برنامه یاد بعضی نفرات
 
در نشست خبری صبح امروز مدیر عامل برج میلاد مطرح شد؛
علیرضا شریفی: فعلا بنا بر این است که کنسرت پاپ در برج میلاد برگزار نشود
موسیقی ما – نشست خبری مدیرعامل برج میلاد ظهر امروز در سالن کنفرانس این مرکز با حضور مدیرعامل برج میلاد برگزار شد.

به گزارش «موسیقی ما»، علیرضا شریفی در ابتدای سخنان خود درباره با مرور برنامه‌هایی که در این مرکز در سال ۹۴ برگزارشده و اعلام گزارش کاری از فعالیت‌های هنری و فرهنگی در این مجموعه، از برگزاری جشنواره «نوروزگار» در نوروز ۹۵ در این مجموعه خبر داد.

او از برگزاری جشن بزرگ روز جمهوری اسلامی در تاریخ ۱۲ فروردین در این مرکز گفت و اعلام کرد قراراست این برنامه با همکاری صدا و سیما برگزار شود.

مدیرعامل برج میلاد در تشریح جزئیات برنامه‌های موسیقی جشنواره «نوروزگار» هم گفت: «تعدادی از کودکان کار را شناسایی کرده‌ایم که در سطح شهر با اجرای موسیقی خیابانی امرار معاش می‌کنند. ضمن ساماندهی آن‌ها برای اجرای موسیقی در خور شان در روزهای نوروز ۹۵ در برج میلاد، قرار است برنامه‌های ویژه‌ای را برای آن‌ها تحت عنوان «محفل‌های کوچه نواز» در روزهای جشنواره در نظر بگیریم که پیش بینی می‌کنیم استقبال جالبی از آن‌ها به عمل آید.»
درخواست های کنسرت گذاران برای نوروز
شریفی درباره جزئیات برنامه‌های موسیقی و کنسرت‌های این جشنواره نیز توضیح داد: «متاسفانه سالهای زیادی است که در ایام نوروز اجرای کنسرتهای موسیقی در تهران اتفاق نمی‌افتاد و اغلب مراکز اجرای موسیقی در پایتخت تعطیل بودند. درخواست‌هایی از سوی گروه‌های کنسرت گذار برای ۴، ۵ اجرا در این مرکز شد تا اهالی موسیقی و دوستداران موسیقی در ایام نوروز نیز بتوانند برنامه‌های مورد علاقه خود را داشته باشند.»

او درباره اجرای کودکان کار هم گفت: «قرار است قبل از اجراهای زنده گروه‌های موسیقی در جشنواره نوروزگار، محفل کوچه نواز یا‌‌ همان اجرای محیطی موسیقی توسط کودکان کار ارائه شوند تا هم نوعی حمایت عمومی از هنر این کودکان اتفاق بیفتد و هم ساماندهی این قشر در این جشنواره در بستری مناسب ارائه شود.»

مدیر عامل برج میلاد در پاسخ به سوالی مبنی بر ادامه سیاست‌های برج میلاد در ممنوعیت کنسرت‌های پاپ در سال ۹۵ در این مجموعه نیز گفت: «از بدو ورودم به این مجموعه با این سوال و نوع برخورد با گروه‌های پاپ رو به رو بودم. اگر قرار باشد در این باره صراحتا اظهار نظر کنم باید بگویم من هیچ مشکلی با موسیقی نداشته و ندارم و مخالف هیچ کدام از شاخه‌های موسیقی نیستم. اما فعلا بنا بر این است که کنسرت موسیقی پاپ در برج میلاد برگزار نشود. در برنامه ریزی‌های این مجموعه از سال آخری که آقای هوشیار مدیریت آنرا به عهده داشتند تا کنون، برخی سیاست گذاری‌ها باعث شد که موسیقی پاپ کمتر در این مجموعه اجازه برگزاری داشته باشد. با توجه به موقعیت سالن همایش‌های برج میلاد و بحث‌های اعتباری این مجموعه و درخواست‌های زیادی که برای برگزار سمینارهای بین المللی در آن است، معمولا در طول سال این سالن رزرو است و زمان و جای خالی برای برگزاری کنسرت در مجموعه سالن همایش‌های برج میلاد وجود ندارد.»

ارشاد مجوز می دهد، ما انتخاب می کنیم
شریفی درباره اجراهای سال ۹۴ هم گفت: «در سال ۹۴ هم تا جایی که امکانش بود برگزاری کنسرت‌های مختلف در این مجموعه اتفاق افتاد و در سال جدید هم ممیزی در سبک‌های مختلف موسیقی به عهده من نیست و این دفتر موسیقی وزارت ارشاد است که برای اجراهای مختلف در سالن‌های مختلف مجوز صادر می‌کند و ما نیز انتخاب می‌کنیم.»

مدیرعامل برج میلاد درباره سیاست گذاری این مجموعه برای اجراهای موسیقی در سال ۹۵ برج میلاد نیز گغت: «هنوز برای سال جدید تصمیمی گرفته نشده است که آیا اجراهای پاپ قرار هست در این سالن برگزار شوند یا خیر. ولی در کل اگر کنسرتهای رسمی پاپ در این مجموعه برگزار نمی‌شوند، در اجراهای ارگانی بسیاری پذیرای خوانندگان پاپ در طول سال گذشته بوده و هستیم که تعداد آن‌ها بسیار قابل توجه بوده است.»

شریفی درباره عدم اختصاص سالن همایش‌های برج میلاد به اجراهای پاپ جشنواره موسیقی فجر نیز گفت: «تصمیم برگزار کنندگان این جشنواره بود که اجراهای پاپ در برج میلاد برگزار نشود و این اجرا‌ها به سالن میلاد نمایشگاه بین المللی انتقال پیدا کند.»

شریفی در حالی که قطعیت کنسرت‌های «مازیار فلاحی» و گروه «دنگ شو» را در جشنواره «نوروزگار» اعلام کرد، از رایزنی برای افزوده شدن چند اجرای دیگر نیز در این جشنواره خبر داد.

تعرفه های قیمتی سال 95
او درباره تعرفه قیمتی سالن همایش‌های برج میلاد در سال جدید نیز گفت: «تعرفه مجموعه برای سال جدید هنوز مورد تصویب قرار نگرفته است ولی همه مجموعه‌ها در سال جدید افزایش تعرفه خواهند داشت. درباره سالن همایش‌ها نیز باید بگویم که بسته به خدماتی که از سوی مجموعه ارائه می‌شود و درخواست‌هایی که از سوی برگزار کندگان برنامه‌ها اعم از اتاق وی آی پی، پذیرایی، نور، ال‌ای دی و... می‌شود، رقم‌ها متفاوت است. اما تعرفه کنونی حدود ۲۵ میلیون تومان برای هر اجرای تک سانس است. به هر حال مقوله «برند بودن» این سالن نیز روی قیمت آن تاثیر داشته و دارد.»

مدیرعامل برج میلاد در انتهای بخش سوال و جواب در بخش موسیقی نیز در پاسخ به خبرنگار سایت «موسیقی ما» مبنی بر انحصار برخی تهیه کنندگان و کنسرت گذاران حوزه موسیقی در برگزاری برنامه‌ها در سالن برج میلاد نیز توضیح داد: «این موضوع را کلا رد می‌کنم. هر کسی در این باره ادعایی دارد می‌تواند به صراحت آنرا عنوان کند. من با هرگونه انحصار و فسادی در این مقوله به شدت برخورد خواهم کرد و هرگز اجازه نمی‌دهم در مجموعه من چنین اتفاقات و امتیازاتی به افراد مختلف داده شود.»

در ادامه این بحث سایر خبرنگاران حوزه موسیقی در این نشست نیز ضمن تائید انحصاری خواندن اجراهای سالن برج میلاد، از دو تهیه کننده مطرح این حوزه نام بردند که به صورت «مونوپل» اجراهای این سالن را در اختیار دارند و همین تاکید باعث شد تا شریفی بگوید: «من و مجموعه من هرگز سیاستی مبنی بر واگذاری یا اعطای انحصار برگزاری کنسرت‌ها به شخص یا شرکتی را نداشته و نخواهیم داشت. در همین سال ۹۴ هم تعداد زیادی از برنامه گذاران در این سالن برنامه‌هایی را برگزار کردند که قطعا همه شما بهتر از من در جریان آن هستید و همین موضوع پاسخ بحث مطرح شده می‌تواند باشد.»
منبع: 
اختصاصی سایت «موسیقی ما»
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 اسفند 1394 - 21:40

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود علیرضا شریفی: فعلا بنا بر این است که کنسرت پاپ در برج میلاد برگزار نشود | موسیقی ما