برنامه یاد بعضی نفرات
 
این خواننده جوان در گفتگو با سایت «موسیقی ما» مطرح کرد
سهراب سپهری: اسم شناسنامه‌ای من «سهراب سپهری» است
موسیقی ما – چندی پیش تک قطعه‌ «ای عشق» از طریق «تماشاخانه» سایت «موسیقی ما» در اختیار مخاطبان قرار گرفت و کلیپ این اثر هم از تلویزیون پخش می‌شد. نکته حائز اهمیت این کار که توجه خیلی‌ها را به سمت خود جلب کرد اسم خواننده‌اش بود. قطعه ای عشق با صدای خواننده جوانی به نام «سهراب سپهری» منتشر شده بود. تشابه نام او با شاعر معروف که طرفداران بسیار زیادی دارد برایش بازخوردهای گوناگونی را به دنبال داشت. از تک قطعه جدید او استقبال شد و تا کنون بیش از 76 هزار دانلود در سایت «موسیقی ما» داشته است.

چند روز پس از انتشار قطعه ای عشق به سراغ سهراب سپهری رفتیم و او ابتدا درباره سوابق کاری خود گفت:«من از سال‌ها قبل با آهنگسازانی نظیر «حسین فاضل» و «بهزاد رواقی» کار می‌کردم و همه آثار ما در فضای سنتی بود. به مرور زمان تصمیم گرفتم این فضا را تغییر دهم و به همین کار اخیر رسیدیم که آقای «بهنام کریمی» آهنگسازی آن را انجام دادند. تا کنون آلبومی را منتشر کرده‌ام و پیش از «ای عشق» چند قطعه را به مرحله انتشار رسانده بودم. قصد دارم فعلا چند تک قطعه کار کنم و به فکر انتشار آلبوم هم هستم. اما باید با آهنگسازی همکاری کنم که کارهایش با فضای فکری من همخوانی داشته باشد.»

او درباره قطعه جدیدش و فضای آن هم به این نکات اشاره کرد:«دوست داشتم فضاهای جدید را تجربه کنم ولی قبلا فقط در فضای موسیقی سنتی مشغول فعالیت بودم. آهنگسازان آن سبک هم بسیار تعصب داشتند و البته تا یک حدی هم طبیعی بود. مدتی به آثار سبک‌های دیگر علاقه‌مند شدم و گوش می‌کردم تا از طریق دوستان با آقای کریمی آشنا شدم. ایشان باعث شدند تا برای کار در زمینه موسیقی تلفیقی جدی‌تر فکر کنم. ایشان گفتند که خواندنت در همان فضای سنتی باشد اما من در کل آهنگ، حس و حال تلفیقی را ایجاد خواهم کرد. برای اینکه فضای قطعه به دیدگاه‌های خودم نزدیکتر شود تصمیم گرفتم که در قطعه ای عشق سه‌تار هم بنوازم. از نتیجه کار راضی بودم و به آنچه که دوست داشتم نزدیک بود ولی به هرحال هنوز هم در حال تجربه اتفاقات جدید هستم.»

سپهری درباره مضمون قطعه ای عشق و کلیپ آن هم این نکات را مطرح کرد:«یک قطعه عاشقانه با آقای بهنام کریمی در پیش داریم که فکر می‌کنم اردیبهشت‌ماه منتشر شود اما من خودم یک کار وطنی دیگر هم داشته باشم. قبلا قطعه دیگری با همین مضمون خوانده بودم که در تیتراژ یک برنامه تلویزیونی پخش شد. دوست داشتم صحبت عاشقانه من با وطنم باشد. به شاعر این قطعه آقای «علیرضا حسینی» هم گفتم که دوست دارم شعر کار به گونه‌ای باشد که ابتدا با شخصی عاشقانه صحبت کنم بعد اسم وطن پیش بیاید. در روزهایی که خیلی‌ها تمایل به مهاجرت و ترک ایران دارند دوست داشتم قطعه‌ای با مضمون ملی منتشر کنم. تا کنون از همکاری با آقای کریمی و مضمون این قطعه بازخوردهای خوبی دریافت کرده‌ام و امیدوارم که بیشتر در میان مردم شنیده شود. در مورد کلیپ قطعه ای عشق هم باید بگویم که این کار را در صدا و سیما شنیدند و استقبال کردند. ساخت کلیپ این کار کاملا به سلیقه و روش تلویزیون بود و ما در ساخت آن دخیل نبودیم. یک کلیپ دیگر هم برای این کار ساخته بودیم که یک مقدار به آن چیزهایی که خودمان فکر می‌کردیم نزدیک‌تر بود اما من خودم در ساخت هر دو کلیپ دخیل نبودم.»

سوال اصلی ما از سهراب سپهری درباره تشابه نام او با شاعر معروف بود که او گفت:«اسم شناسنامه‌ای من «سهراب سپهری» است و هیچ پسوند و پیشوندی ندارم. انرژی هم که از آن شاعر بزرگ و آثارش می‌گیرم باعث می‌شود با اشتیاق بیشتری کار کنم. همچنین حس می‌کنم که دین بزرگی به سهراب سپهری دارم و اگر بتوانم چند قطعه خوب منتشر کنم، دین من نسبت به آن شاعر بزرگ ادا می‌شود. هیچ وقت به فکر سواستفاده از اسم سهراب سپهری نبودم و در هر جایی که اسم من مطرح شده دوست داشتم در جهت شناخت بیشتر ایشان باشد. حتی به فکر اجرای اشعار سهراب سپهری هم هستم و این ایده تا زمان اجرایی‌شدن راه زیادی دارد. اسم من تاثیری روی ورود به دنیای موسیقی نداشت زیرا از کودکی و پیش از شناخت سهراب سپهری، موسیقی را با سازهای مختلف آغاز کردم. ورود من به عرصه موسیقی به دلیل این تشابه اسمی نبوده و تا الان این موضوع فقط باعث شده که آثارم در ذهن مخاطبان باقی بماند. اما تا کنون کسی به خاطر اسم کمکی به من نکرده است.»

این خواننده جوان در پایان گفت:«اول از همه دوست دارم موسیقی من مخاطب خودش را داشته باشد. ضمن این تمال دارم که موسیقی سنتی خودمان را هم به گوش مخاطبان برسانم. به نظر من کارهای استاد «حسین علیزاده» هم تلفیقی است و هم آن کاری که باید را برای موسیقی سنتی انجام می‌دهد و کیفیت لازم را دارد. آهنگسازان بسیار خوبی در ژانر تلفیقی فعالیت می‌کنند و موسیقی آنها این خصوصیت را دارد که می‌تواند پیام موسیقی سنتی را انتقال دهد. دوست دارم با آهنگسازان بزرگ کار کنم تا آثارم شنیده شود و به همین دلیل عجله ندارم و می‌خواهم آثار قابل قبولی را به مخاطبان ارائه کنم.»
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اسفند 1394 - 00:39

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 03:06

عجب باحال بوووود

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 06:25

برای این خواننده جوان و خوش صدا آرزوی موفقیت میکنم. کار ای عشق بسیار زیبا و دلنشین بود. لطفا کارهای دیگر ایشان را پخش کنید.

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 17:37

جوانی + صدای گیرا و دلنشین
منتظر آثار بعدی هستیم ...

دوشنبه 24 اسفند 1394 - 20:06

مصاحبه جالبی بود و خواننده بسیار تواناست ... هنرمندان جوان داخل کشور را حمایت کنید
ممنون

چهارشنبه 26 اسفند 1394 - 18:39

علاوه بر صداتون کلامتون هم دلنشین بود برای شما ارزوی موفقیت میکنم

پنجشنبه 27 اسفند 1394 - 01:24

بسیار عالی .....مصاحبه جالبی بود ... لطفا کار بیشتری از ایشون پخش کنید

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود سهراب سپهری: اسم شناسنامه‌ای من «سهراب سپهری» است | موسیقی ما