برنامه یاد بعضی نفرات
 
تلاش برای آشنایی مخاطبان با مکاتب هنری ایران
سهراب پورناظری در سلیمانیه‌ی عراق کنسرت می‌دهد و سخن‌رانی می‌کند
موسیقی ما - «سهراب پورناظری» - آهنگساز و نوازنده‌- هجدهم و نوزدهم ماهِ جاری – ششم و هفتم آپریل- در دانشگاه آمریکایی سلیمانیه‌ی عراق به اجرای کنسرت و سخن‌رانی خواهد پرداخت.

او در این برنامه با همراهی «حسین زهاوی» و همچنین «ارتان تکین» به اجرای کنسرت خواهد پرداخت و برنامه‌ای را به صورت سه‌نوازی اجرا می‌کنند، علاوه بر آن ورک شاپی برای دانشجویان این دانشگاه برگزار خواهد کرد و درباره‌ی شناخت درست از ریشه‌های فرهنگ ایران که اساس اندیشه‌ی انسان‌های این سرزمین از شرق دور تا غرب است و همچنین شناخت بیشتر مکاتب هنری ایرانشهری سخن‌رانی خواهد کرد.

این آهنگساز و نوازنده‌ی تنبور، می‌گوید:‌«هگل بر این اعتقاد است که تاریخ جهانی با ایران آغاز می‌شود! به اعتقاد این فیسلوف برجسته، آنچه در تاریخ، فلسفه و همه‌ی امور قابل تأمل و اساسی است «وحدت در کثرت» است. ایران یک آغاز تاریخ است، به خصوص اینکه در تحقیقات جدیدی که روی تاریخ ایران قبل از اسلام می‌کنند، بر این نکته تأکید می‌شود.»  او در ادامه با اشاراتى در نظريات دكتر طباطبايى در حوزه فلسفه ى سياسى بيان خواهد كرد كه: «اگرچه هر ملتی – از جمله ما- باید نگاهش به آینده باشد؛ اما در عین حال نباید این مساله را فراموش کنیم که ما تاریخ ملی داریم و به‌عنوان ملتی که دارای آگاهی تاریخی است تاریخ نوشتیم و در این میان زبان فارسی، نقش بسیار مهمی ایفا کرده است. طبق نظريات آرياسپ دادبه در حوزه تاريخ فرهنگ؛طرح مسئله مكاتب هنر ايران در ذیل علم شرق شناسی باعث وضع اصطلاحاتی شده است كه درعالم مافی الذاته وجود نداشته است و به‌كارگيری آن موجب سوءتعبير و توهمی مضاعف خواهد بود. از آن جمله اصطلاح "هنر اسلامی" كه يك جعل جديد در علم شرق‌شناسی است و هيچ‌گاه در تاريخ انديشه ايران و حتی جهان اسلام مدخلی نداشته است، حتی در نوشته های مستشرقين كه در داخل ايران تحقيق كرده اند، وجود ندارد و خود مسلمانان در تاريخ دوران اسلامی هم هيچگاه اين اصطلاح را به كار نبردند. تجاهل اروپائيان در وضع اين اصطلاح به عدم شناخت و تعمق نسبت به فرهنگ شرق باز می‌گردد و به دنبال نظم فكری خود و عادت به طبقه بندی كردن در پی اين مدخل. مداخل‌هايی ديگر چون‌ هنر سلجوقی، هنر مغولی و هنر تيموری و سبك‌هايی چون آراسبك و غيره را حاصل كرده است. در سخن‌رانی‌ام در این دانشگاه روی این مباحث تاکید دارم و سعی می‌کنم دانشجویان این دانشگاه را با این مفاهیم آشنا کنم.»

این در حالی است که این آهنگساز که به تازگی «خداوندان اسرار» را با آواز «همایون شجریان» منتشر کرده است، قرار است «نیشتمان2» را پائیز سال 2016 در اروپا منتشر و بعد از آن، تور جهانی کنسرت‌هایش را آغاز کند. این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر و با واکنش‌های مثبتی همراه شده بود. سهراب پورناظری و گروهش با این آلبوم، سنت و موسیقی کُرد را با ظرافت به نمایش گذاشته‌اند. قرار است کنسرت تصویری «آیینه‌ها» نیز از او در سال جاری منتشر شود.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1395 - 12:15

دیدگاه‌ها

سه شنبه 17 فروردین 1395 - 13:25

من عاشق سخنراني هاي ايشونم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سهراب پورناظری در سلیمانیه‌ی عراق کنسرت می‌دهد و سخن‌رانی می‌کند | موسیقی ما