازخوانی کارهای قدیمی هم در یک اتاق یا دفتر کارم و فقط با یک ساز بود. آن شبی که این برنامه پخش شد با دو نفر از بازیگران مطرح بیرون بودم و تلفن زنگ زد و گفتند که چنین ویدئویی از آن برنامه پخش شده است. خودم باورم نمی‌شد و با افشین کریمی هم تماس گرفتم و گفتم که واقعاً من را دارند نشان می‌دهند! دقیقاً از همان کلیپ‌هایی بود که در سایت آپارات یا فیسبوک برای دوستان خودم آپلود می‌کردم و همان‌ها را در این برنامه پخش کردند. حتی ایمیلی که برای آن دوستان ارسال کردم موجود است که به آنها گفتم ویدئوهای من را پخش نکنید. آنها اعلام کردند که من 21 ساله هستم و تجربه موسیقی ندارم. در حالی که سن من را اشتباه درج کرده بودند و در همان زمان مدرس موسیقی در زمینه آواز و گیتار بودم. آن زمان قرار بود تیتراژ یکی از بزرگترین فیلم‌ها را بخوانم و برایم یک سکوی پرتاب بزرگ بود و دلیلی نداشت برای چنین برنامه‌ای ویدئو بفرستم که دو سه سال از کار موسیقی عقب بیفتم. دو سه سال عقب افتادن از موسیقی کم نیست ولی متأسفانه بعضی‌ها نمی‌دانند که داستان آن مسابقه و ویدئوها چه بود و کم‌لطفی می‌کنند.

من در مقطع زمانی زیادی با خواننده‌های متعددی به عنوان نوازنده یا سرپرست ارکستر فعالیت می‌کردم. وسعت دید و امکانات فعالیت من در ایران بسیار بیشتر از خارج کشور بود و نیازی به شرکت در مسابقات استعدادیابی ماهواره‌ای نداشتم و ندارم.
 
  • * معضل اصلی درباره مسابقات استعدادیابی خوانندگی این است که نفرات برگزیده آنها به هیچ‌جا نمی‌رسند. چندی پیش سایت «موسیقی ما» در این زمینه آسیب‌شناسی هم داشت اما به نظر شما دلیل این مسأله چیست؟
متأسفانه خواننده‌های جوان نمی‌دانند چگونه و در چه برنامه استعدادیابی شرکت کنند. سطح‌بندی این مسابقات هم متأسفانه درست نیست و بعضی‌ها ناگهان بالا می‌آیند و بعد از آن نمی‌دانند که باید چه کار کنند. ما در مملکت خودمان هم خواننده‌های خوب زیادی داریم ولی جایگاه درستی ندارند. به دلیل نداشتن تهیه‌کننده یا عدم حمایت مالی نمی‌توانند صدای خود را به گوش مردم برسانند. این افراد یا ناچار هستند در رستوران بخوانند یا خواننده‌های دوره‌گرد می‌شوند و بعضی از این افراد هم برای امتحان شانس خود به مسابقات استعدادیابی رو می‌آورند. اما کلاً عدم برنامه‌ریزی و حمایت درست باعث می‌شود که خروجی این مسابقات، موفق نباشد.
 
  • * چند وقت پیش خبری از شما منتشر کردیم مبنی بر اینکه قرار است در آمریکا تور کنسرت برگزار کنید. ولی خیلی‌ها صحت این خبر را زیرسوال بردند و می‌گفتند محمدرضا مقدم آلبوم ندارد و مگر چند قطعه منتشر کرده است. درباره این تور هم کمی توضیح می‌دهید؟
برای خودم هم این سوال پیش آمد که چگونه بدون هیچ آلبومی با من قرارداد این تور را امضا کردند! برگزارکننده این تور گفت که ایرانیان خارج از کشور در نظرسنجی انتخاب خواننده برای تور آمریکا به من رأی دادند. دلیلش هم ویدئوهایی بود که روی فیسبوک و آپارات منتشر می‌کردم و در آن ویدئوها فقط خودم و سازم بودم. دوست داشتم آن ویدئوها وکال‌محور باشد و فکر می‌کنم همین باعث شده عزیزان خارج از کشور لطف داشته باشند و من را انتخاب کنند. آن دوست تهیه‌کننده هم به سراغ ما آمد و قرارداد تور آمریکا و کانادا را امضا کردیم و در حال انتخاب سالن و کارهای دیگر هستند. البته هنوز زمان دقیق برگزاری این تور قطعی نشده است.
 
  • * اتفاق دیگری که طی چند روز اخیر رخ داد اعلام خبر بازیگری شما و حضور در سریال «آسپرین» بود. این اتفاق چگونه رخ داد و چه جزئیاتی دارد؟ و اینکه در آینده تداوم خواهد داشت؟
از قبل برای این موضوع برنامه‌ریزی نکرده بودیم و پیشینه بازیگری ندارم. از من خواسته شد نقش همان محمدرضا مقدم که کلیپ‌های خودش را منتشر می‌کند و مردم او را شناخته‌اند، بازی کنم. نقش خودم را بازی کرده‌ام و تیتراژ یکی از قسمت‌ها هم با صدای من است. پروژه آسپرین به کارگردانی آقای «فرهاد نجفی» یک اتفاق بزرگ است چون عوامل بسیار خوبی دارد و بابت حضور در آن مجموعه خوشحال هستم. خودم به بازیگری علاقه زیادی دارم و امیدوارم اگر شرایطی برای تجربه مجدد آن پیش آمد بتوانم اتفاق خوبی را رقم بزنم. چون برای حضور در هر حیطه و رشته‌ای باید بتوانیم کار خوب ارائه کنید در غیر اینصورت اگر تجربه نکنید بهتر است.
 
  • * اگر آلبوم شما امسال منتشر شود در نظرسنجی و جشن سال آینده «موسیقی ما» مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. فکر می‌کنید این مجموعه در برابر چهره‌های قدیمی و مطرح موسیقی پاپ چه جایگاهی داشته باشد؟
قرار گرفتن کنار این دوستان حتی به عنوان یک مهمان در انتهای سالن هم برای من باعث افتخار است. اما یک خاطره جالب از جشن سالانه «موسیقی ما» دارم. من اصلاً در جریان برگزاری چنین جشنی نبودم و یک شب خواب دیدم در جمعی هستیم که همه حاضرین موزیسین هستند. خواب دیدم یک تندیس طلایی را برنده شده‌ام و فردا صبح که از خواب بیدار شدم و فضای مجازی را چک کردم دیدم که آقای «احسان خواجه‌امیری» از جشن سالانه «موسیقی ما» برای یکی از قطعاتشان تندیس طلایی را برنده شده‌اند و همان صحنه خوابم را در عکس‌ها و ویدئوها دیدم. شاید یک روز این اتفاق هم برای من رخ دهد.
 
  • * و کلام آخر؟
ابتدا از خانواده‌ام تشکر می‌کنم. افشین کریمی عزیز به غیر از تهیه‌کنندگی برادر و مشاور بسیار خوب در زندگی من است. زمانی که هیچ حمایتی از آدم نمی‌شود اتفاقات هم کند پیش می‌رود ولی میلاد اکبری و فرشاد عنایتی از دوستانی هستند که از صمیم قلب به من کمک کردند و از آنها تشکر می‌کنم.

قطعه «دیوونتم» را از اینجا بشنوید و دانلود کنید.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1395 - 21:01

دیدگاه‌ها

دوشنبه 28 تیر 1395 - 02:24

چه دل خجسته ای داره این
فقط احسانو عشقه

دوشنبه 28 تیر 1395 - 10:41

اینا چرا یه جو مردونگی ندارن؟!!!
یه روزی یه کاری میکنن بعد میان از اون دوران بدی میگن و کاری که کردن رو میندازن گردن عالم و آدم!!
مرد باشید و پای کاری که کردین بایستین

دوشنبه 28 تیر 1395 - 15:43
آرتا کرمی

همه ی آدمایی که تصویرشون از من و تو پخش می شه دروغگوان ؟؟؟
دوباره مصاحبه رو بخون برادر من
می گه مدرک داره
فکر کن صدا و سیما به کسی که مدرک اثبات نداشته باشه مجوز تیتراژ می ده !
آیا اداریم ؟ ایا می شه ؟

151.242.217.199
دوشنبه 28 تیر 1395 - 15:44

عالی محمدرضا جان تو فوق تصور موسیقی ایرانی آقا
ما پشتتیم برو جلو

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود محمدرضا مقدم: آن ویدئوها را خودم برای آن مسابقه ارسال نکردم | موسیقی ما