برنامه یاد بعضی نفرات
 
اهالی موسیقی درباره شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری چه نظری دارند؟
#من_رای_می_دهم
موسیقی ما - حال و هوای این روزهای ایران خبر از یک اتفاق مهم می‌دهد؛ اتفاقی که تعیین‌کننده سرنوشت اداره کشور در سال‌های آینده است و مردم ایفاگر نقش اول این صحنه هستند. روز جمعه هفتم اسفندماه دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد. مردم ایران‌زمین به پای صندوق‌های رأی خواهند رفت تا نمایندگان خود را انتخاب کنند. اما حضور این بار مردم پای صندوق‌های رأی از جهات گوناگون با ادوار گذشته انتخابات تفاوت دارد. چرا که دولت تدبیر و امید در نیمه راه قرار دارد و وضعیت کنونی دولت بسیار حساس است. از یک سو دوران پسابرجام را در عرصه بین‌الملل سپری می‌کنیم و از سوی دیگر برای اجرای طرح‌های داخلی دولت باید مجلسی قوی در رأس امور قرار گیرد. شرایط حساس ایران در منطقه خاورمیانه هم یکی دیگر از دلایل مهم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات است و حضور همه در صحنه می‌تواند مهر سکوت بر دهان دشمنان قسم‌خورده این خاک بکوبد.
 
هنرمندان هم از این صحنه وحدت غافل نیستند و قرار است که روز جمعه هفتم اسفند شانه به شانه مردم رأی خود را به صندوق‌ها بیندازند. در این بین به سراغ برخی از اهالی موسیقی رفتیم تا دیدگاه آنها را نسبت به انتخابات جویا شویم. چهره‌هایی که در حوزه موسیقی با مشکلاتی رو‌به‌رو بوده و هستند اما فصل مشترک نظرات تمامی آنها این بود که باید حضور داشت و انتخاب کرد. حضوری مقتدر تا آینده ایران به خوبی ترسیم شود. گفتگوهای اختصاصی سایت «موسیقی ما» با اهالی موسیقی درباره انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را در ادامه می‌خوانید:
 
  • * محمد معتمدی: مهم‌ترین انتخابات صد سال اخیر ایران را پیش رو داریم
انتخابات پیش رو مهم‌ترین انتخابات صد سال اخیر ایران است. اعتقاد من این است که باید رأی داد؛ چون رأی دادن تنها وسیله‌ِ مشارکت سیاسی و دخالت در سرنوشت مردم در تمامی جوامع متمدن و حتی غیرمتمدن به حساب می‌آید. رأی دادن تنها وسیله‌ای است که مردم می‌توانند در سرنوشت سیاسی خودشان دخالت داشته باشند. من قطعاً در این انتخابات شرکت خواهم کرد؛ چون می‌خواهم اگر 10 تا 20 سال دیگر برگشتم و به گذشته‌ام نگاه کردم، از اینکه به واسطه‌ی سهل‌انگاری در انتخابات شرکت نکرده‌ام، افسوس نخورم.
 
  • مهدی یراحی: با عدم شرکت در انتخابات حق تعیین سرنوشت را از خودمان نگیریم
انتخاب من رأی دادن است. اعتقاد من در همه دوره‌ها همین بوده که هر فرد جامعه، زمانی می‌تواند مثلاً به نتیجه انتخابات معترض شود که این حق را با «عدم شركت در انتخابات» زودتر از هر كسى از خودش نگرفته باشد. زمانی می‌توانیم خود را در شكست یا پیروزى كاندیداى مورد قبولمان سهیم بدانیم یا احیاناً معترضِ به حساب نیاوردن رأیهامان شویم که رأى داده باشیم. در غیر این صورت، خودمان را هر چه منفعلانهتر از پرداختن به تصمیمى حیاتى و سرنوشتساز، محروم كردهایم! به تعبیرى دیگر،  زمانی می‌توانیم از یک حق دفاع کنیم که کسی آن را از ما بگیرد، اما اگر آن حق را پیشتر خودمان از خودمان سلب كرده باشیم، چه؟!
 
  • * خشایار اعتمادی: این تفکر که حضور ما تأثیری ندارد، مخرب و دشمنانه است
ما در جامعه خودمان نقدهای زیادی می‌شنویم. اما زمانی این حق نقد برای اشخاص وجود دارد که تصمیم‌گیری کرده و دخالتی در انتخاب‌های کشور داشته باشند. فردی که دخالتی در هیچ کار نمی‌کند و در هیچ جریانی حضور مثبت یا منفی ندارد و خاکستری است، حق نقد ندارد. افراد با حضور خود می‌توانند سرنوشت‌شان را انتخاب کنند و اگر آن چیزی که می‌خواستند حاصل نشد، آن زمان می‌توانند نقد یا اعتراضی داشته باشند. سرنوشت یک مردم را خودشان تعیین می‌کنند و این ذهنیت که حضور ما چه تأثیر ی دارد، یک تفکر بسیار مخرب و دشمنانه است.

این‌گونه نیست که رأی افراد در سرنوشت خودشان و کشور بی‌تأثیر باشد و امیدوارم این نگاه مخرب، کم‌رنگ شود. امیدوارم مردم حضور حداکثری در این روز داشته باشند. من فکر می‌کنم اگر اصحاب فرهنگ و هنر هم حضور پررنگ‌تری داشته باشند، بعداً می‌توانند انتقادات خود را مطرح کنند. اینکه ما صرفاً بگوییم که چرا کنسرت‌ها لغو می‌شود یا سینما با مشکلاتی مواجه است، فایده‌ای ندارد. رأی دهید و انتخاب کنید و نتیجه آن را در زندگی روزمره خود ببینید. ما در حال حاضر دو چالش بزرگ داریم که روی همه حوزه‌های کشور تأثیر گذار است. اول بحث اقتصاد مملکت است که روی فرهنگ و هنر هم تأثیر دارد و یکی هم بحث حقوق شهروندی است که دولت روی آن تأکید دارد. خصوصاً پس از تصویب برجام، کشور به سمت چشم‌اندازهای اقتصادی در عرصه بین‌الملل حرکت می‌کند. این حرکت به سیاست‌گذاری قوی داخلی بستگی دارد و این سیاست‌گذاری هم در نوع انتخاب مردم تأثیر دارد. در مقوله حقوق شهروندی هم همین است. اصحاب فرهنگ و هنر و سایر اقشار جامعه هم نسبت به این موضوع دیدگاه‌های مختلفی دارند و من فکر می‌کنم مردم می‌توانند خواسته‌هایی که از کاندیداها دارند را مطرح کنند.
 
  • * حامی: چه بهتر که گروهی در رأس کار قرار بگیرند که بیشتر به فکر مردم و اهالی هنر هستند
اگر قرار باشد انتخابات روی فرهنگ مردم تأثیرگذار باشد که مسلماً هم تأثیر دارد، چه بهتر که گروهی در رأس کار قرار بگیرند که بیشتر به فکر مردم و از جمله اهالی هنر هستند. یکی از اهالی هنر هم من هستم و مسلماً وقتی گروهی که بیشتر با فرهنگ و موسیقی و سینما آشنا باشند وارد مجلس بشوند، برای من هم امتیاز مثبت بیشتری است. آرزو می‌کنم مردم با شرکت در انتخابات و انتخاب درست، یک برگ از تاریخ را رقم بزنند که نفع‌اش به هنرمندان‌شان هم برسد.
 
  • * پویا سرایی: در سرنوشت جامعه خودمان مشارکت کنیم
زندگی بشر قرنها است بر مبنای تعاملات اجتماعی سامان پذیرفته است. بدون مفهوم اجتماع، زندگی تقریباً ناممکن است. اجتماع نیز لاجرم با مدیریت عجین است. درست در این نقطه، انتخاب مهم می‌گردد؛ چرا که تنها مدیریت اصلح، سعادت جامعه را رقم خواهد زد. هرگونه عدول و انفعال، نادیده گرفتن صلاح زندگی بشر و نابود کردن خود است. در جامعه امروز ایران که همچنان مقوله‌هایی مانند موسیقی غیرمصرفی، فرهنگ و تحقیق در علم و هنر کم‌فروغ است، عدم مشارکت در انتخابات نتیجه‌ای جز کم‌سو شدن همین کورسو نخواهد داشت. جریان اصلاح‌طلبی در اجتماع معاصر ایران، ثابت کرده که دغدغه‌هایی از این جنس دارد. تأمل کنیم؛ مشارکت کنیم و صلاح جامعه خودمان را خودمان بخواهیم.
 
  • * حمید عسکری: عدم شرکت در انتخابات، دندان برخی دشمنان ما در منطقه را نمایان خواهد کرد
درست است که اعتراضاتی وجود دارد مبنی بر اینکه عده‌ای رد صلاحیت شده‌اند و خیلی‌ها اعتقاد دارند که این مسأله به حق نبوده؛ اما با همه این اوصاف رئیس‌جمهوری که همه به ایشان رأی داده‌اند در حال حاضر رئیس‌جمهور محبوب کشور است و در محبوبیت آقای «روحانی» شک نداریم. رئیس‌جمهور خواسته که مردم در انتخابات شرکت کنند و به نظر من حضور مردم در انتخابات به صلاح کشور است. زیرا بی‌تفاوت بودن هیچ خاصیتی برای کشور ندارد. من حتی با نمایندگانی که در مجلس رأی ممتنع دارند هم مخالف‌ام و این موضع هیچ فایده‌ای برای کشور ندارد. گزینه‌های موجود مثل یک رستوران است که از منوی آن با ده غذا، شش غذا به اتمام رسیده است. اما بدن شما نیاز دارد که از بین آن چهار غذا یک مورد را انتخاب کنید. کشور ما نیاز به مجلس دارد و مردم باید در انتخابات شرکت کنند و از بین کاندیداهایی که وجود دارند، انتخاب کنند. در بین گزینه‌های موجود افرادی هستند که بیشتر با آنها موافق‌ایم. به نظر من خوب است مردم در انتخابات شرکت کنند، زیرا عدم شرکت در انتخابات دندان برخی دشمنان ما در منطقه را نمایان خواهد کرد. به خاطر شرایط ایران در منطقه، باید همه مشارکت داشته باشند. به هرحال نوع انتخاب مردم در فرهنگ و هنر تأثیر دارد ولی مثلاً مقوله کنسرت‌ها یک مورد کلان در کشور محسوب نمی‌شود. اما تأثیر حضور در انتخابات باعث می‌شود که یکپارچگی کشور ما به دنیا ثابت شود. حضور در انتخابات بیشتر برای حفظ اتحاد و همبستگی است. در ایران و همه کشورها مشکلات زیادی وجود دارد و مقوله وحدت از دیدگاه من مهم‌تر است. اما اگر نماینده‌های شایسته به مجلس راه پیدا کنند، قطعاً شرایط در همه بخش‌‌ها و خصوصاً فرهنگ و موسیقی بهتر خواهد شد.
 
  • * نیلوفر لاری‌پور: همیشه حضور بهتر از عدم حضور است
فکر می‌کنم نباید برای شرکت در انتخابات، یک حوزه جزئی را در نظر بگیریم. شرکت در انتخابات یک کلیت است که کنار هم بودن ما را ثابت می‌کند. حضور به هر شکل در انتخابات مثبت است. ما نتیجه بودن و نبودن خودمان در سال‌های قبل را دیده‌ایم و به نظر من مرور همان مسائل باعث می‌شود که هیچ شک و تردیدی برای شرکت در انتخابات نداشته باشیم. طبیعتاً باید به کسانی رأی دهیم که موجه‌تر هستند و نباید کسانی را انتخاب کنیم که حضور آنها در مجلس نه‌تنها راه‌گشا نیست، بلکه سد محکمی را جلوی افراد و خصوصاً هنرمندان می‌سازد. همیشه حضور بهتر از عدم حضور است.

ما درباره دو اتفاق صحبت می‌کنیم که بدترین آن این است که هیچ اتفاقی رخ ندهد. نبودن ما قطعاً باعث می‌شود که هیچ اتفاقی رخ ندهد. بودن ما حتی اگر با شک و تردید باشد، باز هم امیدی برای بهبود اوضاع به دنبال دارد. ما هنوز انتخابات سال 92 و شور و حالی که در آن زمان داشتیم را فراموش نکرده‌ایم. پس از انتخابات 92 هم توافق برجام و خوشحالی‌ها و اتفاقات مثبت آن را داشتیم و باید نتایج مثبت آن را در آینده ببینیم.

همه این نتایج خوب به دلیل حضور ما در انتخابات 92 بود وگرنه اکنون همانند هشت سال گذشته مشغول دوره کردن همان اتفاقات بودیم و در بهترین حالت، جوک می‌ساختیم و می‌خندیدیم! اکنون زمانی است که مردم می‌توانند به خودشان اعتماد داشته باشند و فکر کنند با حضورشان می‌توانند قدم مثبتی بردارند. هر یک نفر آنها صددرصد نقش دارد. این‌گونه نیست که مردم بگویند یک رأی چه تأثیری دارد یا آرا از قبل مشخص شده است. انتخابات‌هایی نظیر سال 76 یا 92 ثابت کرده که حضور مردم خیلی‌ وقت‌ها توانسته نتیجه پیش‌بینی شده را خیلی راحت تغییر دهد.
 
  • * علی بحرینی: کسانی باید به مجلس بروند که با دولت همسو باشند
حضور مردم در انتخابات صددرصد تأثیرگذار است. من اعتقاد دارم کسانی باید به مجلس بروند که با دولت همسو باشند و دولت را درک کنند. قراری که ما در سال92 با آقای «حسن روحانی» گذاشتیم، به مدت چهار سال بود. دو سال و نیم از مدت شامل مجلس قبل بود و امیدوارم شرایطی فراهم شود تا در این یک سال و نیم باقی‌مانده، میان دولت و مجلس تنشی وجود نداشته باشد. به این ترتیب کار دولت هم راحت می‌شود. یک قانون نانوشته در اکثر کشورها وجود دارد که مردم همه کار می‌توانند انجام دهند، جز کاری که قانون، انجام آن را درست ندانسته است. اما دولت‌ها هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند، جز کارهایی که در قانون ذکر شده است.

زمانی که مجلس قانون‌گذار همسو و همراه با دولت باشد، قاعدتاً دست دولت برای انجام کارهای زیادی باز می‌شود. مردم ما به دلیل روزمرگی‌ها، سوءمدیریت‌ها، فشارها و تبلیغات سوء برخی مسائل را فراموش کرده‌اند. در این دو سال و نیم که دولت آقای روحانی در رأس کار قرار گرفته، شرایط ما بهتر شده است. متأسفانه جایگاه سه سال قبل کشور در جامعه جهانی و انبوهی از خرافه‌پرستی و دروغ‌ها را از یاد برده‌ایم. به نظر من جا دارد که به شکرانه همین برجام تا پایان دوره اول چهارساله آقای روحانی با ایشان همسو باشیم و امیدوارم مجلس آینده هم اصطکاکی با دولت نداشته باشد.
 
  • * نیما علامه: شرکت در انتخابات اگر با مطالعه باشد، پشیمانی به بار نمی‌آورد
حتی یک رأی هم می‌تواند تعیین‌کننده سرنوشت چندین ساله یک کشور باشد. می‌تواند روی مسائل اقتصادی، حقوق بشر و حتی امنیت کشور تأثیر بگذارد. مردم اگر درباره اشخاصی که می‌خواهند به آنها رأی دهند مطالعه داشته باشند، قطعاً می‌توانند با یک انتخاب خوب، اتفاقات بهتری را رقم بزنند. متأسفانه برخی می‌گویند که رأی بدهیم تا صفحه شناسنامه ما پر شود؛ اما به نظر من شرکت در انتخابات اگر با مطالعه باشد، پشیمانی برای مردم به بار نمی‌آورد. رأی هرکدام از افراد در زندگی خودشان تأثیر دارد. می‌تواند زندگی آنها را سخت‌تر کند یا اینکه می‌تواند شرایط را برای آنها آسان‌تر کند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : پنجشنبه 6 اسفند 1394 - 03:28

دیدگاه‌ها

جمعه 7 اسفند 1394 - 00:32

فقط همینقدر میگم که با استفاده از هنرمندها و مخاطب های میلیونیشون می خواید رو انتخابات مانور بدید ، هر خواننده نظر شخصیشه و نیازی نبود ازش خبر بسازید و یک سایت اختصاصی موسیقی رو با سیاست مخلوط کنید!
کاش میشد آزادانه تر بگم ولی حیف یا تایید نمی کنید یا آخرش رد آیپی مون رو میزنن کارمون از ناکجا در میاد!

جمعه 7 اسفند 1394 - 11:42
ايمان

چه اشكالي داره ؟؟

تو همه جاي دنيا چنين امري مرسومه

مگه بده ادم براي مملكت خودش ارزش قايل باشه ؟؟

151.245.67.112
جمعه 7 اسفند 1394 - 02:34

چرانظر مخالفین شرکت درانتخابات را نمی زارید

جمعه 7 اسفند 1394 - 02:34

این فکر که با رای ندادن اعتراض خودمون را نشون بدیم دیگه ازرونق افتاده ، در این دوران مهم وسرنوشت ساز پس از برجام و حتی در شرایط عادی دیگه ، بجای رای ندادن ، بگردیم ، تحقیق کنیم ویا از بررسیهای کسانی که به انها اعتمادداریم استفاده کرده و فردی را که شایسته این کرسی هست انتخاب کنیم . یادمون باشه درهر صورت انتخابات برگذار میشه وافراد مورد نیاز این دو مجلس انتخاب ووارد میشوند . پس بیایید بارای دادن خودمون افراد موردنظرمون را راهی هردومجلس کنیم .

جمعه 7 اسفند 1394 - 02:34

منم رای میدم

جمعه 7 اسفند 1394 - 10:39

کسایی که رای نمیدن، پس هیچ حقی ندارن که بگن چرا اوضاع اینجوریه ؟ این چیه ؟ و از این شکایت ها . چون هیچ کاری واسه مملکتشون نمی کنن. شما واسه مملکتتون چه کار کردین؟ انتظار دارن بشینن لم بدن و همه چیز واسه خودش درست شه.
ضمنا هر کسی که رای میده لزوما اوضاع رو مناسب نمیدونه ولی باید برای جلوگیری از بدتر شدن هم که شده رای بدیم. ضمنا به قول رضا کیانیان ، اگه رای ما تاثیر نداشت، چرا این همه رد صلاحیت پس؟

جمعه 7 اسفند 1394 - 11:24

به حق علی مجلس ششم تکرار نخواهد شد

جمعه 7 اسفند 1394 - 13:47

نیازی به اهالی موسیقی نیست که نظر بدن همین که رهبر عزیزمون گفتن با جون و دل شرکت کردیم/ فداییه رهبرم

جمعه 7 اسفند 1394 - 20:12
رضا شفیعی

والا به خدا
قبل رییس جمهور رهبر عزیزم گفته بود شرکت کنیم.والسلام.

46.224.156.176
جمعه 7 اسفند 1394 - 21:00

من رای دادم

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود #من_رای_می_دهم | موسیقی ما