برنامه یاد بعضی نفرات
 
نیمه اردیبهشت و از سوی موسسه «صدای هنر»
آلبوم «از تنهایی گریه مکن» با صدای «سالار عقیلی» منتشر خواهد شد
موسیقی ما – جدیدترین آلبوم «سالار عقیلی» بهار امسال منتشر خواهد شد. مجموعه جدید این خواننده باسابقه «از تنهایی گریه مکن» نام دارد و به تهیه‌کنندگی موسسه «صدای هنر» منتشر می‌شود. آهنگسازی قطعات این مجموعه اثری از «ابوالفضل صادقی‌نژاد» است. اشعار توسط «محمدرضا یار» سروده شده و «غلامرضا صادقی» هم تنظیم قطعات را انجام داده است. شنیده‌ها حکایت از آن دارد که آثار این مجموعه با سایر آلبوم‌های سالار عقیلی از لحاظ موسیقی و شعر و نوع خوانش تفاوت دارد. برای اطلاع از جزئیات این اثر به سراغ مدیر موسسه فرهنگی هنری «صدای هنر» که تهیه‌کننده این اثر است رفتیم و برای اولین‌بار از جزئیات این مجموعه مطلع شدیم.

«ایوب صادقی»، مدیر موسسه صدای هنر، قبل از توضیح درباره محتوای آلبوم جدید سالار عقیلی به نکته دیگری درباره مقوله انتشار آثار این خواننده اشاره کرد و گفت:«آلبوم جدید «سالار عقیلی» از چند ماه قبل آماده انتشار است. به دلیل عدم هماهنگی میان تهیه‌کننده‌های موسیقی ما نتوانستیم با سایر همکاران خودمان در این صنف همگام و همراه شویم تا آلبوم‌های این خواننده پشت سر هم در بازار منتشر نشود. این عدم هماهنگی میان موسسات و تهیه‌کننده‌ها اول از همه به هنرمندان لطمه می‌زند و در طولانی مدت به فروش آلبوم‌ها هم لطمات جدی وارد خواهد کرد. خواننده‌ای مثل سالار عقیلی ممکن است که دو سال قبل سه آلبومی را در همکاری با یک تهیه‌کننده خوانده باشد. اما وقتی تهیه‌کننده‌ها با هم هماهنگی ندارند و ناگهان همه آلبوم‌های خود را در یک بازه زمانی کوتاه روانه بازار می‌کنند قبل از هر چیز به خود سالار عقیلی لطمه وارد می‌کند. از سوی دیگر مخاطب موسیقی هم نمی‌داند که خود هنرمند پشت سر این داستان نیست و دوست ندارد همه کارهایش را در یک بازه زمانی کوتاه منتشر کند. متاسفانه این ناهماهنگی‌ها و مشکلات موجود به اتفاقات ناخوشایندی منجر خواهد شد که تجربه آن را در یکی دو دهه اخیر بابت کارهای آقای «علیرضا افتخاری» داشتیم. به دلیل اینکه تهیه‌کننده‌ها کارهای آقای افتخاری را پشت سر هم وارد بازار می‌کردند این ذهنیت در مخاطبان ایجاد شد که فکر می‌کردند ایشان چنین تصمیمی می‌گیرند. به نظر من چنین اتفاقی تا حدودی برای آقای سالار عقیلی رخ داده است. ایشان به دلیل طرفدارانی که دارند خواننده پرکاری هستند ولی بی‌گدار به آب نمی‌زند و با فکر و تأمل آثارش را تولید می‌کند. ایشان هم قطعا دوست ندارند چند آلبوم را همزمان در یک مدت زمان کوتاه منتشر کنند. این تهیه‌کننده‌ها هستند که باید کارهایش را با هماهنگی و فواصل زمانی مناسب‌تری منتشر کنند.»

او سپس درباره محتوای این آلبوم گفت:«آلبوم جدید سالار عقیلی «از تنهایی گریه مکن» نام دارد. به گفته این خواننده و بسیاری از موزیسین‌های ایران، این آلبوم متفاوت‌ترین اثر سالار عقیلی است و ما نقل‌های چهره‌های سرشناس موسیقی درباره این مجموعه را به زودی منتشر خواهیم کرد. تفاوت بزرگ این اثر سالار عقیلی با سایر آثارش در این است که سلیقه مخاطب عام ایران در تمامی بخش‌های «از تنهایی گریه مکن» اعم از شعر، آهنگسازی و نوع خوانش خواننده لحاظ شده است. سالار عقیلی با آلبوم‌های تخصصی خود در موسیقی ایرانی علاقه‌مندان این سبک را راضی می‌کند ولی مجموعه جدید این خواننده برای مخاطبانی است که آشنایی تخصصی با موسیقی ایرانی ندارند. ما به عنوان تهیه‌کننده این مجموعه اعتقاد داریم که آلبوم جدید آقای عقیلی می‌تواند پلی به سوی آن دسته از مخاطبانی باشد که علاقه چندانی به موسیقی ایرانی ندارند. خصوصا مخاطبان کم سن و سالی که کمی از موسیقی ایرانی دور شده‌اند و اعتقاد دارند این سبک از موسیقی روز دنیا دور است، با این مجموعه ارتباط برقرار خواهند کرد.»

صادقی سپس از عوامل این مجموعه هم نام برد و اعلام کرد:« آهنگسازی این مجموعه اثری از «ابوالفضل صادقی‌نژاد» است و اشعار تمامی قطعات هم از سروده‌های «محمدرضا یار» است. تنظیم آلبوم هم بر عهده «غلامرضا صادقی» بوده است. در تنظیم کارها از ارکستراسیون روز دنیا استفاده شده و نوازندگان ارکستر سمفونیک هم در قطعات هنرنمایی کرده‌اند. مزه سازهای موسیقی ایرانی در این آلبوم هم وجود دارد و نوازندگان بزرگ این سبک در قطعات مختلف ساز زده‌اند. هرچند رنگ و بوی سازهای ایرانی خیلی پررنگ نیست اما نوای سازهای این سبک را می‌شنویم.»

ایوب صادقی در ادامه جزئیات تیزر آلبوم از تنهایی گریه مکن را اینگونه مطرح کرد:«تیزر این آلبوم آماده شده و برای اولین‌بار خود سالار عقیلی در تیزر یکی از آلبوم‌هایش حاضر شده و شاید دیگر چنین کاری هم انجام ندهد. اما او به دلیل سورپرایز مخاطبان و پیگیری همان مقوله آشتی مخاطبان با موسیقی ایرانی، خودش در تیزر آلبوم حضور پیدا کرده است. مجوزهای آلبوم هم اخذ شده و مشکلی در این زمینه وجود نداشت و از مسئولین محترم دفتر موسیقی ارشاد بابت این مساله تشکر می‌کنیم. برنامه ما برای انتشار این مجموعه در نیمه ماه اردیبهشت است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 فروردین 1395 - 15:40

دیدگاه‌ها

شنبه 7 فروردین 1395 - 05:21

عقيلي روي گزيده كاري حساس است. به نظر من هم دوتا آلبوم در يك روز براي ايشان خوب نيست. هر روز حد اكثر يك آلبوم منتشر كنند. فقط چون جمعه ها تعطيل است مي توانند بجاي آن پنج شنبه ها دوتا آلبوم منتشر كنند.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود آلبوم «از تنهایی گریه مکن» با صدای «سالار عقیلی» منتشر خواهد شد | موسیقی ما