برنامه یاد بعضی نفرات
 
نوازنده‌ی ECM در ایران می‌نوازد
همراهی پتر مولوار با دو نوازنده‌ی ایرانی
موسیقی ما - کوارتت «نیلز پتر مولوار» نهم اردیبهشت ماه در حالی در تالار وحدت به اجرای برنامه می‌پردازد که این نوازنده‌ی بین‌المللی در این کنسرت «ترومپت» خواهد نواخت و «سایمون روهرر» با نوازندگی درامز، سهیل شایسته‌پور (ویولون) و همچنین ادیب قربانی (پیانو) را همراهی خواهد کرد. این در حالی است که «سهیل شایسته‌پور» مشغول ضبط اثری همراه با «انزو فاواتا» گیتاریست ایتالیایی است.

«سهیل شایسته‌پور» - نوازنده‌ی ویولون- درباره‌ی نحوه‌ی شکل‌گیری این همکاری به «موسیقی ما» می‌گوید: «من سال‌ها با «انزو فاواتا» - نوازنده‌ی ایتالیایی- آشنا بودم و از طریق ایشان با «پتر مولوار» آشنا شدم؛ ایشان یکی از مهم‌ترین نوازندگان صاحب سبک ترومپت هستند که اولین آلبوم خود را با انتشارات ECM به نام خِمِر (Khmer) منتشر کرد که جزو پرفروش‌ترین آلبوم‌های این شرکت است، به طوری‌که ECM برای اولین بار در تاریخ خود اقدام به انتشار تک‌قطعه‌ای از آلبوم خمِر در قالب یک آلبوم کرد. البته تا مدت‌ها به همکاری با ایشان فکر نمی‌کردم تا اینکه این فکر به ذهنم رسید و تعدادی از آثارم را برای ایشان فرستادم که با استقبال ایشان همراه شد. ایشان سبک کار من را دوست داشتند و بالاخره ایده‌ی این کنسرت در تهران شکل گرفت. بعد از آن آقای روهرر نیز به ما پیوستند و این کوارتت شکل گرفت. ساموئل روهرر یکی از پیشتازان موسیقیِ جَزِ معاصر تبدیل کرده است.»

این نوازنده می‌گوید در این مدت همراه با نوازنده‌ی پیانو، تمریناتشان را ضبط می‌کنند و برای «پتر مولوار» می‌فرستند؛ او ایده‌هایش را مطرح می‌کند و سرانجام قرار است او مدتی قبل از اجرای برنامه به تهران بیاید و تمریناتشان را کنار یکدیگر انجام دهند.

 نیلز پتر مولوار نوازنده‌ی ترومپت و آهنگساز نروژی، در سبک‌های مختلف از جمله جَز، اَمبیینت، الکترونیک و هاوس می‏‌نوازد و موسیقیِ او عموما ترکیبی از این سبک‌هاست. روهرر نیز سابقه‌ی انتشار آلبوم با ناشرانی چون  ECM و Intakt و HatHut و غیره را دارد و خود صاحب انتشارات  arjunamusic records است. اما «سهیل شایسته‌پور» همراه با آنسامبل آدیوس، اجراهای موفقی از رپرتوار موسیقی معاصر، تانگو و جَز را با این گروه تجربه کرد، که از جمله‌ی آنها می‌توان به شب پیاتزولا و شب قصه‌گویان اشاره کرد. ادیب قربانی نیز لیسانس نوازندگی پیانو از دانشگاه هنر تهران و فوق‌لیسانس آهنگسازی از دانشگاه تهران، موسیقی را زیر نظر دلبر حکیم‌آوا، گورگی ساراجیان، ربکا آشوقیان، هوشیار خیام، امین هنرمند، شریف لطفی و علیرضا مشایخی آموخته است.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 14 فروردین 1395 - 09:03

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود همراهی پتر مولوار با دو نوازنده‌ی ایرانی | موسیقی ما