برنامه یاد بعضی نفرات
 
سالار عقیلی به همراه گروه وزیری بار دیگر قطعات ملی- میهنی خواند
وطن ای هستی من ...
موسیقی ما - کنسرت گروه «وزیری» بیست و سوم بهمن‌ماه با سرپرستی «کیوان ساکت» در تالار وحدت در حالی روی صحنه رفت که «سالار عقیلی» بار دیگر قطعات ملی- میهنی چون وطن، قطعه‌ ایران جوان،‌ ای ایران و باران را به اجرا درآورد.

به گزارش سایت موسیقی ما به نقل از روابط عمومی سی‌ویکمین اولین قطعهٔ بخش اول این برنامه «موج» نام داشت که آهنگی بی‌کلام بود و از تنظیمات معروف به موسیقی گل‌هایی در آن استفاده شده بود، رنگ‌آمیزی فضای ملودیک ایجاد شده در این اثر با تار ایجاد شد؛ با پایان یافتن این قطعه و تشویق تماشاگران حاضران در سالن، «کیوان ساکت»، خوانندهٔ گروهش – سالار عقیلی- را به روی صحنه دعوت کرد. «ابر می‌بارد» با شعری از امیرخسرو دهلوی اولین قطعه‌ای بود که سالار عیقلی به عنوان خواننده در آن حضور داشت. او در بخش‌های مختلفی از این قطعه، گسترهٔ صدایی خود را نشان داد. در ادامه ساز و آوازی با تار ساکت و آواز عقیلی اجرا شد. «بهنام ابوالقاسم» نیز به عنوان نوازندهٔ پیانو این قطعه را همراهی می‌کرد. در این بخش بار دیگر «سالار عقیلی» در گام‌های بالا صدای خود را به رخ تماشاگران کشاند. در بخش بعدی قطعه‌ای با تم موسیقی شمال ایران ارایه شد و پس از آن شعری از «مولانا» با مطلعِ «ای قوم به حج رفته» توسط عقیلی اجرا شد. خواننده در این بخش سعی در ارایهٔ توانایی‌های خود در بم‌خوانی داشت و وزن و ملودی روی شعر مولانا ظرایف کلامی در شعر او را بیش از پیش نمایان می‌کرد.

در ادامه و به صورت ناگهانی، «احسان عبدی‌پور» نوازندهٔ جوان سرنا وارد صحنه شد که مورد تشویق فراوان حضار قرار گرفت. «امید عبدی‌پور» با دهل و مردم با تشویق‌هایشان اجرای قطعه‌ای با بن‌مایهٔ موسیقی لرستان را حال و هوایی ویژه دادند.

در ادامه «ساکت» با تکنوازی تار، به شکل‌گیری سیر ملودیک قطعه کمک کرد. بازگشت به رپرتوار موسیقی ردیفی و آواز عقیلی بر روی دوبیتی «ابر آمد و زار بر سر سبزه گریست» از خیام مقدمهٔ اجرای قطعهٔ بعد بود که نوروز ۷۵ نام داشت. این قطغه بر روی شعری از مرحوم فریدون مشیری به مرحله‌ی اجرا درآمد.

 «راز مهتاب» قطعه‌ای بی‌کلام برای سه‌تار و ارکس‌تر بود که مقدمهٔ اجرای بخش دوم به حساب می‌آمد. صدای شفاف مضراب‌های ساکت در «دشتی» بخشی از تکنوازی او در میانهٔ این قطعهٔ بی‌کلام را شامل می‌شد. با پایان یافتن قطغهٔ راز مهتاب، ‌ساکت دوباره به دنبال عقیلی رفت و او را به روی صحنه دعوت کرد. پس از آن «سالار عقیلی» و «ژاله صادقیان» به همراه ساکت به روی صحنه آمدند. صادقیان در مقام گوینده بخشی از اشعار مرحوم «فریدون مشیری» پیش از خواندن عقیلی دکلمه کرد، در ادامهٔ «کیوان ساکت» درباره این قطعه سخن گفت. در ادامه «سالار عقیلی» با همراهی ساز کمانچه ساز و آواز کوتاهی را اجرا کرد.

پس از ان نوبت به اجرای قطعه کوچه رسید و در این بخش عقیلی بخشی از قطعات ملی- میهنی خود را چون قطعات وطن، قطعه‌ی ایران جوان، سرود‌ای ایران، باران اجرا شد و در ادامه و با تشویق تماشاگران نوروز ۹۴ با شعری از محمد تقی ساکت اجرا شد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 24 بهمن 1394 - 08:52

دیدگاه‌ها

شنبه 24 بهمن 1394 - 11:20

موسیقی ما از استادشجریان و استاد علیزاده واستاد لطفی به عقیلی وکیوان ساکت رسیده است افسوس

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود وطن ای هستی من ... | موسیقی ما