برنامه یاد بعضی نفرات
 
با حضور نوازندگان ایرانی؛
مستر کلاس ارکستر جوانان جهان در ایتالیا برگزار شد
موسیقی ما - مستر کلاس ارکستر جوانان جهان که با مشارکت بنیاد رودکی طی روزهای گذشته در شهر رم  ایتالیا آغاز به‌کار کرده بود، با حضور نوازندگان ایرانی برگزار شد. این برنامه در سالن کنسرواتوار سیسیلیا و دانشگاه ساپینزا شهر رم برگزار شده و «ماسترو آنجلو» به عنوان استاد سازهای بادی- چوبی، «دانیلو ری کاتو» استاد سازهای بادی برنجی و «دامیانوجورانا»  استاد سازهای زهی هستند. این دوره‌ی آموزشی در راستای تفاهم نامه فی مابین بنیاد فرهنگی هنری رودکی و ارکستر جوانان جهان در ایتالیا انجام شده بود.

این اتفاق در ادامه‌ی دیدارهای چند ماهه گذشته مدیر عامل بنیاد رودکی با سفیر ایتالیا و رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران منعقد شده و با تصمیم شورای هنری ارکسترها 12 نفر از نوازنده های ایرانی از تاریخ هجدهم تا بیست و سوم خرداد ماه جهت شرکت در مستر کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی  به کشور ایتالیا سفر کرده‌اند. این 12 نفر نوازنده ایرانی پس از دریافت قطعات از سوی ارکستر جوانان جهان به آماده سازی آنها در قالب گروه های کوارتت زهی خواهند پرداخت.

این نوازندگان نوید شعبان زاده و آرش اسد نژاد (ویولن) ماکان خویی نژاد ( ویولن سل)، دانیال اسدی راد (ویولا)، سیامک کریم پور (ترومبون) علی ضرابی و مهسا خطیب زاده (ترومپت)،  امیر حسین محمدیان( فاگوت) مه سیما فلاحی (فلوت) نازنین احمد زاده (اوبوا)، مینلی دانیلیان (کلارینت) و فاطمه یوسفی نژاد (هورن) هستند.

قابل ذکر است که نوازندگان ایرانی روز 22 خرداد ساعت 8 شب در سالن کنسرواتوار سیسلیا، در قالب کنسرت پژوهشی به روی صحنه می روند که در این اجرا رایزنان فرهنگی ایران در ایتالیا و روئسا و اساتید کنسرواتور حضور خواهند داشت.

در ادامه اجرای این تفاهم نامه، 45 نوازنده ایتالیایی جهت برگزاری کنسرت  در مرداد ماه به ایران سفر می‌کنند و کنسرتی را طی 3 شب برگزار می کنند که در شب اول با هنر نمایی رهبر ایتالیایی برگزار خواهد شد. در شب دوم اجرا این کنسرت در بخش اول به رهبری رهبر ایتالیایی و و در بخش دوم به رهبری رهبرایرانی و با اجرای قطعات کلاسیک برگزار خواهد شد.

همچنین در شب سوم نیز کنسرت در دو بخش برگزار خواهد شد و در بخش دوم رهبر ایرانی قطعات موسیقی ملی را اجرا خواهد کرد.
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 خرداد 1395 - 08:30

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود مستر کلاس ارکستر جوانان جهان در ایتالیا برگزار شد | موسیقی ما