برنامه یاد بعضی نفرات
 
حضور دو تن از نسل اولی‌های موسیقی راک، در تمرین گروه «دگردیس» برای جشنواره موسیقی فجر
فرشاد رمضانی: انگار پدری برای حمایت از فرزند آمده است
موسیقی ما - در فاصله ده روز مانده به اجرای گروه «دگردیس» در سی‌ویکمین دوره از جشنواره موسیقی فجر، دو تن از پیشگامان موسیقی راک، به تمرین این گروه در موسسه «سرنا» رفتند.
 
بهمن سلماسی و عین‌الله کیوان‌شکوه، باسیست و درامر باسابقه‌ای که پیش از انقلاب در گروه «اسکورپیو» ساز می‌زدند و جزو نسل اولی‌های موسیقی راک ایران بودند، در یکی از آخرین تمرینات این گروه به خوانندگی فرشاد رمضانی حاضر شدند. گروه «دگردیس» قرار است در این کنسرت گزیده‌ای از آلبوم‌های «شیدایی درون 1 و 2» را برای اولین‌بار روی صحنه اجرا کند؛ آلبومی با آهنگسازی کاوه یغمایی و بصیر فقیه‌نصیری که بعد از ده سال بالاخره توانست در دولت جدید مجوز بگیرد و با تلاش‌های فرشاد رمضانی بدون اینکه دستخوش تغییر شود و از زیر تیغ ممیزی بگذرد، خرداد سال 92 منتشر شود.
 
فرشاد رمضانی که باسابقه‌ها او را از نوازندگی‌اش روی استیج در دهه هفتاد و حضور در گروه «کاوه یغمایی» می‌شناسند و می‌گویند او اولین کسی است که پس از انقلاب با گیتار باس روی استیج رفته، درباره حضور این دو نسل اولی موسیقی راک در تمرین گروه به «موسیقی ما» می‌گوید: «از قدیم با هر دوی این عزیزان دوستی داشته‌ام اما به ذهن خودم نرسیده بود که از آنها برای حضور در تمرین گروه دعوت کنم و در واقع این لطف امید هاشم‌لو بود که از آنها برای حضور در تمرین گروه ما دعوت کرد. هر دوی این هنرمندان عضو گروهی بودند که پیش از انقلاب با نام «اسکورپیو» فعالیت می‌کرد. بهمن سلماسی باسیست و خواننده گروه و عین‌الله کیوان‌شکوه هم درامر گروه بود. اینکه دو تن از نسل اولی‌های موسیقی راک ایران در تمرین گروه ما حاضر شدند، احساس بسیار خوبی برای من بود؛ چراکه آنها با خودشان انرژی و موج بسیار مثبتی آوردند و برایم مثل حسی بود که انگار یک پدر بخواهد از فرزندش حمایت کند.»
 
این نوازنده گیتار باس درباره اجرای آلبوم «شیدایی درون» روی صحنه می‌گوید: «تا به حال هیچ اجرای صحنه‌ای نداشتیم و اولین‌بار است که «دگردیس» در قالب جشنواره موسیقی فجر، در بخش موسیقی راک و تلفیقی روی استیج می‌رود. گروه‌هایی که در این بخش از جشنواره حضور دارند، در واقع گروه‌هایی هستند که کار خاص انجام می‌دهند و با توجه به شرایط موجود در فرهنگ شنیداری ایران، گروه‌هایی هستند که به قول تهیه‌کنندگان بازاری، اصطلاحاً بفروش نیستند. اینکه قرار است اولین اجرای صحنه‌ای «دگردیس» را به دعوت خود جشنواره روی استیج ببرم، برایم حس بسیار خوب و جالبی دارد. به هر حال آرزوی قلبی من این است که با توجه به تغییرو تحولاتی که در جشنواره موسیقی فجر پیش آمده، امسال به واقع شاهد جشنواره «فجر» موسیقی باشیم.»
 
بصیر فقیه‌نصیری (رهبر ارکستر، تنظیم‌کننده و نوازنده پیانو و کیبورد)، سهیل فقیه‌نصیری (نوازنده گیتار الکتریک)، امیرعلی طاهری (نوازنده درامز)، فرشاد رضایی (نوازنده گیتار باس) و سیاوش امامی (نوازنده سینی‌سایزر و طراح جلوه‌های صوتی)، اعضای گروه «دگردیس» در این اجرا هستند که به دلیل مشکلات پیش‌آمده اعضای گروه چندباری تغییر کرده‌اند. رمضانی در این‌باره می‌گوید: «از روزی که به من اعلام شد قرار است در جشنواره حضور داشته باشیم، زمان بسیار کمی برای جمع کردن گروه داشتم. در این میان دو بار مجبور شدم نوازنده درامز را عوض کنم و سه مرتبه هم باسیست گروه تغییر کرد. آرش احمدی هم که یکی دیگر از نوازنده‌های گیتار الکتریک بود، به تازگی دستش بر اثر سانحه‌ای آسیب جدی دیده و متأسفانه نمی‌تواند ادامه مسیر را با ما همراه باشد و فعلاً در حال جستجوی جایگزینی برای او هستیم.»
 
او درباره نحوه اجرای قطعات می‌گوید: «چون نسبتاً زمان کمی برای اجرا وجود دارد، قسمت‌هایی از برخی ترک‌ها را انتخاب کرده‌ایم که توسط بخش‌های اینسترومنتال به هم متصل می‌شوند. تصمیم داریم حدوداً بیست دقیقه ابتدایی را به این طریق، منتخبی از چند ترک آلبوم اجرا کنیم و در قسمت دوم هم، دو یا سه ترک را به طور کامل اجرا می‌کنیم.»
 
گروه «دگردیس» به خوانندگی فرشاد رمضانی قرار است روز یکشنبه 25 بهمن‌ماه، اولین اجرای صحنه‌ای آلبوم «شیدایی درون» را در قالب سی‌ویکمین دوره جشنواره موسیقی فجر روی صحنه ببرد.
منبع: 
اختصاصی سایت موسیقی ما
تاریخ انتشار : شنبه 17 بهمن 1394 - 15:52

افزودن یک دیدگاه جدید

محتوای این فیلد خصوصی است و به صورت عمومی نشان داده نخواهد شد.

Plain text

  • هیچ تگ HTML ی مجاز نیست.
  • آدرس صفحات وب و آدرس‌های پست الکترونیکی بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
CAPTCHA
This question is for testing whether or not you are a human visitor and to prevent automated spam submissions.



دانلود فرشاد رمضانی: انگار پدری برای حمایت از فرزند آمده است | موسیقی ما