برنامه یاد بعضی نفرات
 
علیرضا قربانی، تور کنسرت‌های شهرستان خود را آغاز می‌کند
از اجرا در مقبره‌ی سعدی تا جشن امضای دخت پری‌وار
موسیقی ما - «علیرضا قربانی» - خواننده‌ی نامدار موسیقی ایران- اول اردیبهشت ماه هم‌زمان با بزرگداشت روز سعدی در مقبره‌ی این شاعرِ بزرگ به اجرای قطعاتی برگرفته از اشعار این هنرمند خواهد پرداخت و این در حالی است که او تور کنسرت‌های خود در شهرستان‌ها را در سال جاری از بیست و ششم فروردین ماه در شهرکرد آغاز خواهد کرد و بعد از آن در شهرهای دیگر ادامه خواهد کرد.

به گزارش سایت موسیقی ما، این خواننده تور کنسرت‌های خود را با شهرکرد آغاز خواهد کرد و در آن تعدادی از قطعات خاطره‌انگیز خود با آهنگسازی «فردین خلعتبری» و «مهیار علیزاده» را اجرا می‌کند که توسط «بهنام ابوالقاسم» تنظیم شده‌اند. از جمله قطعاتی که در این برنامه اجرا می‌شود، می‌توان به شب دهم،‌ حریق خزان، پرده نشین، مدار صفر درجه، ارغوان و غیره اشاره کرد.

بعد از آن، «علیرضا قربانی» روز بیست و هفتم فروردین ماه در اصفهان در جشن امضای آلبومش «دخت پری‌وار» که به تازگی به انتشار درآمده است، شرکت خواهد کرد. در این جشن، «مهیار علیزاده» - آهنگسازِ اثر- به علت ضبط اثر جدیدش در اتریش، حضور نخواهد داشت.  

در ادامه‌ی تور کنسرت‌های «علیرضا قربانی» این خواننده و آهنگساز، اول اردیبهشت ماه در شیراز و در مقبره‌ی شیخ اجل به اجرای قطعاتی در موسیقی سنتی ایران خواهد پرداخت. او در این اجرا قطعاتی از «سامان صمیمی» که پیش‌تر در آلبوم «سودایی» منتشر شده است را به اجرا درخواهد آورد. «قربانی» محوریت این برنامه را بر ساز و‌ آواز گذاشته است.

پیش از این به همین مناسبت، «مجید درخشانی» با خوانندگی «محمد معتمدی» در فضای باز آرامگاه این شاعر بزرگ به اجرای برنامه پرداخته بود و یک گروه بزرگ از هنرمندان شیراز قطعاتی از ساخته های مجید درخشانی را که بر اساس اشعار سعدی تدوین شده بود؛ اجرا کردند. «سعدی» یکی از نام‌دارترین شاعران ایرانی است که آثارش بعد از صدها سال از وفاتش، همچنان میان مردم رواج دارد که البته این امر برخاسته از تجربیات مختلف سعدی در همزیستی و یا شناخت طبقات گوناگون اجتماع است.

آلبوم «دخت پری‌وار» آخرین اثر منتشر شده‌ی «علیرضا قربانی» با آهنگسازی «مهیار علیزاده» است. «پرده نشین»، «دریای بی‌پایان»، «مرثیه»، «دوستت دارم»، «عتاب یار»، «نگاه»، «راز»، «دلتنگ»، «صبح آزادی»، «گمگشته»، «سودای عاشقی» و «دخت پری‌وار» است که بر اساس اشعاری از «سعدی»، «عراقی»، «عطار نیشابوری»، «فریدون مشیری»، «قیصر امین‌پور»، «هوشنگ ابتهاج»، «محمدعلی اسلامی ندوشن»، «محمدعلی بهمنی» و «علیرضا کلیایی» منتشر شده است.

دخت پری‌وار دومین آلبوم مشترک علیرضا قربانی و مهیار علیزاده است. به دلیل ضبط آلبوم مشترک علیرضا قربانی و «همایون شجریان» و همچنین انتشار آلبوم «در شعله با تو رقصان»، ضبط دخت پری‌وار در مقطعی متوقف شد. همچنین قرار است آلبوم مشترک همایون شجریان و علیرضا قربانی نیز همین بهار منتشر شد.
منبع: 
اختصاصي سایت موسيقي ما
تاریخ انتشار : جمعه 20 فروردین 1395 - 18:50

برچسب ها:

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود از اجرا در مقبره‌ی سعدی تا جشن امضای دخت پری‌وار | موسیقی ما