برنامه یاد بعضی نفرات
 
اختصاصی «موسیقی ما»؛ گفتاری از «هوشنگ کامکار» درباره اجرای شب گذشته ارکستر «فیلارمونیک کردستان»
کاش پدرم زنده بود و این افتخار را می‌دید
[ هوشنگ کامکار - سرپرست گروه کامکار ]

درباره اجرای شب گذشته «ارکستر فیلارمونیک کردستان» باید بگویم که من در خواب هم فکر نمی‌کردم که ارکستری به این خوبی در شهر سنندج وجود داشته باشد؛ ارکستری که نسبت به امکاناتی که در اختیار دارد، بسیار خوب و قوی ظاهر شد و کارهای جالبی در قالب موسیقی کلاسیک و تنظیم آهنگ‌های کردی انجام دادند که برای من بسیار جذاب و دلچسب بودند.
 
حقیقتاً از اجرای دیشب متأثر شدم و چندباری نزدیک بود اشک شوق بریزم؛ چراکه با آن امکانات کم، راه انداختن چنین ارکستری -برای شخص من که کردزبان هستم- افتخار بزرگی است. علاوه بر آن، جوان‌هایی در ارکستر حضور داشتند که تعجب همگان را برانگیختند. دختر و پسرهای 13، 14 ساله‌ای که واقعاً موسیقی می‌نواختند، نه اینکه فقط جنبه نمایشی داشته باشند. حتی چند نفر از آنها در انتهای کار به صورت سولو نواختند که برایم بسیار تعجب‌برانگیز بود.
 
مهدی احمدی به عنوان رهبر ارکستر کارش را به خوبی انجام داد. به‌هرحال ایشان تحصیل‌کرده موسیقی است و در دانشگاه مدتی هم نزد خود من تعلیم دیده. همه‌چیز را باید به صورت نسبی سنجید و در نتیجه، می‌توان گفت مهدی احمدی نسبت به امکانات، ارکستر را بسیار خوب رهبری کرد.
 
اگر دولت از چنین هنرمندان و گروه‌هایی حمایت کند، پیشرفتی چشمگیرتر از این خواهند داشت؛ چراکه می‌دانم مردم کردستان علاقه زیادی به هنر -خصوصاً هنر موسیقی- دارند و در این صورت، می‌توانند پیشرفت شایانی داشته باشند. مخصوصاً اینکه در انتهای کار اعلام کردند این ارکستر در آینده قرار است با «کنسراتوار روسیه» همکاری داشته باشد و اگر این اتفاق رخ دهد، می‌توان روزهای درخشانی را برای موسیقی کردستان پیش‌بینی کرد؛ هرچند که به واقعیت پیوستن چنین رویایی، تنها با حمایت معنوی و مالی دولت محقق خواهد شد و امیدوارم ارگان‌های دولتی -که داعیه حمایت از هنر دارند- در عمل نیز آن را محقق کنند.
 
این اجرا از جهت دیگری هم برایم زیبا و دلنشین بود. شب گذشته به یاد پدرم افتاده بودم و فکر می‌کردم کاش او که بنیان هنر موسیقی را در کردستان بنا گذاشت، الان زنده بود و می‌دید که در زادگاه‌اش، ارکستری با چنین ویژگی‌هایی روی صحنه تالار رودکی است و برای مردم تهران برنامه اجرا می‌کند.
 
به هر ترتیب، باعث افتخار منِ کردزبان است که چنین ارکستری در کردستان وجود دارد. امیدوارم بتوانند روزبه‌روز دانش خود را ارتقاء دهند، نوازنده‌‌ها حرفه‌ای‌تر شوند و موفقیت‌های بیشتری را برای آن خطه گهرخیز کسب کنند.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 بهمن 1394 - 17:00

دیدگاه‌ها

سه شنبه 27 بهمن 1394 - 09:31

افتخار ما ایرانی ها و ایران زمین هستید ، ارادتمند

سه شنبه 27 بهمن 1394 - 09:31

استاتید کامکار بزرگان و پایه ریزان موسیقی معاصر کردی هستند.... تکرار نشدنی. حضور و حمایت این بزرگان نشان دهنده توجه انان به پیشرفت موسیقی زادگاه پدریشان است. قدردانشان هستیم. ان شا،الله همیشه سلامت و شاد باشند این بزرگان.

سه شنبه 27 بهمن 1394 - 09:31

ایشالا خدا عمر با عزت و طولانی به شما و تمام اساتید دلسوز و زحمت کش برای جامعه موسیقی بده

سه شنبه 27 بهمن 1394 - 12:19

قربان خودتان و پدر مرحومتان استاد عزیز . مانا باشید و سلامت .
ارادت فراوان

چهارشنبه 28 بهمن 1394 - 11:19

خیلی اجرای موسیقی کردی در تالار رودکی عالی بود بخصوص قسمت دوم ارکستر فیلارمونیک کهموسیقی محلی کردی با صدای خوانندگانی بود که بیاد استاد سید علی اصغر کردستانی افتادیم و اشک میریخیم . صدها مرحبا بر کردستان و کردستانیها و اقای احمدی رهبر ارکستر و خانواده کامکارها.

پنجشنبه 30 اردیبهشت 1395 - 20:53

باعث افتخار است که چنینگروه موسیقی در استانی است به نام کردستان،استانی که خاکش هنر مند خیز است.

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود کاش پدرم زنده بود و این افتخار را می‌دید | موسیقی ما