برنامه یاد بعضی نفرات
 
در آستانه کنسرت 26 اردیبهشت در تهران در گفتگو با «موسیقی ما» عنوان شد؛
نریمان: افتخار می‌کنم آثارم در لحظات شادی مردم پخش می‌شود
موسیقی ما - خواننده آلبوم «خاطره‌ها» در آستانه کنسرت 26 اردیبهشت در تهران به برخی ناگفته‌ها در تمام این سالها پاسخ داد.

به گزارش «موسیقی ما»، نریمان که در تاریخ 26 اردیبهشت پس از نزدیک به هشت سال ممنوع الکاری در ایران روی صحنه می‌رود، از آخرین برنامه‌ریزی‌هایش برای کنسرت تهران خبر داد و برخی ناگفته‌هایش را بیان کرد.

نریمان درباره دلایل واقعی ممنوعیت هشت ساله‌ برای اجرا در ایران به خبرنگار «موسیقی ما» گفت: «از سال 87 که آخرین اجرا را در وزارت کشور رفتم دیگر اجازه اجرا نداشتم. ماجرای ممنوع‌الکار شدن من از ابتدا پیچیده و عجیب نبود، بلکه به مرور این‌طور شد. برای برخی همکاران و دوستان من موضوع کمی بغرنج شد. شاید از نوع آهنگ‌ها و موفقیت آثارم کمی ناراحت شده بودند و همین ماجرا منجر به مشکلات من شد. من در زمانی که اوج پخش موزیک‌ویدئوهای پاپ در ایران بود جزو پرکارها و چهر‌ه‌هایی که آثارشان مورد توجه قرار گرفته بود، بودم و شاید در آن زمان اوضاع جوری شده بود که عده‌ای دوست نداشتند من پرکار و موفق باشم و بمانم. من سال‌های قشنگی را از دست داده‌ام ولی باز هم برگشته‌ام و با یک انرژی زیاد، قرار است دوباره روزهای خوبی را بوجود بیاورم.»

نریمان در ادامه افزود: «هرگز خط قرمزی را رد نکردم. روی آثار و قطعاتی که مجوز داشت و مجوزشان را هم گرفته بودم، موزیک‌ویدئو ساختم و در شبکه‌هایی که آن زمان مجوز فعالیت داشتند پخش کردم. آثارم به یک‌باره همه گیر شد و مورد توجه قرار گرفت. کاری که الان هم همه می‌کنند. آن سال‌ها که بخاطر این موضوع ممنوع‌الکار شدم، واقعا سال‌های سخت و عجیبی برای من بود ولی امروز خوشحالم که با یک انرژی خوب باز هم برگشته‌ام و با همان استایل و سبک قرار است روی صحنه بروم و اولین بار رو در روی مخاطبانم بایستم.»

خواننده «نازنین ناز نکن» درباره دو دستگی این روزهای مخاطب موسیقی و برخی بی‌احترامی‌ها در صفحات شخصی هنرمندان و خواننده‌های مختلف نیز توضیح داد: «من خواننده‌ای هستم که همیشه معیار اصلی انتخاب‌هایم برای موسیقی و ترانه، انرژی مثبت و خوشحالی و شاد کردن مخاطبانم است. اعتقاد دارم مسیری که می‌روم نیاز کشورم است. مردم ما احتیاج به روحیه دارند، نه نفرین و شکست عشقی. متاسفانه نسل جدید موسیقی در کشور به ترویج افسردگی و حال خراب دامن زده و یکی از دوستان موزیسین من لفظ «موزیک سر قبری» را برای موسیقی این روزهای بازار موسیقی انتخاب کرده و من هم با این لفظ موافقم. البته که من هم به این موسیقی گوش می‌دهم و به آن احترام می‌گذارم و مخاطبان و خالقان آن هم برای من محترم‌اند. ولی حرف من این است که این احترام باید متقابل باشد و مخاطب آن طیف از موسیقی، باید به موسیقی من و امثال من احترام بگذارند. ما اگر از موسیقی و سبکی خوشمان نمی‌آید و مطابق سلیقه ما نیست، هرگز اجازه نداریم برویم و فحش بدهیم و به خالقان آن اثر هتاکی کنیم. کسی در استاد بودن آقای انوشیروان روحانی شکی دارد؟ ایشان خالق مهم‌ترین قطعه شش و هشت موسیقی تولد برای ایرانی‌ها هستند. من هر بار این اثر را می‌شنوم، روحم تازه می‌شود و حال خوبی پیدا می‌کنم. آیا باید بخاطر این اتفاق به آقای روحانی توهین شود؟ با این‌که حال همه را خوب کرده و کلی انرژی مثبت ساخته».

این خواننده که به نظر می‌رسد با اعطای مجوز فعالیت‌هایش در ایران رقیبی برای کنسرت امید حاجیلی باشد، در این باره نیز معتقد است: «فرق آثار من با امید حاجیلی در این است که امید حاجیلی برخی موسیقی‌های فولکلور را با ریتم‌های شاد ترکیب می‌کند. به نظر من در کارش هم بهترین است و واقعا از موفقیت‌های این روزهایش خوشحالم. ولی آثار من کاملاً پاپ است و قرار است عامه مردم آثارم را بشنوند.»

نریمان درباره احساسش از اینکه در بین علاقمندان موسیقی به «خواننده مهمانی‌خوان» شهرت پیدا کرده نیز می‌گوید: «من افتخار می‌کنم قطعاتی خوانده‌ام که در شادی‌ها و جشن ها پخش می‌شوند و مردم با آن‌ها بهترین لحظات زندگی‌شان را سپری می‌کنند. افتخار می‌کنم خواننده قطعه‌ای هستم که در عروسی هر ایرانی و اقوام و دوستان مردمم پخش شده است. من اولین خواننده بعد از انقلاب هستم که قطعاتم در تمام عروسی‌ها شنیده می‌شود و من واقعا با تمام وجود از این اتفاق به خودم افتخارمی‌کنم.»

نریمان درباره آخرین تمهیداتش برای کنسرت 26 اردیبهشت در تهران و اولین مواجهه‌اش با علاقمندان به آثار خود نیز گفت: «برای دکور و صحنه برنامه‌ریزی زیادی کرده‌ایم و با ارکستر بزرگ روی صحنه می‌رویم. ارکستر بادی جدا داریم و حدود 25 قطعه از جمله شادترین قطعات من مجوز اجرای صحنه گرفته. هدف ما اجرایی پر از انرژی مثبت و لحظات شاد برای مردم است تا حتما با خاطره ای خوب سالن را ترک کنند.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 13:06

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود نریمان: افتخار می‌کنم آثارم در لحظات شادی مردم پخش می‌شود | موسیقی ما