برنامه یاد بعضی نفرات
 
پاسخ هوشنگ کامکار به جوابیه‌ی علی رهبری
بهتر است خودتان قضاوت کنید
موسیقی ما - روز گذشته، یادداشتی از «هوشنگ کامکار» - آهنگساز- درباره‌ی دلایل استعفای «علی رهبری» در سایت موسیقی ما منتشر شد. این یادداشت واکنش «علی رهبری» را در پی داشت و ایشان جوابیه‌ای به آن یادداشت نوشتند. حال آقای کامکار، بار دیگر یادداشتی را در پاسخ به این اظهارات در اختیار سایت موسیقی ما گذاشته است که در ادامه می‌خوانید:

آقای رهبری من اصولا در طول زندگی 68 ساله‌ام تمایلی به اظهارنظر درباره‌ی دیگران نداشته‌ام و آن مطلب درباره‌ی شما دومین نقدی بود که برای کسی نوشته‌ام و با توجه به اظهارات جدید شما، این آخرین جواب من در این رابطه خواهد بود، بعد از آن هر آنچه دلتان خواست بگویید؛ به خصوص اینکه آدمی جنجالی‌ هستید؛ اما از آنجا که من در این مدت نوازندگان حرفه‌ای ارکستر را دیده‌ام و با همه‌ی موسیقی‌دانان مهم کشور صحبت کرده‌ام، لازم دانستم برای خوانندگان توضیحات کوتاهی بدهم: 
  1. در یادداشتم در مورد فعالیت‌های شما گفته‌ام که با هزاران مصاحبه‌ای که در ایران داشتید، همه‌ی مردم ایران - حتی دورترین نقاط کشور- هم می‌دانند که شما در چه ارکسترهایی حضور داشته‌اید و چه نشان‌هایی را کسب کرده‌اید؛ اما متاسفانه در این جوابیه‌اتان از «کارایان» صحبت نکردید؛ ولی من در متنی که نوشتم از حضور شما در «مالاگا» گفته‌ام.
     
  2. لطفا شفاف بگویید در هنرستان به من چه درسی داده‌اید و از شما چه درس موسیقی‌ای یاد گرفته‌ام که خود به یاد ندارم؟
     
  3. شما می‌گویید رییس هنرستان بودم، قبل از انقلاب هم خیلی‌ها رییس و معاون وزیر می‌شدند.
     
  4. بفرمایید من چه آثاری را برایتان فرستادم که اجرا کنید؟ شما تنها موسیقی «آواز صلح» مرا، آن هم در سایت «موسیقی ما» شنیدید و یک اظهارنظر کردید که مدولاسیون کم دارد. ایمیل‌های شما در این رابطه که برایم فرستاده‌اید، هنوز موجود است؛ در ثانی شما آثار هر کسی که دستمزد کافی بدهد، اجرا می‌کنید که برخی از نمونه‌های آن در تلویزیون‌های خارجی و سایت‌ها پخش شده است.
     
  5. آقای رهبری اکثر موسیقی‌دانان ایران خانواده‌ی کامکارها را می‌شناسند که آیا خودخواه و خودبزرگ‌بین هستند یا نه؟ پس قاعدتا دلیل دیگری دارد که ما آثارمان را به شما ندادیم که اجرا کنید و  جهت اطلاع‌تان باید بگویم قبل از آمدن شما به ایران، ما چندین اثر خود را به رایگان به «بردیا کیارس» دادیم که در ارکستر خودش – اگر خواست- اجرا کند و نیز همین‌طور رایگان در ارکسترهای دیگر با رهبرانی دیگر. اگر «کامکارها» مثل شما بخواهند فعالیت‌هایشان را به رخ مردم بکشند، از تربیت شاگردان مختلف، انتشار موسیقی‌ها، نشر کتاب‌های مراجع موسیقی، کنسرت‌های ایران و خارج از کشور، از حوصله‌ی این بحث خارج است.
     
  6. راستی ببخشید یادم رفت که بگویم در سن 25 سالگی شما را با سفارش دیگران به اتریش «فرستادند» و بعد از سوی دیگران از شما خواسته شد به ایران بیایید. در ضمن من نمی‌دانستم شما سه سال تمام رییس استادانی چون پایور، حنانه، مسعودیه، استوار، دهلوی، شهناز، پورتراب بوده‌اید و آنها به شما احترام می‌‌گذاشتند.
     
  7. آقای رهبری «کامکارها» بیش از 45 سال است که کار موسیقی می‌کنند و در این مدت هرگز هیچ‌کس ندیده که ما اسپانسر داشته باشیم و به ما یورو یا ریال بدهند. هیچ یک از کنسرت‌های ما اسپانسر نداشته است؛ اگر در جشنواره‌ی فجر اسپانسری بوده که ما اطلاع نداریم، شما هم در آن شرکت کرده‌اید و حتی معترض بودید که چرا اجراهای کمی دارید؟
     
  8. در ارکستر «ژونس موزیکال»، من ویولون اول می‌زدم؛ شما هم رهبر بودید که یادتان هست چه آثار ساده و معمولی‌ای اجرا می‌کردید تا بتوانید تمرین رهبری کنید. البته درست است که آن زمان من، آهنگسازی کلاسیک نکرده بودم؛ اما آیا اشکالی دارد؟
     
  9. آقای رهبری من وقت نداشتم در صف خرید بلیت کنسرت شما منتظر بمانم؛ بنیاد رودکی هم از من دعوت نکرده بود تا در برخی از کنسرت‌های خالی از شنونده‌ی شما شرکت کنم.
     
  10. شورای ارکستر را شما منحل کردید و من قراردادی برای دریافت یورو یا ریال با کسی نداشتم. فقط به خاطر کمک به شما آمدم که خودتان بهتر می‌دانید.
     
  11. صحبت از «دیسیپلین» کرده‌اید، بهتر بود در کنار این همه فشاری که به نوازندگان برای اجراها می‌آوردید، در مورد دستمزد آنها هم اقدام می‌کردید نه فقط در فکر پرداخت دستمزد خود و رهبران برای هر اجرا و مخارج آمد و رفت آنها باشید. درست است که نوازندگان تحمل کردند و به خاطر بقای ارکستر زحمت کشیدند؛ ولی این موضوع به طور مدام میسر نبود؛ لطفا به دستمزد خودتان که بنیاد رودکی اعلام کرده، مراجعه کنید. من از تمام جریانات پشت پرده‌ی نوازندگان اطلاع دارم، بهتر است خودتان قضاوت کنید. من یاد آن ضرب‌المثل معروف افتادم که «بی‌مایه فتیر است.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 اسفند 1394 - 13:37

دیدگاه‌ها

سه شنبه 18 اسفند 1394 - 16:23

جناب آقای کامکار
به نظر من با این یادداشت ها شخصیت واقعیتان را به مردم شناساندید و از چشم من و احتمالا خیلی از سایر افراد افتادید!!
مشکل از فقر فرهنگی خودمان است... به گفته دکتر روحانی، مدیریت هر حوزه به خود صنف واگزار شده و حالا شاهد این باندبازی ها و غرض ورزی ها هستیم که نشان دهنده فقر فرهنگی ماست!

سه شنبه 18 اسفند 1394 - 16:33

تمومش کنین دیگه
با این غرور و تکبرتون موسیقی این مملکت رو نابود کردید...
بسه...

چهارشنبه 19 اسفند 1394 - 02:43

آقای کامکار شما خودتونو کم کم مالک موسیقی دارین میبینین، توقع دارید هر کس هر فعالیتی خواست انجام بده با تایید شما باشه، از اول انقلاب توی تمام ادوار جشنواره های موسیقی فجر از شما به یه بهانه ای تجلیل و تقدیر شده! خدا میدونه اگه یه سال یادشون بره اسم شما رو بیارن چه بلبشویی راه بندازید!

شنبه 22 اسفند 1394 - 00:53

خانواده کامکار بهترین هستن و انصافن بیشترین تاثیر رو تو موسیقی و آموزش نوزانده ها داشتن

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 12:54

درود به جناب آقای کامکار.واقعا ممنونم بابت این جواب دندان شکن.حالا آقای رهبری بیا ثابت کنند.

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 12:56

خیلی خوشحالم که امثال شما جناب کامکار تاریخ واقعی رو بر ملا میکنید.و اجازه ی تحریف به امثال آقای رهبری نمیدهید.درود بر شما

سه شنبه 25 اسفند 1394 - 12:57

درود بر شما استاد عزیز

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود بهتر است خودتان قضاوت کنید | موسیقی ما