برنامه یاد بعضی نفرات
 
امیر دارابی کنسرت شهرداد روحانی را آغاز کرد
باغ ایرانی شهرداد
موسیقی ما - در ششمین شب سی و یکمین جشنواره بین المللي موسيقي فجر، برج میلاد تهران میزبان کنسرت شهرداد روحانی و اركستر سازهای زهی به روی صحنه رفت. در این اجرا استاد مصطفی کمال پورتراب، فرهاد فخرالدینی و سهراب کاشف به عنوان مهمان حضور داشتند و «امیر دارابی» به عنوان استعداد جوان در نوازندگی پیانو، پیش از‌ آغاز کنسرت نواخت.
 
 به گزارش سایت موسیقی ما، به نقل از روابط عمومی سی‌ویکمین جشنواره‌ی موسیقی فجر، پس از اجرای «امیر دارابی»، شهرداد روحانی به همراه ارکستر سازهای زهی برای اجرای برخی از قطعات خود روی صحنه آمد. قطعاتی چون جشن دهقان، اسب ایرانی، سفری کوتاه، سایه چمن، قطره های باران،مجنون، باغ ایرانی، سیمای جان و کردی روی نت سل که پیش از این نیز توسط او در ایران اجرا شده بود. پیش از اجرای «باغ ایرانی» روحانی درباره این قطعه گفت: «در دنیا هیچ موجودی عزیز تر از پدر و مادر نیست. پدر من رضا روحانی معلم ویولن من بودند و تابستان ها که هنرستان موسیقی تعطیل بود به من موسیقی و نواختن ویولن ایرانی درس می‌دادند. من این قطعه را به یاد پدرم ساخته‌ام.»
 
او در ادامه با اشاره به اینکه در ایران سولیست‌های جوان و  استعداد های خوبی داریم، «میلاد عالمی» را به عنوان سولیست «باغ ایرانی» معرفی کرد.
 
در بخش دوم این اجرا از سی و یکمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر، «شهرداد روحانی» قطعه‌ای از ساخته‌های «مصطفی کمال‌پورتراب» را با عنوان «کاپریس ایرانی» اجرا کرد و پس از آن در سخنانی به قدردانی از او پرداخت. علاوه بر این روحانی با تاکید دوباره بر وجود سولیست‌های خوب ایرانی در کشورمان، گفت: «ما احتیاج نداریم که از سولیست‌های غیر ایرانی در اركسترهایمان استفاده کنیم. یکی دیگر از سولیست های جوانی که می خواهم به شما معرفی کنم آرین قیطاسی است که سولوی ابوا موسیقی فیلم ماموریت ساخته انیو موریکونه را اجرا می کند.»
 
از دیگر قطعاتی که این ارکستر اجرا کرد، موسیقی فیلم «روانی» اثر برنارد هرمان بود. این آهنگساز انگلیسی که بیشتر به دلیل همکاری‌هایش با آلفرد هیچکاک شناخته شده است،این اثر را در سال 1960 میلادی ساخت. روحانی پیش از اجرای آخرین قطعه از این کنسرت گفت: «به دلیل شلوغی برنامه‌ها ما زمان زیادی برای تمرین نداشتیم و این برنامه را با کمترین زمانی که داشتیم روی صحنه بردیم. تجسم کنید که این 14 قطعه جدید را ما تنها در 4 روز تمرین کردیم. بنابراین، این نوازنده ها سرمایه های خوب کشورمان هستند.»
 
 او دو قطعه «قطره‌های باران» و «کردی روی نت سل» را به عنوان بیز اجرا کرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 بهمن 1394 - 13:08

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود باغ ایرانی شهرداد | موسیقی ما