برنامه یاد بعضی نفرات
 
با وجودِ لغو متعدد کنسرت‌ها وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:
جنتی: دنبال افزایش کنسرت‌ها برای مقابله با افسردگی هستیم
موسیقی ما - برای کنسرت‌ها «ارشاد» مجوز می‌دهد و «خودسرها» لغو می‌کنند. هیچ‌کدام هم به نفعِ دیگری کنار نمی‌آیند و همین است که تراژدی‌ای رقم زده که علاوه بر لیستِ بلندبالایِ ممنوع‌الکارها که حتی نامِ‌ بزرگی چون «محمدرضا شجریان» در آن دیده می‌شود و از آن طرف، کنسرتِ کسانی چون «شهرام ناظری» و «کیهان کلهر» هم لغو می‌شود. ممنوعیت حضور نوازندگان زن در بسیاری از شهرستان‌ها نیز همچنان پابرجاست، با این حال «علی جنتی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزاری کنسرت‌ها را راهی برای مقابله با افسردگی می‌داند و می‌گوید وزارتِ متبوعش تلاش‌هایی را در زمینه‌ی افزایش این رویدادها انجام می‌دهد.

وزیر ارشاد به این مساله اشاره دارد که یکی از راهکارهای مقابله با افسردگی انجام فعالیت های فرهنگی و هنری است و برگزاری کنسرت به ویژه کنسرت‌های موسیقی سنتی است. او که در آیین بهره‌برداری از گالری موزه دی دی ایزدشهر نور سخن می‌‌گفت، با بیان اینکه امسال گفتمان سازی و فرهنگ سازی در بحث اقتصاد مقاومتی در دستور کار شوراهای فرهنگی سراسر کشور قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: «با توجه به نام گذاری امسال مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، یکی از وظایف دستگاه های فرهنگی کشور فرهنگ سازی در راستای مباحث اقتصاد مقاومتی مانند تکیه بر تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و مقابله با اسراف کاری است. دولت در تلاش است تا همه فعالیت های فرهنگی و هنری از توجیه اقتصادی برخوردار شود زیرا نیاز جامعه امروز بهره گیری از هنرهای متنوع در زمینه های آموزشی و اوقات فراغت است که قطعا باید علاوه بر ارزش هنری دارای ارزش اقتصادی نیز باشد و این موضوع در حوزه هنرهای تجسمی به صورت بارز و حالت رو به رشد مشهودتر است.»

وی با بیان اینکه متاسفانه آمار افسردگی در ایران رو به افزایش است و به همین دلیل یکی از نیازهای جامعه امروز ایجاد نشاط است، افزود: «به همین دلیل وزارت ارشاد به برگزاری کنسرت ها و به ویژه موسیقی سنتی، تولید فیلم ها و برنامه های با محتوای طنز تاکید می کند زیرا یکی از راهکارهای مقابله با افسردگی انجام فعالیت های فرهنگی و هنری است.»
 
او همچنین تاکید می‌کند که امروزه باید اداره مجموعه های فرهنگی و هنری را بخش خصوصی انجام دهد زیرا بار مسئولیت دولت بسیار سنگین است و باید این تصدی گری ها را رها کند: «درهمین راستا بسیاری از مجتمع های فرهنگی و هنری در سطح کشور بر اساس مصوبه دولت با قیمت های بسیار نازل در حال واگذاری به بخش خصوصی است که این اقدام به منظور جلوگیری از تغییر کاربری مجموعه های فرهنگی و هنری صورت گرفت.»
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : جمعه 31 اردیبهشت 1395 - 12:18

دیدگاه‌ها

جمعه 31 اردیبهشت 1395 - 15:37

درارتباط با استاد شجریان فقط حرف زدید و حرف و باز هم حرف...

و شعار.....

دوشنبه 3 خرداد 1395 - 10:45

سلام
وزیر گفته کنسرت باعث رفع افسردگی میشه
در اینصورت باید امریکا و اروپا پایین‌ترین آمار افسردگی را داشته باشند
آیا اینطور است
چیزی که مسلم است عدم امکان ازدواج یا طلاق در سالهای اولیه ازدواج و بیکاری و اعتیاد باعث افسردگی میشه
که بخشی از اون به ماهواره و ضد فرهنگ غربی برمیگرده
شما بجای کنسرت گذاشتن جلوی ماهواره رو بگیر
ببین آمار افسردگی چقدر میاد پایین
پیداست نفسش از جای گرم بلند است آقای وزیر
از آگاهان بپرسد چه کسری از جامعه حس و حال و مهم‌تر از آن توان کنسرت رفتن دارد
دغدغه‌های عامه نه موسیقی است و نه کنسرت
وضع خراب اقتصاد بیمار دارد دین مردم را ضایع میکند
برای دو روز دنیا سخنگوی مرفهین بی درد شده و خبر ندارد بنده خدا

جمعه 7 خرداد 1395 - 13:11

یعنی وزیر کشور کنسرت رو ترویج شادی در جامعه میدونه ؟ چه استدلال مزخرفی ؟ کدوم یک از خوانندگان پاپ در کشور اعتقاد دارند به کشور و دفاع از کشورشون ؟ توی مهمونی هایی که توی سفره خونه های تهران و رستورانها میگیرند اعتقاد دارند به وطن و دینشون یا توی اشعاری که میخونند و با استفاده از برنامه کامپیوتری برعکسش رو گوش میکنیم میگن که دین و خدا و وطن ؟ وقتی فرزاد حسنی تفکرات شیطان پرستی رو ترویج میده یا بنیامین نعوذ بالله به مقدسات توهین میکنه علنا اینا رو باید چکارشون کرد ؟ واقعا چرا فکر میکنند که مردم نمیفهمند و ما خوانندگان میفهمیم ؟

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود جنتی: دنبال افزایش کنسرت‌ها برای مقابله با افسردگی هستیم | موسیقی ما