برنامه یاد بعضی نفرات
 
در جریان نشست خبری اولین جایزه بزرگ انقلاب اسلامی مطرح شد
قرار ما بر این است که دیگر کار ضعیف در حوزه موسیقی انقلاب اسلامی نشنویم
موسیقی ما – نشست خبری اولین جایزه بزرگ انقلاب اسلامی ظهر روز سه‌شنبه یازدهم خردادماه برگزار شد. در این برنامه مسئولین موسسه فرهنگی هنری «کساء» به همراه برخی از هنرمندانی که با این موسسه فعالیت می‌کنند، پاسخگوی سوالات خبرنگاران و اهالی رسانه بودند. در ابتدای این جلسه «محسن طهرانی»، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری کساء، گزارشی از روند فعالیت‌ها و تولیدات این موسسه را مطرح کرد. او سپس درباره شاخه‌های فعالیت‌های این مجموعه گفت:«دفتر سرود ما با حضور جمعی از اساتید دانشگاه و چهره‌های سرشناس موسیقی فعالیت می‌کند. اساتیدی نظیر آقایان «پیرنیاکان»، «بهشتی» و «حسام الدین سراج» از جمله بزرگوارانی هستند که با دفتر سرود ما همکاری می‌کنند. همچنین جلسات شعری برگزار کردیم که از استان‌های دیگر بابت آنها درخواست داشتیم و می‌خواهیم این برنامه‌ در همه استان‌های ایران برگزار شود.»

او سپس به نکته‌ای درباره درخواست‌های متعدد برای خواننده ارزشی‌شدن اشاره و اعلام کرد:«قبلاً برخی افراد که می‌خواستند مسیر شهرت را به سرعت طی کنند به سراغ موسیقی انقلاب اسلامی می‌آمدند و چند قطعه می‌خواندند ولی اکنون شرایط متفاوت است. ما روزانه در موسسه کساء درخواست‌های متعددی داریم که می‌خواهند خواننده ارزشی شوند. درخواست‌های زیادی برای خواننده‌ارزشی‌شدن هم یک آفت است. این افراد آقای «حامد زمانی» را به عنوان الگوی خود قرار می‌دهند اما نگاه ما تخصصی است و در حال حاضر از حضور دوازده خواننده موسیقی انقلاب اسلامی بهره‌مند هستیم.»

طهرانی در بخش دیگری از جلسه از هشدار رهبر معظم انقلاب اسلامی که بیست و یک سال قبل بیان شده بود یاد کرد و گفت:«در سال 1374 رهبر انقلاب با عوامل و هنرمندان ارکستر سمفونیک صدا و سیما دیداری داشتند. ایشان در آن دیدار اعلام کردند که اکنون نوعی از موسیقی در اروپا وجود دارد و رواج گرفته که ارزش‌های انسانی را هدف گرفته و در مدت کوتاهی به جغرافیای ما هم خواهد رسید پس باید برای آن برنامه‌ریزی داشته باشید. طی سال‌های بعد رفته رفته موسیقی زیرزمینی شکل گرفت و اتفاقاً برخی کارهای آنها طرفداران زیادی هم پیدا کرد. ولی ما بنا به جذب خواننده‌های زیرزمینی را نداریم. البته قصد داریم با برخی از فعالان موسیقی که حتی مجوز هم ندارند مفاهیم و موضوعات فرهنگی را انتقال دهیم. از جمله قطعه «دولت کاریکاتور» که با صدای آقای «نیما علامه»، و در دوره‌ای که ایشان مجوز نداشتند، تولید شد. قرار نیست ما برای کسی مجوز بگیریم و اتفاقاً آقای علامه حدود سه سال پس از آن قطعه توانست مجوزش را بگیرد. به طور کل از استعدادهایی که پرمخاطب هستند حمایت می‌کنیم تا به تولید محتوا برسیم.»

یکی دیگر از مباحث این جلسه درباره مضمون آثار ارزشی و مقوله عشق بود که محسن طهرانی درباره آنها گفت:«ما موسیقی عشق را از موسیقی انقلاب اسلامی جدا نمی‌کنیم ولی عشق‌های پاک و عشق‌هایی بر مبنای سبک زندگی ایرانی – اسلامی مدنظر ما است. همچنین منظور ما از کارهای ارزشی صرفاً آثاری با مضمون جنگ و انقلاب اسلامی نیست. کسی که کاری برای بیان مسائل اجتماعی نظیر اعتیاد می‌خواند هم ارزشی است. خواننده‌های خوب زیادی نظیر آقایان «محسن چاوشی»، «رضا یزدانی» یا «رضا صادقی» تا کنون کارهایی از روی ارادت با مضامین اجتماعی و ملی خوانده‌اند که همه آنها ارزشی محسوب می‌شوند.»

طهرانی همچنین اشاره‌ای هم به مقوله موزیک ویدئو و جذب نوابغ این حوزه داشت:«ما موزیک ویدئو را یک ژانر می‌دانیم و برای بهترین سازندگان ویدئو که به دلیل نبودن بستر فعالیت رسمی با شبکه‌هایی نظیر pmc یا ایران موزیک کار می‌کردند، بستر فعالیت فراهم می‌کنیم. کما اینکه با برادران «بوشهری» در قطعه «لبیک» همکاری داشتیم یا «محمد اولاد» موزیک ویدئوی دولت کاریکاتور که علیه جنایات اسرائیل بود را ساخت ولی قبل از آن با «شادمهر عقیلی» همکاری کرده بود. همین دیشب با یکی از نوابغ این عرصه که از شیراز آمده بود جلسه‌ای داشتم و ایشان برای همکاری راغب بود و می‌گفت اگر زمینه فعالیت در داخل داشته باشم دیگر با شبکه‌هایی مثل pmc همکاری نمی‌کنم. هدف ما جذب نوابغی است که با آن طرف همکاری می‌کردند و می‌خواهیم در داخل برای جوانان خودمان از طریق این افراد دوره‌های آموزشی برگزار کنیم. در دوره گذشته جشنواره «ققنوس» هم بسیاری از جوایز به موسسه «دلصدا» رسید. از آنجایی که ساختار موسسه دلصدا مانع از کادرسازی‌های لازم برای تولید هدفمند موسیقی در بستر انقلاب اسلامی بود، با بسیاری از متخصصان و اندیشمندان شعر، موسیقی، سرود و ویدئوموزیک در ایران تصمیم به تاسیس موسسه فرهنگی و هنری کساء گرفتیم که بحمدالله امروز همگی از این تصمیم درست به سبب رشد آثار فاخر تولید شده و نیز کادر سازی صحیح و هدفمند صورت گرفته در تمامی بخش های مطروحه بسیار خرسندیم. دوره دوم جشنواره ققنوس هم بسیار پویاتر از گذشته خواهد بود. چون تولیدات بسیار خوبی خواهد داشت. قرار ما بر این است که دیگر کار ضعیف در حوزه موسیقی انقلاب اسلامی نشنویم و نبینیم و کارهایی که تولید خواهند شد ارزش شنیدن دارند.»

در ادامه از موزیک ویدئوی «فاتح خیبر» به کارگردانی محسن طهرانی و با صدای «حسن خانچی» هم رونمایی شد که خواننده این اثر گفت:«بیش از یک سال درگیر پروژه این ویدئو بودیم که خدا را شکر کار فاخری تولید شده است. یکی از نکات جذاب برای من در این ویدئو برقراری ارتباط تاریخی میان وقایع زمان مالک اشتر و وقایع کنونی پرداخت فاخرانه به سردار «قاسم سلیمانی» بود. در حالی که در عراق و کشورهای دیگر کارهای زیادی برای سردار سلیمانی سروده و تولید می‌شود اما تا کنون در ایران کمتر اثر فاخری درباره ایشان تولید شده است.»

محسن طهرانی نهایتاً درباره جزئیات جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی هم گفت:«قصد داریم از آهنگسازانی که از دانشگاه‌های موسیقی سراسر کشور فارغ‌التحصیل می‌شوند و از آنها حمایتی به عمل نمی‌آید و از چهره‌های مستعد حمایت کنیم. فراخوانی را منتشر می‌کنیم تا بر اساس اشعاری که در پنج قطعه سروده شده، آهنگسازان آثار خود را ارائه دهند. بعد از بررسی آثار رسیده به آهنگساز، ترانه، خواننده جوان، بهترین تنظیم‌کننده خلاق موسیقی و بهترین ویدئو موزیک سال، جایزه بزرگ موسیقی انقلاب اسلامی اهدا خواهد شد. از شنبه هفته آینده هم پنل این جشنواره برای ارسال آثار در سایت موسسه کساء فعال خواهد شد.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 خرداد 1395 - 15:58

دیدگاه‌ها

hm
سه شنبه 11 خرداد 1395 - 22:50

احسنت، اینو میگن فرهنگ مقاومتی، نه اینکه گنج فرهنگ و هنر این خاک رو از عرضه هنر توی مهد علم وهنر محروم کنن.

شنبه 15 خرداد 1395 - 12:07

وقتی همکاری با شما رو آغاز کنن همه نابغه بودنشون نمیدونم یکدفعه کجا میپره ! همش ویدیو های تکراری میسازن مثل برادران بوشهری ! قبلا ها چی میساختن الان برو ببین! انقدر ممیزی داره قانون های ویدیو ساختنتون!

همون بوشهری برین ویدیو عاشقتم رضا صادقی رو ببینین اون جنس مونث رو مجبور شد چجوری دربیاره بدبخت!

همش میخواین امثال مجید مجیدی رو بیارین رسول الله براتون بسازه این بنده خدا ها رو هم بیارین "فاتح خیبر" و "لبیک" براتون بسازه ...

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود قرار ما بر این است که دیگر کار ضعیف در حوزه موسیقی انقلاب اسلامی نشنویم | موسیقی ما