برنامه یاد بعضی نفرات
 
کیهان کلهر در تالار وحدت تهران نواخت
نواهای پرده‌نشینانِ باغ سکوت
موسیقی ما - بعد از سال‌ها اتفاق افتاد. کمانچه‌نواز که در این سال‌ها، در سالن‌های متعددِ جهان به اجرای برنامه پرداخته است، زودتر از اینها دوست داشت که در ایران کنسرت برگزار کند؛ اما سالِ گذشته کنسرتش را اداره‌ی اماکن لغو کرد، امسال هم که سرانجام مقدماتِ کنسرت برگزار شد، برنامه‌اش را در نیشابور لغو کردند؛‌ اما «پردگیان سکوت» اش در چند شهر اجرا شد تا سرانجام به تهران رسید؛ به تالار وحدت. کنسرتی که چنان با استقبالِ مخاطبان روبه‌رو شده است که حالا برای چندمین بار تمدید شده است و همچنان هم امکانِ تمدید آن وجود دارد.

«پردگیان باغ سکوت» را کیهان کلهر با همراهی «نوید افقه» نوازنده تنبک، «علی بهرامی‌فرد» نوازنده سنتور و «هادی آذرپیرا» نوازنده تار، برگزار کرد و «کلهر» در بخشی از اجرا با همان پرفورمنسِ نوازندگی‌اش، تکنوازی کرد و گاه گروه با یکدیگر هم‌نوازی کردند. کنسرت در یک بخش و در آواز اصفهان و دستگاه شور اجر شد و اولین قطعه «سرمست» به آهنگسازی علی بهرامی فرد بود. در ادامه قطعه «پریشان» ساخته هادی آذر پیرا اجرا شد و سپس کیهان کلهر به کمانچه نوازی پرداخت و چهارمضراب ساخته این هنرمند به اجرا در آمد.

پس از این قطعه با همنوازی کمانچه و تار دستگاه شور نواخته شد، سپس قطعه ای با کلام با عنوان «عیبت مه گین» با کلام جهانبخش پازوکی و صدای کیهان کلهر اجرا شد که پایان قطعه با ریتم‌های تنبک به هنرمندی نوید افقه همراه بود و با استقبال هنردوستان مواجه شد. در ادامه نیز با نواختن ملودی های کرمانجی و مقدمه، قطعه آخر کنسرت به عنوان «طرقه» (نام پرنده ای افسانه‌ای) از ساخته های مشهور کیهان کلهر اجرا شد. این قطعه سال ها پیش با اجرای سه تار در آلبوم «شب، سکوت، کویر» با صدای محمدرضا شجریان منتشر شده بود و اجرای آن با این ترکیب سازبندی برای مخاطبان تازگی داشت.

این گروه به عنوان قطعه‌ی بیز، قطعه ای را بر پایه ملودی معروف «آیریلیق» اجرا کرد و شب خاطره‌انگیزی را برای مخاطبان به یادگار گذاشت.

«پردگیان باغ سکوت» در روزهای دوم، سوم، چهارم، پنجم، دهم، یازدهم و دوازدهم خرداد نیز ساعت ۲۱:۳۰ در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این کنسرت به همت موسسه «ققنوس» و به تهیه‌کنندگی «حسین توتونچیان» برگزار شد. «سهیلا صدیقی» مدیر روابط عمومی این برنامه بود. برگزارکنندگان این کنسرت همکاری خوبی با اهالی رسانه حاضر در سالن داشتند.
منبع: 
اختصاصی موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 2 خرداد 1395 - 16:01

دیدگاه‌ها

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:16

استاد بينظير

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:16

خوشحال میشم به پیجم سر بزنین

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:16

زنده باد

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:16

جناب کلهر هزاران لایک دارن

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 09:16

faravan like!

چهارشنبه 19 خرداد 1395 - 11:52

مایه سربلندی و افتخار موسیقی ایران در جهان

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نواهای پرده‌نشینانِ باغ سکوت | موسیقی ما