برنامه یاد بعضی نفرات
 
به دلیل ضیق وقت و عدم حضور تمامی شرکت‌کنندگان روی صحنه این مسرت کلاس ادامه دارد
اولین دوره مسترکلاس آواز «حامی» با حضور 100 هنرجو برگزار شد
موسیقی ما – اولین دوره مسترکلاس آواز «حامی» روز جمعه 14 اسفند در تالار «رودکی» برگزار شد. این خواننده باسابقه حدود ده روز قبل و در جریان یک نشست خبری جزئیات این مسترکلاس را اعلام کرد. در ادامه ثبت‌نام آغاز شد و این کلاس در دوره اول خود پذیرای یکصد نفر از جوانان علاقه‌مند آواز بود. طبق توضیحات حامی در نشست خبری گذشته انتظار می‌رفت که مقوله آموزش نقش پررنگ‌تری در این مسترکلاس داشته باشد. اما مقوله استعدادیابی محور اصلی این دوره یک روزه بود. البته ذکر نکات فنی و تخصصی در میان اجرای شرکت‌کنندگان با استقبال همه حاضرین مواجه می‌شد و اغلب افراد از این نکات یادداشت‌برداری هم می‌کردند.

برنامه از ساعت یازده صبح آغاز شد و حامی در این برنامه دو همراه هم داشت. «مهدی محمدی» و «ملیکا تهرانی» از خوانندگان مطرح موسیقی کلاسیک که در زمینه تدریس آواز هم فعالیت می‌کنند هم روی صحنه حضور داشتند. بخش موسیقایی برنامه هم با محوریت «رضا تاجبخش» و «رضا لمعانی» پیش می‌رفت. روند برنامه هم به این صورت بود که شرکت‌کنندگان یک به یک روی صحنه حاضر می‌شدند، قطعه‌ای که قصد اجرای آن را داشتند را به رضا تاجبخش اعلام می‌کردند. در ادامه این نوازنده مطرح پیانو نت مربوط را با رضا لمعانی هماهنگ می‌کرد و قطعه با دوئت پیانو و گیتار آغاز می‌شد. اغلب یادآوری نکات توسط حامی انجام می‌شد و حتی او در برخی مواقع برای تشریح دقیق مشکل هنرجو، بخش‌هایی از ترانه‌ای که او خوانده بود را مجددا اجرا می‌کرد. مهدی محمدی و ملیکا تهرانی هم سایر مسائل را متذکر می‌شدند. مسائلی در زمینه کنترل صدا، ویبراسیون، بهره‌گیری از تحریرها، نوع ایستادن، اکت‌های روی استیج، نوع پوشش، تغییر صدا در هنگام خواندن، کوک خواندن و هماهنگی با ریتم و ضرب‌ها از جمله مهمترین اشکالات شرکت‌کنندگان بود که توسط حامی و مهدی محمدی و ملیکا تهرانی مطرح می‌شد. البته در ادامه برنامه «بابک صحرایی» هم به تالار رودکی آمد و در جریان برگزاری مسترکلاس شرکت کرد.

 یکی از نکات حائز اهمیت این برنامه هم استقبال بسیار خوب هنرجویان شهرستانی بود. تقریبا اغلب استان‌های ایران در این مسترکلاس نماینده داشتند و در این بین جوانان شیرازی تقریبا اکثریت را در اختیار داشتند! اما این مسترکلاس و استعدادیابی حامی در روز چهارده اسفند ناتمام ماند. به دلیل اینکه 25 نفر از شرکت‌کنندگان در زمان هشت ساعته برنامه که مقرر شده بود نتوانستند کارهای خود را اجرا کنند و روی صحنه بیایند. به همین دلیل قرار است که هفته آینده این مسترکلاس ادامه پیدا کند و جزئیات بیشتر در این زمینه به زودی اعلام خواهد شد.

در ادامه می‌توانید عکس‌های «سید علیرضا حق‌شناس» از اولین دوره مسترکلاس آواز حامی را ببینید:
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 15 اسفند 1394 - 15:00

برچسب ها:

دیدگاه‌ها

شنبه 15 اسفند 1394 - 18:26

با سلام.در زمانی که موضوع این کلاس آواز مطرح شد فقط گفته شد ثبت نام به صورت بلیط فروشی انجام میگیرد اما نه در سایت شما و نه جای دیگه ای اطلاعاتی در این باره مطرح نشد.الان هم همین.اگه میشه کاملا طریقه ی ثبت نام رو اعلام کنید.متشکرم

شنبه 15 اسفند 1394 - 20:18

سلام حامی عزیز،خسته نباشید!!! فکر کنم ما شیرازی ها ثابت کردیم که چقدر دوستتون داریم اما شما تور کنستر های شهرستان رو با رشت واصفهان می خواید شروع کنید!!!

یکشنبه 16 اسفند 1394 - 14:03

ببخشید اشتباه تایپی پیامم رو اصلاح میکنم! کنسرت.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود اولین دوره مسترکلاس آواز «حامی» با حضور 100 هنرجو برگزار شد | موسیقی ما