برنامه یاد بعضی نفرات
 
«حمید متبسم» در گفت‌و‌گو با سایت موسیقی ما از برنامه‌های موسیقایی خود در تابستان می‌‌گوید؛
رمز‌گشایی تو
موسیقی ما - «حمید متبسم» - آهنگساز و نوازنده‌ی برجسته‌ی تار و سه‌تار- مرداد ماه سال جاری تور کنسرت‌های خود را به همراه حسین علیشاپور (خواننده) و بهنام معصومی (سازهای کوبه ای) در تهران و شهرستان ها برگزار خواهد کرد. او در این برنامه که در دو بخش برگزار خواهد شد، در یک بخش «تار» خواهد نواخت و در بخش دیگر با «سه تار» و تعدادی از قطعاتِ قدیمی خود را به همراه قطعاتی جدید اجرا خواهد کرد.

این برای اولین بار است که «متبسم» با چنین ترکیبی به روی صحنه می‌رود و این در حالی است که این آهنگسازِ نامدار در نظر دارد در کنار تور کنسرت‌هایش چند کارگاه های آموزشی در تهران و شهرستان ها نیز برگزار کند. از جمله مباحثی که او در این کلاس‌ها به آن خواهد پرداخت، اصول نوازندگی تار و سه تار و همچنین چگونگی تمرین کردن خواهد بود و در کنارِ آن مباحث نظری را نیز دنبال می‌کند. . برگزاری این برنامه‌ها بر عهده‌ی موسسه‌ی فرهنگی- هنری «نغمه حصار» است.

 انتشار اثر تازه‌ی او به نام «تو کیستی» که مهر ماه سال 93 در برج میلاد با اجرای گروه مضراب و خوانندگی «سالار عقیلی» روی صحنه رفت، از دیگر فعالیت‌هایی است که او در شش ماه نخست سال جاری انجام می‌دهد. این اثر، موسیقی چند صدایی برای ترکیب سازهای مضرابی است و در آن نوازندگانی چون «نوشین پاسدار» و «بهناز بهنام‌نیا» بربت، «پویان بیگلر» و «پدیده احرارنژاد» تار، «آوا ایوبی» و «جلال امیرپورسعید» بم‌تار حضور دارند؛ ضمن آنکه خود متبسم با همراهی «سمیرا گلباز» سه‌تار نواخته‌اند و نواختن سازهای کوبه ای نیز بر عهده‌ی «سینا خشک بیجاری» و «افشین بابایی» است.

متبسم در این اثر از آثار شاعرانی چون مولانا، سعدی، نیما و شاملو بهره برده است. انتخاب اشعار بر اساس «تویی» است که در آثار این شاعران، با احساسی نزدیک و مشترک به چشم می‌خورد و آهنگساز تلاش کرده است تا با کلام این شاعران به رمزگشایی «تو» در موسیقی خود بپردازد.

«تو کیستی» مرداد ماه امسال توسط شرکت «ایران گام» با حضور آهنگساز و عوامل آن رونمایی خواهد شد. متبسم همچنین نوید باز نشر آلبوم «سیمرغ» را نیز با طرح و فرمی تازه، توسط شرکت همین شرکت می‌دهد و به این مساله اشاره می‌کند که این اثر توسط همین شرکت در تابستان امسال بازنشر خواهد شد. «سیمرغ» اولین بار پنج سال پیش منتشر شد و اثری است بر اساس داستان زندگی زال از شاهنامه ی فردوسی به آهنگسازی حمید متبسم، خوانندگی همایون شجریان و همراهی ارکستر سیمرغ که از سال 1388 با هفت کنسرت در ایران، ابتدا به رهبری «محمدرضا درویشی» و در ادامه به رهبری آهنگساز روی صحنه رفت. دو کنسرت در اروپا را نیز «هومن خلعتبری» رهبری کرد.
منبع: 
موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1395 - 23:01

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود رمز‌گشایی تو | موسیقی ما