برنامه یاد بعضی نفرات
 
کنسرت گروه ماکان اشگواری در ارسباران برگزار شد
ساده اما حرفه‌ای
موسیقی ما -  ماکان اشگواری و امیر صارمی در دومین روز از اجراهای تلفیقی جشنوار موسیقی فجر روی صحنه رفتند. اجرای دوئت گیتار و آواز رأس ساعت 21 شروع شد و حدود یک ساعت ادامه داشت. دوئت ماکان اشگواری و امیر صارمی مدتی است اجراهای موفقی را پشت سر می‌گذارد و این بار با استقبال مخاطبان در جشنواره فجر روبه‌رو شد. قطعات این اجرا حاصل بداهه‌پردازی‌های دو دوست است که با گذشت زمان شکل کامل‌تری به خود گرفته است.

ماکان اشگواری از معدود خواننده‌های سبک جز در ایران است و حالا این توانایی را با شعرهای فارسی پیوند زده است. اشگواری پیش از این توانایی خود در چنین سبکی را با گروه «نایما» وآلبومی تحت عنوان «ساحل تهران» نشان داده است.

در این کنسرت 9 قطعه اجرا شد که بر اساس اعلام ماکان اشگواری، قرار است تعدادی از آنها در آلبومی با نام «دور» منتشر شود. قطعه‌ای بی‌کلام به همین نام برای شروع کنسرت انتخاب شده بود. تِم اصلی این آهنگ براساس یک ملودی «بختیاری» است و حال و هوای محلی دارد. اشگواری که تعلق خاطر زیادی به موسیقی جنوب ایران دارد، دو قطعه روی شعرهای «ابراهیم منصفی» (رامی) اجرا کرد. البته قطعه «نهنگ» با شعری از ابراهیم منصفی و بر اساس آهنگی با نام تانگوی آزادی از «لیبرتی زولا» اجرا شد.

در میانه‌های برنامه اشگواری از «امیر بهاری» تشکر کرد و گفت: «برگزار شدن چنین اجراهایی بر اساس ایده و اهتمام امیر بهاری است.» او همچنین از مردم خواست: «بعد از تمام شدن اجرا جایی به ما بدهید تا بنشینیم و اجرای گروه «کامنت» را ببینم.»

از دیگر قطعات اجرا شده در این برنامه می‌توان به «هوس است» (با شعری از حافظ)،
«همیشه»، «کنارم باش» و «ها کن» اشاره کرد. اجرای این کنسرت به دلیل کم بودن سازها با مشکلاتی که گروه‌های دیگر در زمینه صدا دارند، روبه‌رو نشد.

نکته‌ای که این اجرا را از دیگر کنسرت‌های تلفیقی متمایز می‌کند، حال و هوای آرام و عاشقانه آن است. ماکان اشگواری به دلیل سابقه و فعالیت‌هایی که در زمینه تئاتر دارد، به راحتی حس را به وسلیه بدنش هم انتقال می‌دهد. او در واقع یک آرتیست با امضای خاص است که به راحتی مخاطب را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : یکشنبه 25 بهمن 1394 - 14:06

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود ساده اما حرفه‌ای | موسیقی ما